• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Har ni haft problem med mobilsajten? För mig ballar den ur  hela tiden.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Köpte en fleeceoverall från Filur i Göteborg, så besviken. Betalar 40 spänn för frakt, man förväntar sig iaf ett helt klädesplagg?

Fram kommer en overall där sömmarna är sydda så att tyget missats - kanter är lösa och det är rena HÅL i overallen på ett ställe. Kollar dom inte ens på kläderna innan dom packar ner det?? Skitstora fel.

Så nu måste jag väl ÄNDÅ åka till butken (beställde pga foglossningen och tidsbrist, samt att själva butiken var stängd då jag beställde) för att reklamera overallen och säkert behöva bråka om att då får tillbaka min fraktkostnad.... Suck.

Men, overallen var jättefin i övrigt så jag hoppas det bara är något fel på detta exemplar. Men vill ju inte bara få en ny utan vill nu se dom och gå över dom själv. 

Bebis BF 20 december 2013
  • siolina

Angående bärsjal/bärsele så använde vi ergo till dottern och var helnöjda med det. Kommer göra det till detta barn också. Visst, spädbarnsinlägget gör den något mindre smidig i början men det är också smart att kunna ploppa ned barnet som i ett litet kuvert i en ficka. Och den är lätt att sätta på sig och justera. Vet så himla många som köpt sjal men sedan inte använt dem. Vi hade enormt stor glädje av vår ergo.
    Vi valde dock mellan den och en manduca. Jag vet inte vilken som är bättre men jag ser oftare folk som har ergo när de bär lite större barn, vilket möjligen vittnar om att den har längre användningstid. Eller bara har lyckats bättre med sin marknadsföring, vad vet jag.
    Men skulle jag börja om skulle jag fortfarande välja mellan dem två. Nu kommer vi ju köra på ergon som vi har kvar sedan dottern.

• Plopps80

Jag är sååå trött. Fattar inte vad som händer. Sover iofs fruktansvärt dåligt om nätterna, ligger vaken i timmar. Sedan somnar jag om framåt morgonen och är helt utslagen och stensover till 10:30 går upp men är ändå trött. Igår somnade jag på soffan mellan 18-19:30 och kollade sen på en film för att somna igen 23. Låg vaken i natt och sov sen som en stock till 10 då jag fick tvinga mig upp. Skulle kunna sova hela dagen tror jag. Värmen tar styggt på mig det känner jag. Hatar att vara sån här det värsta jag vet är att inte ha ork och kraft.

• Otåligast

Plopps80: Jag är precis likadan - så trött att jag knappt kan fungera. Har haft urinvägsinfektion och ätit penicillin förra veckan, vilket troligen inte har hjälpt gällande krafterna. Har dessutom flyttat under sommaren och haft gäster konstant - hade middagsgäster 13 kvällar i rad = lite mycket för mig just nu. Ska i alla fall till barnmorskan på fredag och ser fram emot att kolla järnvärdet igen - känns som att det är i botten men det är kanske allt annat som gjort mig så matt. Kämpigt bara att jobba igen nu... Hatar också att må så här - vill bara vara pigg!!!!

• Prins Williams Mamma

Åh gud hade chansen att sova inatt då pojken sov tills kl 6 i sin säng har hänt 1-2ggr tidigare annars vill han ligga hos mig men ville inte sova ville tydligen hellre springa upp och kolla honom hela tiden. Då får man ju skylla sig själv. Trevlig fortsättning på lill-lördag.

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131129
  • moto

Ska till bm om 2v är i v 23 då, hur ofta går man sedan som omföderska? Det är väl mer sällan än vid första barnet? Av nån konstig anledning?? Skulle gå till labbet några dagar innan (de ligger inte på samma ställe) och ta nya blodprov, järndepåerna och ang rh-negativ.

Svar på tråden December bebis 2013