• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 07:19:55 följande:

jag vet vad som ar sant och inte..jag gick med pa frivlillig placering.vilket betyder att jag sj vet att placerin var enda losningen,nar man hittar pa att en mamma haller socker i ett barns valling , vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort....detta ar bara en av manga pahittade saker
    Du, mammor har gjort mycket konstigare saker än att hälla socker i vällingen. 
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-03-05 07:26:02 följande:
    Du, mammor har gjort mycket konstigare saker än att hälla socker i vällingen. 

ja visst, och hade jag gjort det och allt annat som star sa hade jag statt for det, jag pratar om MITT FALL, som ar bra exempel pa en hel del logner
  • Dr Mupp
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 07:19:55 följande:

jag vet vad som ar sant och inte..jag gick med pa frivlillig placering.vilket betyder att jag sj vet att placerin var enda losningen,nar man hittar pa att en mamma haller socker i ett barns valling , vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort....detta ar bara en av manga pahittade saker
    Kanske inte så vanligt med socker i vällingen men socker och/eller vaniljsocker i ersättningen är inte ett dugg ovanligt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym
    ummabdilleh skrev 2013-03-05 08:04:23 följande:

ja visst, och hade jag gjort det och allt annat som star sa hade jag statt for det, jag pratar om MITT FALL, som ar bra exempel pa en hel del logner
    Du skrev:" vilket jag inte tror en enda mamma i hela varlden nansin gjort"
    Jag svarade på det.  
  • Anonym

Patetiskt att få sina barn omhändertagna. Sen sitter ni här och skyller socialarbetare för det ena och det andra när det är ni själva som inte är lämpliga. Barn ska skyddas från olämpliga mödrar. 

Stackars barn som utsätts för folk som inte förstår att de gör barn illa. 

• puss

Jag tycker det borde vara lättare att omhänderta barn och det borde ske oftare.

• Dr Mupp
    puss skrev 2013-03-05 13:14:17 följande:
    Håller med och jag anser också att barne som varit placerade tre år eller längre ska kunna adopteras av fosterfamiljen mot föräldranas vilja. Barnets rätt till en trygg uppväxt måste gå före föräldrarnas rätt till barnen.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • ummabdilleh
    Dr Mupp skrev 2013-03-05 08:10:03 följande:
    Kanske inte så vanligt med socker i vällingen men socker och/eller vaniljsocker i ersättningen är inte ett dugg ovanligt. 
    du menar att det finns folk som tar barnens valling och tillsatter socker?? har jag aldrig hort
  • ummabdilleh
    Dr Mupp skrev 2013-03-05 14:46:06 följande:
    Håller med och jag anser också att barne som varit placerade tre år eller längre ska kunna adopteras av fosterfamiljen mot föräldranas vilja. Barnets rätt till en trygg uppväxt måste gå före föräldrarnas rätt till barnen.

i sverige verkar alla ha mer ratt till barnen an sjalva foraldrarna sa denna lagen kommer sakert snart
  • Anonym
    puss skrev 2013-03-05 13:14:17 följande:
    Kommer nog att bli lättare nu när socialsekreterare ska få avgöra ärenden istället för politiker, så att barn inte ska behöva stanna så länge hos alla dessa olämpliga föräldrar i åratal.
Svar på tråden Soc tog min son