• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

min unge fick 1/2smakport gröt att börja med.ökade så fort jag såg att hennes mage var ok med det.Nu är vi uppe i två och lite banan.

På dagen lite potatis tex. Kanske 1-2msk. Mosar den.m smör o lite kokvatten så det blir lagom mängd. Sen kan hon få ngt riskorn eller ngt mjukt vi äter att smaka på

Mourori hon gapar och säger eheh så högt hon kan när vi äter.. väldigt komunikativa är dom ftån start

Plopps80 skrev 2014-03-30 23:08:02 följande:
    När man börjar ska det vara väldigt lite max 1-2 tsk. Och en gång på en dag. Sedan kan man successivt öka. Nu har jag gett Ludwig mat i två veckor och han äter kanske 3-4 tsk och kan få två portioner/dag. Har aldrig sett något roligare än Ludwig och banan. Han älskar det! När jag tar fram bananen blir han spänd och så får han suga på den. Han ammar bananen och det ser så jävla roligt ut alltså. När jag tar bort bananen och försöker äta lite själv tar han tag i skalet och vägrar släppa. Idag stod han i knät när jag åt banan och han slängde sig mot mitt ansikte och la läpparna över mina och försökte suga ut banan ur min mun. "Pussade över" lite tuggad banan och som han smackade och åt. Jag skrattade verkligen ihjäl mig. Tårarna sprutade och jag fick inte luft. Han såg helt galen ut. Måste filma när han får banan för det är underhållning på hög nivå

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Ok,tack för svar. Jag har gett lite gröt på mornarna nu en vecka. Han gillar det och magen funkar fint!

• MissKaos

Då hade jag gett på kvällen istället...

..mer sömn nattetid förhoppningsvis. .

corky skrev 2014-03-31 18:05:12 följande:
    Ok,tack för svar. Jag har gett lite gröt på mornarna nu en vecka. Han gillar det och magen funkar fint!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky
    MissKaos skrev 2014-03-31 19:14:04 följande:

Då hade jag gett på kvällen istället...

..mer sömn nattetid förhoppningsvis. .

Värt att prova kanske!
  • moruri

Varför ska bäbisar alltid bajsa precis när man satt på ny blöja? Jämt, jag svär

• Irlais

Min bebis tycker det är kul att bajsa när vi äter middag... Sitter i sin tripptrapp-stol och lägger världens brakskit som läcker igenom. Nästan varje kväll nu. Härligt för matlusten :D

• Felinne
    moruri skrev 2014-04-01 11:58:00 följande:

Varför ska bäbisar alltid bajsa precis när man satt på ny blöja? Jämt, jag svär

Gå gjorde (gör fortfarande ibland) min lille kille också. Fast bäst verkar han gilla att bajsa när han ligger utan blöja så att det kommer bajs överallt. Så nu har jag börjat att ta lite extra tid på mig när jag har lagt upp honom på skötbädden, göra lite magmassage och knäböj. Och sedan, precis när jag tycker att jag stått där tillräckligt länge, så sätter jag på vattenkranen, sköljer lite våtservetter och väntar lite till. Då brukar han bajsa en gång till. Alla sätt är bra utom de dåliga, heter det ju. Gäller att hitta just ditt sätt bara :)
  • Plopps80

Har fyndat sjukt mycket i Danmark idag! Har köpt molokläder för 600:- en mössa, en body och en jumpsuit skulle kostat 850:- Köpte converse för 360:- och pilgrimsmycken som kostat 700:- för 350:- så nöjd.

• moruri

Här var det dött...

Hemma här är det sjukstuga, mannen ligger nedbäddad med 40 graders feber. Svängt mellan 38-40 sedan igår lunchtid.. Hoppas bara att han inte blev biten av någon malariamygga. Skulle vara sjukt jobbigt. Ska hålla lite koll inatt och hoppas på att det lägger sig snabbt.
    Douglas växer och växer, tycker det känns som vi aldrig är på bvc, vill veta vad han väger, nästa tid är 25e.
    Ferdinand växer otroligt, han klättrar på allt. Sambon kallar honom för white monkey, haha! Slår sig oftare är oftast, känns som han alltid har en bula i pannan. Trillar och hinner inte ta emot sig, är det vanligt ni som har äldre? :p känns som man inte orkar med att de ska slå sig en gång till. Men antar att det är så när man bara gått i 4 månader. Balansen är inte 100..

• moruri

Attsingen, nu vakna Ferdinand med feber också :/ skönt att veta att det inte är malaria men jobbigt för vill inte lillbebben ska bli smittad. Håller tummar och tår