• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Otåligast skrev 2013-08-07 11:39:47 följande:
    Plopps80: Jag är precis likadan - så trött att jag knappt kan fungera. Har haft urinvägsinfektion och ätit penicillin förra veckan, vilket troligen inte har hjälpt gällande krafterna. Har dessutom flyttat under sommaren och haft gäster konstant - hade middagsgäster 13 kvällar i rad = lite mycket för mig just nu. Ska i alla fall till barnmorskan på fredag och ser fram emot att kolla järnvärdet igen - känns som att det är i botten men det är kanske allt annat som gjort mig så matt. Kämpigt bara att jobba igen nu... Hatar också att må så här - vill bara vara pigg!!!!

Förstår att du är trött efter dessa aktiviteter. En annan har ju bara slappat vid stranden och haft lugn och ro. Ändå är jag så himla trött. Ska också kolla järnet vid nästa besök. Vet inte om Hemofer är tillräckligt.
  • Plopps80

Miss kaos verkar som du är lika stor shoppaholic som jag är ju så kul med barnkläder. Hoppas dom fått in riktigt mkt i Ullared. Och att jag hade otur

• pyysen
    MariaOchNiklas skrev 2013-08-08 08:46:08 följande:
    Pysen. Hilda och Freja är oxå fina namn som inte allt för många barn har än
    Tack för förslagen. Glad Hilda måste jag nog tyvärr stryka. Har en systerdotter som hete Milda så jag tror det blir lite väl lika varandraSkrattande
  • MissKaos

På väg dit! Ullared here we come..

Japp. Anonyma shopoholixs! Fast mest barnkläder och jag säljer på tradera så en del får jag igen

Plopps80 skrev 2013-08-08 09:02:52 följande:
    Miss kaos verkar som du är lika stor shoppaholic som jag är ju så kul med barnkläder. Hoppas dom fått in riktigt mkt i Ullared. Och att jag hade otur

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-08 09:42:08 följande:
    På väg dit! Ullared here we come.. Japp. Anonyma shopoholixs! Fast mest barnkläder och jag säljer på tradera så en del får jag igen
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Have fun
  • Repan
    pyysen skrev 2013-08-07 22:42:36 följande:
    Tack så mycket! Glad

Alva och Elsa skrev jag faktiskt upp på min lista igår så dom är där. Men har Ännu inte hunnit visa listan för Sambon. Så får se vad han säger. Flört
    Ester, Rut, Siri, Ingrid, Alma, Selma, Vera, Viola, Hilda, Ida, Diana, Cecilia, Rebecka, Marianne...
    Bebis BF 20 december 2013
  • Ellez

Jag är i vecka 23+4 nu och lider av massor med sammandragningar. Någon mer som har det?
    Har blivit sjukskriven en månad nu så får vi se vart det landar... 

• Repan
    Ellez skrev 2013-08-08 11:24:34 följande:
    Jag är i vecka 23+4 nu och lider av massor med sammandragningar. Någon mer som har det?
    Har blivit sjukskriven en månad nu så får vi se vart det landar... 
    Jag tror jag börjat få sammandragningar men jag vet inte, hur känns dom? Det gör ont och blir hårt och jag måste väl spontant säga sammandragning, men ibland är det när bebisen snurrar runt så jag tänker att den mest retar livmodern, snarare än att den drar sig samman själv...

Hur mycket är mycket?

Jag får detta om jag anstränger mig mycket, t.ex. om jag promenerar för mycket. Då måste jag lägga mig ner och vila för att det ska släppa. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Tuttiluttan

Ser att ni börjat diskutera namn Vi har redan vårt bestämt!

Alma Anna Doris blir vår dotters namn

• Plopps80

Jag har mycket molvärk som mensvärk. Inga SD så att magen blir hård utan det känns mer som växtvärken man hade i början. Vet inte om det är normalt i vecka 23.

Svar på tråden December bebis 2013