• systersandra

Gastric bypass i västra götaland någon?

Har skrivit en egenremiss till Borås för att få komma till läkare och få en sådan operation beviljad,

Har fått tid till sjuksköterska samt medicinläkare i början på maj på obesitasmottagningen  på Sahlgrenska.

Är det någon annan som ska dit nyligen eller har varit där?

Undrar hur det går till,om man måste träffa en kirurg också eller om medicinläkaren kan ta beslutet.
    Trodde faktiskt att man bara träffade en kirurg.

Undrar hur lång väntetid det är osv  och hur hela processen går till.

Fick vänta nästan tre månader från det att jag skickade in min remiss tills det jag fick komma dit (inom vårdgarantitiden precis alltså) 

Kunde vara roligt om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter. 
  • Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?
  • systersandra

Jag vet,tiden går så långsamt.ska opereras om sex veckor och det känns som en evighet,och fyra veckor med modifastpulver kommer nog bli en utmaning.

• Lennie
    Bianca76 skrev 2013-10-24 10:58:01 följande:

Ok, får man fråga hur mycket du vill gå ner. Själv vill jag gå ner ca 40 kg.

Jag har ca 45 jag vill/måste gå ner
  • Lennie

På torsdag kl 10 är det dags för besök på Sahlgrenska igen! Ett steg närmare...

• Lennie

Var hos sköterskan idag. Var lite orolig för mitt bmi, men det hamnade på 40,2 så jag klarade mig. Kändes lite roligt när hon sa "jag trodde aldrig du skulle komma upp i ett sånt BMI" och "i min värld är du smal".
    Fick läkartid den 20 november då vi ska gå igenom provsvaren och han ska avgöra om min remiss ska komma till läkarkonferensen

• systersandra

Imorgon börjar jag med en fyra veckor lång pulverkur inför min operation.Fyra veckor var alltså.
    Kommer jag klara detta? 

• MBE01
    systersandra skrev 2013-11-09 15:23:09 följande:
    Imorgon börjar jag med en fyra veckor lång pulverkur inför min operation.Fyra veckor var alltså.
    Kommer jag klara detta? 
    Du kommer säkert klara det galant!!!! De första 2 dagarna var värst för mig, men om man vet att man bara måste klara det så går det finfint! Du kommer att rasa i vikt.

Lycka till nu!!! Solig
  • Bianca76

Har nu fått en tid för operation, den 17 dec ligger jag på operationsbordet Började flyta igår!

• systersandra

Har ätit modifast i fem dagar nu,de värsta hungerkänslorna försvann dag 4 men det r ganska jobbigt ändå.sötsuget är verkligen helt borta men riktig mat vill man ha. Har drygt tre veckor kvar sen är det dags.

• Lennie
    systersandra skrev 2013-11-15 19:12:03 följande:
    Har ätit modifast i fem dagar nu,de värsta hungerkänslorna försvann dag 4 men det r ganska jobbigt ändå.sötsuget är verkligen helt borta men riktig mat vill man ha. Har drygt tre veckor kvar sen är det dags.

Du kommer klara det jättebra!
    Själv har jag tid till läkaren på onsdag som ska gå igenom mina provresultat. Då beslutar han även om "jag" går vidare till läkarkonferensen. Vad händer på detta möte? Vad pratar man om? Vilka frågor ställs?  
Svar på tråden Gastric bypass i västra götaland någon?