• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym (mamma)
    ummabdilleh skrev 2013-03-03 19:58:09 följande:

du har inte varit i den situationen sa du vet inte tydligen..alla soctanter ar inte bra, vilket vi som varit inblandade med dom vet, men inte de som aldrig haft inblanding med dom som du tydligen
    Nä, men jag har suttit i socialnämnden i en liten svensk kommun.... Jag vet en hel del om hur föräldrar resonerar och om hur socialtjänsten kämpar med inkompetenta föräldrar. 
  • Anonym (lämnad)
    keron skrev 2013-03-03 13:37:47 följande:
    Nej, tyvärr är det inte lika självklart för alla :(
    Men hon kanske inte var riktigt som hon skulle heller (menar absolut inget illa)?
    tar inte illa vid, sen jag själv blev mamma anser jag henne inte speciellt "frisk i skallen som mamma" Ser ju ur annat perspektiv nu!
    De va många i omgivningen som var förbannade.

• Anonym
    eflec skrev 2013-03-03 14:45:15 följande:
    alltså jag undrar seriöst vad det är för fel på FL:s genpool? är ni white-trashare hela bunten? 
    Vad pratar du om? Majoriteten här anser absolut inte att socialen tar barn hur som helst. 
  • eflec
    Anonym skrev 2013-03-03 20:16:24 följande:
    Vad pratar du om? Majoriteten här anser absolut inte att socialen tar barn hur som helst. 
    Inte?
  • Anonym
    eflec skrev 2013-03-03 20:19:38 följande:
    Inte?
    Öh nej? Men du menar att majoriteten gör det? Snacka om en inbillad konflikt här...  
  • eflec
    Anonym skrev 2013-03-03 20:22:18 följande:
    Öh nej? Men du menar att majoriteten gör det? Snacka om en inbillad konflikt här...  
    ja det menar jag.

majoriteten av alla sådana här snyfttrådar handlar om de hemska trollen på soc. som omhändertar barn bara för att de känner för det - lite random sådär. de verkliga skälen bakom får vi aldrig höra. 
  • keron
    Anonym (lämnad) skrev 2013-03-03 20:12:53 följande:
    tar inte illa vid, sen jag själv blev mamma anser jag henne inte speciellt "frisk i skallen som mamma" Ser ju ur annat perspektiv nu!
    De va många i omgivningen som var förbannade.

Ja, det är ju ganska förståeligt. Och säkert anhöriga som var både besvikna och chockade över hennes val?
  • Anonym (lämnad)
    keron skrev 2013-03-03 20:59:42 följande:
    Ja, det är ju ganska förståeligt. Och säkert anhöriga som var både besvikna och chockade över hennes val?
    Ja de var de. Vänner med mera.
    Hela siturationen var så sjuk.. att bli bortvald av sin mamma... Inget jag önskar min värsta fiende :( 

• keron
    Anonym (lämnad) skrev 2013-03-03 21:07:39 följande:
    Ja de var de. Vänner med mera.
    Hela siturationen var så sjuk.. att bli bortvald av sin mamma... Inget jag önskar min värsta fiende :( 

Jag kan inte ens tänka mig hur det måste ha känts :(
    En kusin till mig, hennes mamma valde också sin nya partner framför sin yngsta (äldre syskonen bodde inte hemma längre) för att partnern inte tyckte om barnet (!).
  • Anonym (lämnad)
    keron skrev 2013-03-03 21:14:50 följande:
    Jag kan inte ens tänka mig hur det måste ha känts :(
    En kusin till mig, hennes mamma valde också sin nya partner framför sin yngsta (äldre syskonen bodde inte hemma längre) för att partnern inte tyckte om barnet (!).
    Tror inte mammas nya tyckte om oss... han var inte snäll mot oss.
    Men idag har jag och mina syskon de bra. Vi står varandra nära =) 
Svar på tråden Soc tog min son