• Anonym (Besviken TJEJ)

    Soc tog min son

    Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

    Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

  • Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2013-03-02 18:55:33 följande:
    Vilket skitsnack! Finns många biologiska föräldrar som är skadliga och farliga för sina barn. Eller har du levt under en sten som missat det?

    Fattar inte att så många har åsikten att ALLA föräldrar har rätt till sina barn oavsett vad som hänt , man blir mörkrädd!
  • Anonym

    Har en pedofil rätt att träffa sina barn. Ja då borde alla föräldrar rätt att träffa sina barn.

    punkt slut!

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-02 22:25:27 följande:
    Har en pedofil rätt att träffa sina barn. Ja då borde alla föräldrar rätt att träffa sina barn. punkt slut!

    Va ?
  • LillMyra
    Queenie70 skrev 2013-03-02 18:55:33 följande:
    Vilket skitsnack! Finns många biologiska föräldrar som är skadliga och farliga för sina barn. Eller har du levt under en sten som missat det?



    Missade DU vad som skrevs? Annars tolkade du det åtminstone galet. Det som menades var att ingen kan vara en lika bra vårdare för ett barn än en biologisk förälder som ÄR EN BRA förälder. Detta håller jag helt med om. Vem som är kapabel att bedöma huruvida man är en bra förälder eller ej är en knivig fråga...
  • LillMyra
    Queenie70 skrev 2013-03-02 18:59:17 följande:
    Antagligen för att det är uppenbart att hon ljuger, som exempelvis påstår att hon aldrig fått veta skälet till omhändertagandet. Då detta är en omöjlighet, då ärendet avgörs i rätt där både förälder och barn får juridiska ombud så förlorar TS givetvis omdelbart all trovärdighet då hon påstår att hon ej fått veta.



    Så fungerar det inte. Du tänker nog på vårdnadstvister. Man bör nog vänta med att anklaga någon för att ljuga tills man har lite koll på sina arguments koppling till verkligheten.
  • Anonym
    LillMyra skrev 2013-03-03 03:27:05 följande:
    Så fungerar det inte. Du tänker nog på vårdnadstvister. Man bör nog vänta med att anklaga någon för att ljuga tills man har lite koll på sina arguments koppling till verkligheten.



    Det är ett normalt förfarande även när det gäller LVU. Ts har, precis som alla andra föräldrar i samma sits, blivit tilldelad ett ombud och därmed kunnat få saken förklaradfr sig om hon har svårt att förstå vad det handlar om. Därmed är det lätt att förstå att hon ljuger, alt har levt i någon slags förnekelsebubbla.
  • Mizzii

    Alltid i sånna här trådar så är det rickspuckon på FL som ska komma med massa nedlåtande saker.

    Många här på FL är fasen inte friska alls.

    Hoppas det går bra för dig TS och du årdnat upp ditt liv och inte går tillbaka till ditt ex.

    Att kalla TS för troll tex hmm tror mer då att ni som skriver detta är troll....Ni är inte sanna för 5 öre     

  • Queenie70

    E


    LillMyra skrev 2013-03-03 03:27:05 följande:
    Så fungerar det inte. Du tänker nog på vårdnadstvister. Man bör nog vänta med att anklaga någon för att ljuga tills man har lite koll på sina arguments koppling till verkligheten.



    Ehhh?? Ute och cyklar much??
  • Froststar

    Efter att ha läst tråden undrar jag om vissa tror att LVU betyder att någon kommer hem till en, stoppar barnet i en säck utan någon förklaring och går? Ni kan ju läsa om reglerna på tusentals atällen, här får ni ett par. Så om socialtjänsten avviker ifrån det här, är det olagligt. Men jag är övertygad om att de är medvetna om vad som står i lagen. Annars får man väl gå till media. Men de uppmärksammar inte fallet i TV eller tidningar utan faktaresearch. Det är nog därför sådana grejer inte blåses upp i media.hade det varit mitt barn och jag tyckt att det inte gått rätt till hade jag genast kollat mina rättigheter och vad jag kan göra. Så nej, det går inte att svara på TS om man inte får veta sanningen. dinarattigheter.se/vad-sager-lagen/vad-sager-socialtjanstlagen/ www.socialstyrelsen.se/sosfs/1997-15 www.childcentre.info/public/dbaFile12041.pdf

  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-03-02 17:31:04 följande:
    Fast

    Fast nu vet man ju inte vad hon menar.. hon har kanske SOL barnen, följt vårdplanen å begärt hem sina barn. Efter utredning så visade d sig att d fanns brister kvar hon henne å då kanske dom begärde LVU. Cilket jag då tycker är fel! Då tycker jag man ska hjälpa mamman i fråga och stötta henne i bristerna. Alla barn har rätt till sin förälder om brister finns som man kan se över. Socialtjänsten har förmåga att stanna i tiden. De måste börja se förändringar också! Och ge föräldrar en andra chans!
    i mitt fall lovade socialhandlaggaren helt andra saker an hon gjorde..inte nog med det men nar jag anmalde henne for tjanstefel skrev hon  en lognutredning, att jag svalte mitt barn, att jag hallde socker i hennes valling nar hon var liten m.m..allt det hon skrivit har gjort det omojligt for mig att fa tillbaka henne tills hon ar 18..har gatt till advokater och gjort allt , de kan inte jalpa mig, den nya handlaggaren tror pa allt den gamla skrivit i utredningen och domde mig innan ens traffa mig
Svar på tråden Soc tog min son