Lennie skrev 2013-11-28 07:17:46 följande:
Jag frågade om jag fick gå direkt till Aleris men svaret jag fick då var att jag skulle få bekosta operationen själv då eftersom mitt landsting inte godkänt att den ska bekostas av dem än.
Jag skickade in min remiss i juni och fick bekräftelse vid midsommar. I mitten av september var jag på infomöte och fick tid till sköterska för provtagning i början av oktober. Dock blev jag sjuk så jag var där sista oktober istället. Fick träffa läkaren nu den 20 november då han sa att jag skulle bli godkänd.
Redan vid infomötet sa de att det är stenhårt med 40.0. Har man 39.9 blir man inte godkänd. Har man däremot tex diabetes låg gränsen vid 35 tror jag
Vem var det du pratade med då om det, Sahlgrenska själva eller vårdlotsen? Har varit i kontakt med både Aleris och Sophiahemmet och dom påstår att det ska gå att kunna få betalningsförbindelse genom vårdlotsen. Och enligt flera bloggare/
viktop.se går det att gå den vägen tydligen eftersom dom uppenbarligen har gjort det nu i år. Jag har dock inte pratat med vårdlotsen själv än eftersom dom bara har öppet vissa dagar i veckan. Ska pröva då. Ja det återstår väl att se vad svaret där blir
-Vad gör man på infomötet?
-Väger man sig naken? (Haha knäpp fråga men jag har sån ångest att visa mig utan kläder...).
-Tar man prover, väger sig, blodtryck vid infomötet eller läkarbesöket?
-Hur lång tid efter godkännande från läkaren kan man räkna med att man får operation?
Alltså detta kanske låter heeeelt sjukt, men jag är beredd att äta mig upp 1,5 BMI enheter för att vara garanterad en operation. Detta är min absolut sista utväg.