• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Kom med lite pojknamn förslag! Vår lillkille heter Ferdinand och vill ha något som klingar fint med det...
    Jag är lite inne på Lafayette eller Malcolm.. 

• Repan
    moruri skrev 2013-08-08 12:44:32 följande:
    Kom med lite pojknamn förslag! Vår lillkille heter Ferdinand och vill ha något som klingar fint med det...
    Jag är lite inne på Lafayette eller Malcolm.. 
    Tolouse!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Nov13

Hej! Får jag hoppa in här? Är gravid med min första, bf 28/11. Alltså november men chansen är ju stor att det faktiskt blir en decemberbebis :)

• Prins Williams Mamma
    Nov13 skrev 2013-08-08 12:59:36 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Är gravid med min första, bf 28/11. Alltså november men chansen är ju stor att det faktiskt blir en decemberbebis :)
    Enligt mina beräkningar väntar jag barn 29/11 men som du säger chansen är ju stor att det blir en december bebis.
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131129
  • Felinne

En liten undran om viktuppgång för första barnet. Hur såg det/ser det ut för er? Jag är i v.20+4 (gravid för första gången med första barnet) nu och funderar när jag ska se att vågen rör på sig. Jag fattar ju att det här är något som är väldigt individuellt så det är därför jag frågar. Spännande att alla våra kroppar kan reagera så olika tycker jag.

• Plopps80

Förra graviditeten gick jag upp 35 kg. Hade i vecka 20 gått upp 15 kg. Gick ner 20 kg 3 dagar efter förlossningen så det var massa vatten i kroppen. Denna gången har jag gått upp 12 kg i vecka 23 snart vecka 24. Har mycket vätska nu med! Tror att man räknar med en viktuppgång på ca 5 kg i vecka 20. Då hade jag gått upp 9 kg.

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-08 09:42:08 följande:
    På väg dit! Ullared here we come..
    Japp. Anonyma shopoholixs! Fast mest barnkläder och jag säljer på tradera så en del får jag igen

Ha det så skoj, håller tummarna att du hittar mkt´. Uppdatera gärna sen om du har tid om vad som fanns att köpa. ska troligtvis dit i början av nästa vecka :)
  • Irlais
    Nov13 skrev 2013-08-08 12:59:36 följande:
    Välkommen :) jag har också BF 28/11 (var 4/12 först) men som du säger är ju typ lika stor att det blir november som december! Jag tror dock november för min del men vi får se... var i landet bor du? :)
Svar på tråden December bebis 2013