• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Åhh! Kul. Molo är så fint.

Jag är astöntig. Vill inte åka på charter försen bebis har fått två vaccinsprutor. Hade ju varit perfekt med en restresa nu egentligen.

Mamma har varit på besök. Mysigt men massa gott fika skumpa god mat etc resulterade i 2kg plus. Jag som har slitit med dom kilona redan.

Plopps80 skrev 2014-04-01 22:11:00 följande:
    Har fyndat sjukt mycket i Danmark idag! Har köpt molokläder för 600:- en mössa, en body och en jumpsuit skulle kostat 850:- Köpte converse för 360:- och pilgrimsmycken som kostat 700:- för 350:- så nöjd.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jis

Nu rullar Stella över från både tygg och mage. Det är så roligt att se hennes min hon kräver rätt mkt mer nu, hon gillar inte att bara ligga ner, hon vill bli underhållen hela tiden. Annars blir hon arg! Humör har lilla damen

• corky

Värsta natten hittills! Alfred har vaknat minst en gång i timmen och varit ledsen. Blev lugn direkt jag tig upp honom, men blev ledsen direkt jag skulle lägga bort honom. Provade att han skulle sova brevid mig, det gick en stund sen vakna han och var ledsen. Fick sätta mig upp med honom i famnen och då somnade han. Så där höll natten på! Jag är helt slut! Och undrar förstås vad som händer, hur jag kan hjälpa honom. Det märks att det är nåt som plågar honom, och jag vet inte vad jag ska göra..

• MissKaos

Testat böcker under frambenen på sängen? Är han det minsta förkyld kan det hjälpa. Kan hjälpa om han har lite skallebank med.

Inga fler idéer. Men kram! Sååå frustreande o hjärtskärande aåklart.

corky skrev 2014-04-04 08:19:29 följande:
    Värsta natten hittills! Alfred har vaknat minst en gång i timmen och varit ledsen. Blev lugn direkt jag tig upp honom, men blev ledsen direkt jag skulle lägga bort honom. Provade att han skulle sova brevid mig, det gick en stund sen vakna han och var ledsen. Fick sätta mig upp med honom i famnen och då somnade han. Så där höll natten på! Jag är helt slut! Och undrar förstås vad som händer, hur jag kan hjälpa honom. Det märks att det är nåt som plågar honom, och jag vet inte vad jag ska göra..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludwig är i ett utvecklingssprång värre än värst. Han skriker och klagar på dagarna och är allmänt gnällig. Kvällstid skriker han helt hysteriskt. Han vaknar hundra gånger per natt och är aldrig glad. Förra veckan var svajig men denna vecka har varit helt hopplös. Alla rutiner vi fått in försvann över en natt. Vet ju att det funkar så här men det är inte mindre jobbigt för det! Hoppas han snart blir sitt vanliga lugna glada jag. Han rullade från rygg till mage igår så det är väl det som spökar. Att han lär sig nya saker.

• corky

Miss K- tack för råden, ska prova med att palla upp sängen. Upplever honom inte förkyld, men allt är värt att prova!

• Förstaförsökaren26

Idag har vi tagit 3 mån vaccination å lilla Elise var en pärla!! Avfyrade världens leende till sköterskan när det var klart! 5870g väger hon å är 61cm lång!

• MissKaos

Elsa har hemska utslag. Vet inte vad dety kan tänkas bero på. Torrexem värmeutslag allergi virus? Svårt med barn o utslag

• Boel
    corky skrev 2014-04-04 08:19:29 följande:
    Kan det bero på att tänderna börjar växa? Jag har hört att de kan få svårare att sova och är mer oroliga, kan tom få feber. Har en vän med en son född 3 januari som nu har börjat sova dåligt och inte är lika rofull eftersom tänderna börjat växa.