• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

Kul med samma datum! Precis, därför kändes det lämpligt att vara med här också :)
    Jag bor några mil norr om Sthlm, dudå? :)
    Är det första för dig också?

• pyysen
    Repan skrev 2013-08-08 10:47:45 följande:
    Ester, Rut, Siri, Ingrid, Alma, Selma, Vera, Viola, Hilda, Ida, Diana, Cecilia, Rebecka, Marianne...
    Tack så mycket! skrev upp några på listan Skrattande
  • pyysen
    cupcakekiller skrev 2013-08-08 12:13:14 följande:
    pyysen: Svea? Det ska våran dotter heta i mellannamn :)

Luna Svea Maria blir det här. 
    Njaa... Svea är inte nån favorit däremot så har jag Luna på min lista redan Skrattande
  • mammatilltvå85
    Felinne skrev 2013-08-08 13:18:33 följande:
    En liten undran om viktuppgång för första barnet. Hur såg det/ser det ut för er? Jag är i v.20+4 (gravid för första gången med första barnet) nu och funderar när jag ska se att vågen rör på sig. Jag fattar ju att det här är något som är väldigt individuellt så det är därför jag frågar. Spännande att alla våra kroppar kan reagera så olika tycker jag.

Nu är detta mitt tredje barn men mina viktuppgångar har sett ganska lika ut..ca 5 kg i mitten av graviditeten. Jag hade förra veckan (v.22+) gått upp 5,5 kg...imorse när jag vägde mig hade jag gått ner 0,7 kg....skumt, men jag gissar att jag hade samlat en hel del vätska för någon vecka sedan när det var väldigt varmt osv. Hoppas det beror på det då jag behöver det fett jag kan lägga på mig.. Ska till bm nästa vecka, får se vad jag väger där....

Jag hade gått upp 8 kg i v.36 när äldsta sonen föddes och lika mycket i v.34 när yngsta sonen kom. Så jag gissar att jag nog hade landat på nånstans mellan 10-12 kg totalt om jag gått tiden ut vilket nog anses rätt "normalt" (om det nu finns nåt normalt), jag är ju en ganska liten tjej, bara 163 lång och vägde 45 kg när jag blev gravid första 2 gångerna. Efter förlossningarna och när vätska osv var borta stod vågen på +3 kg. Tyvärr försvann det snabbt när jag ammade.  
  • Irlais
    Nov13 skrev 2013-08-08 14:13:18 följande:
    Kul med samma datum! Precis, därför kändes det lämpligt att vara med här också :)
    Jag bor några mil norr om Sthlm, dudå? :)
    Är det första för dig också?
    Spännande att se när bebisarna behagar komma! :)
    Det är första för mig också och bor norr om Stockholm, typ i Sumpan. Är du utåt slutet av pendeltågslinjen eller vad innebär några mil norr om? :)
  • MissKaos

På väg hem från gekås..

Köpt en del till bebisen. En filt med typ lammfäll åå ena sidan. Pippi mönstrad. 69.någon pyjsmas ocj ett par klädsett. En rolig skallra en nalle som sonen valde en snutte. Grodtofflor från dinglisar. Till mig mammatrosor höga. Fult men skönt! bhar 2linnen 2toppar. Bas svart resp vit. Leggings. En kofta! Och en rosa o vit tröjja lång sak. Massor till sonen och presenter till höstens barnkalas..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är du ocj jag..

Plopps80 skrev 2013-08-08 13:34:16 följande:
    Förra graviditeten gick jag upp 35 kg. Hade i vecka 20 gått upp 15 kg. Gick ner 20 kg 3 dagar efter förlossningen så det var massa vatten i kroppen. Denna gången har jag gått upp 12 kg i vecka 23 snart vecka 24. Har mycket vätska nu med! Tror att man räknar med en viktuppgång på ca 5 kg i vecka 20. Då hade jag gått upp 9 kg.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11

Ellez: Jag har en del sammandragningar. Två eftermiddagar var de extremt ihållande. Men efter det har det varit kortare. Än så länge (20+4) så är det inte så många. Men jag har ff semester och börjar jobba på måndag. Så får se hur det utv då. Blev sjukskr när jag var gravid med min dotter. Hoppas dina sammandragningar minskar nu när du får vila lite.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-08 17:01:09 följande:
    På väg hem från gekås.. Köpt en del till bebisen. En filt med typ lammfäll åå ena sidan. Pippi mönstrad. 69.någon pyjsmas ocj ett par klädsett. En rolig skallra en nalle som sonen valde en snutte. Grodtofflor från dinglisar. Till mig mammatrosor höga. Fult men skönt! bhar 2linnen 2toppar. Bas svart resp vit. Leggings. En kofta! Och en rosa o vit tröjja lång sak. Massor till sonen och presenter till höstens barnkalas..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Kul att du hittade mycket! Hur tycker du deras sortiment är gent emot hur det har varit? Är väldigt många som är besvikna på deras sortiment på bebiskläder/artiklar och barnkläder. Jag hoppas det bara var en tillfällig svacka. Leksaker har de ju massor av och till riktigt bra priser. Kan inte du lägga ut bild på filten? Vill haaa Japp, du och jag 35 kg. Följer varandra nu med. Jag har gått upp 12 kg nu. Men tror mycket är vätska det senaste. Är stinn som tusan och nu när det blivit svalare kissar jag flera liter. Så hoppas jag går ner lite nu.
  • MissKaos

Kasst m babykläder. Har ju köpt så för mig räckte det. Fanns lite men inte somfförr.. Filtar fanns. Han inte kolla på allt.. ska fota!

Svar på tråden December bebis 2013