• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ

Ted sover ca 1,5-3 timmar på dagen, sen mellan 22-8 äter och sen vidare till 9.30-10 :)

• Plopps80

Ludwig kan sova 6 timmar på dagen. Men ofta är det 4 timmar. Sover mellan 20-07 med olika antal uppvak. Han har stort sömnbehov. Dottern sov inte hälften så mkt.

• Förstaförsökaren26

Jisses min tjej somnade ca 21 igår å fick nu väckas för stt brösten var som basketbollar annars hade hon sovit vidare. Helt otroligt har inte sovit såhär länge sen nov

• JMP
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-30 06:05:00 följande:

Jisses min tjej somnade ca 21 igår å fick nu väckas för stt brösten var som basketbollar annars hade hon sovit vidare. Helt otroligt har inte sovit såhär länge sen nov

Underbart, ibland blir man så chockad när man vaknar och så är klockan jättemycket! Men glad blir man! Om bara brösten kunde låta bli att bli sprängfyllda och läka hejvilt :)
  • MissKaos

Potatis gottgott säger Elsa.

Hon tigger när vi äter nu. 2msk mat är lite såklart men oj vad gott. Palsternacka eller morot idag med potatis. Blanda elker ge som rvå klickar. Hnm.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    corky skrev 2014-03-30 18:49:06 följande:
    Ni som ger smakportioner, hur många gånger om dan ger ni?

När man börjar ska det vara väldigt lite max 1-2 tsk. Och en gång på en dag. Sedan kan man successivt öka. Nu har jag gett Ludwig mat i två veckor och han äter kanske 3-4 tsk och kan få två portioner/dag. Har aldrig sett något roligare än Ludwig och banan. Han älskar det! När jag tar fram bananen blir han spänd och så får han suga på den. Han ammar bananen och det ser så jävla roligt ut alltså. När jag tar bort bananen och försöker äta lite själv tar han tag i skalet och vägrar släppa. Idag stod han i knät när jag åt banan och han slängde sig mot mitt ansikte och la läpparna över mina och försökte suga ut banan ur min mun. "Pussade över" lite tuggad banan och som han smackade och åt. Jag skrattade verkligen ihjäl mig. Tårarna sprutade och jag fick inte luft. Han såg helt galen ut. Måste filma när han får banan för det är underhållning på hög nivå