• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Pepsi08
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-05 18:11:15 följande:

jag har en elastisk sjal för spädbarn, den är hur lätt som helst att knyta, barnet sitter jättebra i den och det är väldigt avlastande för ryggen, förstår inte riktigt hur du tänker att det är otryggt? Bebisen satt ju som en liten apunge mot huden, bara huvudet som stack upp....kanske tänker du på typ ringsjalar osv för äldre barn?
    Vi köpte en bärsjal (tror det var babyloina) men lämnade tillbaka den efter att ha tittat på alla beskrivningar av hur man kunde knyta den. Det var väldigt mkt fram och tillbaka och hit och dit - vad händer om man knyter fel? Känns för mig otryggt. Har man ett kolikbarn vill man kunna sätta på den i sömnen och då är det grymt med en BabyBjörn tycker jag. Känner som sagt ingen som har använt bärsjal (även mina läkarvänner kör på BabyBjörn). Vill man bära tyngre barn (eller i mer grodställning) så kan man ju använda ErgoBaby som också är väldigt trevliga. Men som sagt - man tar väl det som passar en bäst :)
    Mamma till Josefina 100531 & Madeleine 110417
  • tåg

Någon som använt tygblöjor till tidigare barn och som har lite bra tips? Det verkar vara en hel djungel, vad ska man välja liksom?

• siolina

Tåg: vi använde tygblöjor. Tror det är bra att prova sig fram lite, men vi fastnade för imse vimse all in one. All in one är ju smidiga eftersom de är lika enkla att använda som engångsblöjor, men de tar längre tid att torka så man behöver kanske lite fler. Pocket-modeller vi har gillat har varit bum genius och fuzzy buns. Sedan har vi testat alla möjliga andra varianter också om du har frågor!

• Repan
    Stinakri83 skrev 2013-08-05 20:37:11 följande:
    Har ni bestämt eller klurat på några namn en, Mina barn heter Gabriel Gassan Gorgis Benjamin GassanGorgis Sebastian Gassan Gorgis Och nu funderar vi på vad nästa kille ska hetta, Maximilian Vad tycker ni? Kommer liksom inte på några långa killnamn! Så HJÄLP
    Maximilian är ju jättefint :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MariaOchNiklas
    MissKaos skrev 2013-08-05 19:30:44 följande:
    Nej. Du skickar in altihop ihop i samma kuvert. Räkna med handläggning på 30-60dgr. Beror ju på from när du begär omflyttning med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Smulan91 skrev 2013-08-05 19:19:58 följande:
    Ja, jag har inte ens fått mitt moderskapsintyg än? Är i v.20. Är det panik?

Jag ska söka graviditetspenning denna gång oxå. När jag ringde och fråga för ca 20 månader sedan då jag väntade första barnet sa de på fk att de har 30 dagar på sig att bli klara med ärendet från att det kommit i. Borde inte vara något ändrat nu. Du måste även få en beskrivning av din chef/persobalansvarig som skrivit varför det inte är ett passade jobb som gravid. Jag och personalansvarig satte oss och skrev ihop ett gemensamt brev. Det fanns kvar från när jag väntade första barnet som kom i april 2012. Så jag borde ha rätt till gGP denna gång med då jag fortfarande har ett lika tungt jobb och ensamarbete.
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Den är slut där..

[quote=70688674][quote-nick]Plopps80 skrev 2013-08-06 10:49:53 följande:[/quote-nickde]Kul med shopping miss k. Vill också till pop! Var det rea nu?[/quote]

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag frågade när min gick igenom. Då sa dom att det var långa handl tider iaf över sommaren. Lär ju ta tid inan dom är ikapp sen..

Min chef skrev på pappren från fk ocj jag skrev en bilaga. Högris för Hot och våld samt risk för blodsmitta hiv/hep. Jobbar med heroinberoende människor.

MariaOchNiklas skrev 2013-08-06 09:46:54 följande:
    Jag ska söka graviditetspenning denna gång oxå. När jag ringde och fråga för ca 20 månader sedan då jag väntade första barnet sa de på fk att de har 30 dagar på sig att bli klara med ärendet från att det kommit i. Borde inte vara något ändrat nu. Du måste även få en beskrivning av din chef/persobalansvarig som skrivit varför det inte är ett passade jobb som gravid. Jag och personalansvarig satte oss och skrev ihop ett gemensamt brev. Det fanns kvar från när jag väntade första barnet som kom i april 2012. Så jag borde ha rätt till gGP denna gång med då jag fortfarande har ett lika tungt jobb och ensamarbete.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Outleten från pop på freeport hade mammajeans 99kr och windstopperfleece till småttingar

MissKaos skrev 2013-08-06 12:23:22 följande:
    Den är slut där..

[quote=70688674][quote-nick]Plopps80 skrev 2013-08-06 10:49:53 följande:[/quote-nickde]Kul med shopping miss k. Vill också till pop! Var det rea nu?

[/quote]
Svar på tråden December bebis 2013