• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2013-03-19 09:07:59 följande:

Sorry, då tar jag tillbaka det. Jag tyckte att hon hade skrivit senare i tråden att hon är höggravid.

Själv tog jag mig 60 mil enkelväg i v34 pga sjukdom i familjen. Gjorde resan ToR ensam trots att jag haft riktigt ont och blev sjukskriven stunden jag kom hem. Så jag har lite svårt att förstå att man inte klarar det i v21.

TS, vad är det som gör att du inte kan åka?  
    Det är lugnt. Det var någon annan som skrev det. :)

Ja, man kan om man vill och måste. Men ts verkar inte ha den drivkraften. Hoppas ts svarar varför.
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Primmeling skrev 2013-03-18 23:01:53 följande:
    Ts berätta hur "Julbentheten" kommer in i bilden! Kanske kan förklara en del ...
    Min son är hjulbent, han har inte fått sina vitaminer som han ska av familjehems mamman, för hon tycker att de inte är så viktigt för han att få de 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym skrev 2013-03-19 07:26:20 följande:
    Varför skulle DU godkänna en ny familj om barnet har LVU?

Det finns väl andra färdsätt än tåg? Hur gärna vill du få hem sonen?

Hur ofta har du umgänge och hur tänker du att det ska bli med det efter flytten?
    Jag vill ha hem min son till 100%, åk sj 70 mil när du är gravid, o blir åksjuk...
    Jag får träffa han var 3 månad, för de är inte hans behov säger dom att träffa mig... 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 20:46:41 följande:
    Kul att åka i flera timmar och sen bara kanske träffa sitt barn en timme och sen åka hem igen. Man undrar fan vad ni som jobbar på soc tänker med?
    ja, de undrar jag med hur dom tänker...
    jag får träffa min son i 45 min, knappt ta i han, fosterhems mamman säger de, tanke på att jag inte känner min son så ska jag inte röra han, för att jag kan skrämma han säger hon...
    Men han kommer fram till mig o vill kramas o pussas han känner ju i gen min, fast vi träffas var 3 månad, så känner han sammhörigheten i mella oss 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 20:51:15 följande:
    Jag tycker i alla fall att  gränsen borde ligga 10 mil från sina biologiska föräldrar.  Oavsett vad anledningen är varför barn/ barnet blir lvuade.
    Jag tog till baka SOL placeringen, för att jag ville ha hem han till mig, men de sa soc att man inte kan flytta på ett barn till nån som han inte känner, men nu går de tydligen skit bra att göra de, till människor som han inte ens har träffat alls, min känner han ju en sammhörighet till...

• Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym skrev 2013-03-18 20:54:38 följande:
    70 mil låter nästan som om barnet blir placerat på "skyddat" boende . Ts varför byttes familjehemmet ut ?
    jag bodde nära han ett tag, men jag kunde inte bo kvar där, för hans far inte var så snäll mitt mig, sen så hotade soc att ta nästa, så jag tog ett bestut o fick hjälp med flytten...
    han har inget skyddat boende, han blev kvar där han är nu, men jag kunde inte bo där 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-18 21:15:29 följande:
    Tja, själv skulle jag ju åka i två dygn bara för att få se skymten av mitt barn. Jag älskar nämligen min unge.
    för mig går de inte till så, för familjehemmet bestämmer, o inte vill att vi ska ha nått med min son att göra...
    Men kan inte ens prata med dom alls, dom säger saker till soc som inte ens är sant ..
    M;M 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    Anonym (flyttat) skrev 2013-03-18 21:56:11 följande:
    Är vi helt säkra på att det är barnet som flyttats så långt, och inte mamman som flyttat långt bort?
    jag har hela mitt nätvärk här där jag är, dom stöttar mig till 100%
    jag var tvungen att flytta annars hade soc tagit de här barnet med 
  • Anonym (Besviken TJEJ)
    fjonkelina skrev 2013-03-19 16:03:44 följande:
    Tror det ligger en hel del i soc beslut som du inte berättar för oss eller inte förstår själv. Om du har gått i särskola så undrar jag om du har en lindrigare utvecklingsstörning eller ngt annat problem som kanske ligger som hinder för dig? I så fall spelar det ingen roll hur många barn du skaffar,troligen kommer soc i så fall att placera dina barn.
    Soc tog han på falska grunder, du får tro på var du vill, men jag gjorde inget fel, de finns bevis på att jag har gjort allt rätt med min son, men de skiter soc i...
    Jag har bara DYSELEXI, de är inget fel på mig för de, bara för att man har dyselexi, de är de ände jag har...
    De är därför jag fick gå på särskola för jag hängde inte med, vi var 15 elever i min klass, häng med sj i en sån stor grupp, om du har svårt med läsning, matte, sen var de bråkit i klassen...

De är sista var slaget under bältet, bara för att man har gått på särskola så är de inget fel på en för de...
    De är många som har barn som har gått på särskola, de var en som var graftutväklingstörd som fick behålla sitt barn, vad sa du nu då 
  • fjonkelina
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-19 16:13:14 följande:
    Soc tog han på falska grunder, du får tro på var du vill, men jag gjorde inget fel, de finns bevis på att jag har gjort allt rätt med min son, men de skiter soc i...
    Jag har bara DYSELEXI, de är inget fel på mig för de, bara för att man har dyselexi, de är de ände jag har...
    De är därför jag fick gå på särskola för jag hängde inte med, vi var 15 elever i min klass, häng med sj i en sån stor grupp, om du har svårt med läsning, matte, sen var de bråkit i klassen...

De är sista var slaget under bältet, bara för att man har gått på särskola så är de inget fel på en för de...
    De är många som har barn som har gått på särskola, de var en som var graftutväklingstörd som fick behålla sitt barn, vad sa du nu då 
    Vad sa du nu......? Jisses,är du på den nivån så förstår jag varför det blev ett omhändertagande. Visst finns det mammor som får barn och som är gravt utvecklingsstörda. Dessa barn bor inte länge hos sin mamma. Man sätter inte ens in resurs till dom för det är inte en bra uppväxt för barnet. Finns säkert undantag som att ngn som står mamman nära tar över och låter barnet umgås,träffa sin mamma ibland.

Skaffa dig ett bättre preventivmedel så slipper du gå igenom sådant här varje gång..... 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
Svar på tråden Soc tog min son