• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Anonym (A)
    Anonym (Soc) skrev 2013-03-18 19:49:16 följande:
    Du ORKADE inte åka tåg för att träffa ditt barn? Tja....vad säger man.

För mig skulle det varit en fysisk omöjlighet att resa 70 mil i slutet av gravditeten. Jag kan inte ens ta mig till livsmedelsbutiken. Alla graviditeter är olika.
  • Dr Mupp
    hellokill3r skrev 2013-03-18 20:02:46 följande:

Måste faktiskt få säga nåt här, jag hade aldrig kunnat resa 70 mil som höggravid. 140 tor. Det beror väl i stort på hur graviditeten förlöpt. Jag hade förbud mot att öht anstränga mig de sista 10 veckorna. Men hur man nu kommer på idén att skaffa ett till barn när man redan har ett placerat förstår jag verkligen inte..
    Det är inte helt ovanligt och är väl en del av problematiken kring varför det första omhändertogs. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 16:44:30 följande:
    Forskning visar inte alls att olämpliga föräldrar är bättre än staten, forskning visar att familjehemsplacerade barn klarar sig lika dåligt som de barn som får stanna i dåliga biohem. Förhoppningsvis kommer detta att ändras så att det vårdnadsöverflytt sker oftare så att barnen inte behöver känna oro över vad de ska bo samt att barn snabbare ska omhändertas innan de får skador som påverkar deras liv.

TRYGGHET !!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 08:19:24 följande:
    Patetiskt att få sina barn omhändertagna. Sen sitter ni här och skyller socialarbetare för det ena och det andra när det är ni själva som inte är lämpliga. Barn ska skyddas från olämpliga mödrar.  Stackars barn som utsätts för folk som inte förstår att de gör barn illa. 

Ja konstigt att ingen som blir av med sina barn ser sina brister alltid någon annans fel.
  • Anonym
    Dr Mupp skrev 2013-03-05 14:46:06 följande:
    Håller med och jag anser också att barne som varit placerade tre år eller längre ska kunna adopteras av fosterfamiljen mot föräldranas vilja. Barnets rätt till en trygg uppväxt måste gå före föräldrarnas rätt till barnen.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Instämmer helt
  • Anonym (lvu)

Jag tycker att det jävligaste i ts fall att de beslutar att flytta ett barn 70 mil från sin biologiska mamma. Hur ska ts kunna ha en kontinuerlig kontakt med sitt barn.
    Jag själv är inte glad över att mina barn är LVU:ade, men jag får träffa dem 4 timmar i veckan.

• Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 10:04:49 följande:
    Hade alla förstått vad de gjorde för fel hade inte LVU funnits... Men ändå är det konstigt att ingen av alla ts som finns på fl har en aning om varför soc tog deras barn trots att soc måste haft möte om detta. De kommer inte och bara tar barnen. Man har oftast rätt att få dem placerade inom sol (efter att soc då försökt få föräldrarna att ändra sig). Men det gäller tydligen bara i verkligheten ;)

• Anonym
    Primmeling skrev 2013-03-18 20:38:57 följande:
    Men vänta... Mitt i allt skriver Ts om att barnet är "julbent". Vad i hela...?

Inte alla bestick i lådan ?
  • Anonym
    Anonym (lvu) skrev 2013-03-18 20:31:51 följande:
    Jag tycker att det jävligaste i ts fall att de beslutar att flytta ett barn 70 mil från sin biologiska mamma. Hur ska ts kunna ha en kontinuerlig kontakt med sitt barn. Jag själv är inte glad över att mina barn är LVU:ade, men jag får träffa dem 4 timmar i veckan.

Måste ju vara rätt speciella omständigheter när man anser det bäst för barnen att bo 70 mil från sina föräldrar , beror knappast på hjulbenhet.....
Svar på tråden Soc tog min son