• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Nej, en kanna sangria vore så galet värt, speciellt efter kvällens bråk med sambon! :@

• islandpeak

Jag vill ha nåt med bubblor :) det är det sista jag gör innan vi åker in, lägger in en flaska i kylen ;)

• Repan
    islandpeak skrev 2013-12-08 19:19:16 följande:

Jag vill ha nåt med bubblor :) det är det sista jag gör innan vi åker in, lägger in en flaska i kylen ;)

Jag med! Eller ja, frun har att förbereda brie och champagnekväll till vi kommer hem.

Har en speciell flaska som vi skulle ha på bröllopsdagen men det gick ju inte så det får bli när bebis tittat ut!

Mmm brie och champagne. *dreggel*
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-08 19:17:15 följande:

Nej, en kanna sangria vore så galet värt, speciellt efter kvällens bråk med sambon! :@

Älskar Sangria! Jobbigt att bråka :( hoppas det går över fort :)
  • FiaFunderar

Mmm jag smakade lite martini igår... Det saknar jag!!!

Men även ett glas rödvin eller en iskall öl skulle lätt slinka ner :)

• Nov13

Tycker verkligen ni ska unna er efter förlossningen!
    Skålade faktiskt i champagne kvällen vi kom hem från bb. Två klunkar tog jag. Som jag längtat!! Champagne och blodig lammytterfilé är det varit sugen på.
    Funderar på ett glas rött ikväll. Men känns lite fel då jag ammar... Ändå får man dricka 1-2 glas 1-2ggr/veckan.

Grattis till er som fött dom senaste dagarna!!

• Repan
    Nov13 skrev 2013-12-08 19:48:10 följande:

Tycker verkligen ni ska unna er efter förlossningen!
    Skålade faktiskt i champagne kvällen vi kom hem från bb. Två klunkar tog jag. Som jag längtat!! Champagne och blodig lammytterfilé är det varit sugen på.
    Funderar på ett glas rött ikväll. Men känns lite fel då jag ammar... Ändå får man dricka 1-2 glas 1-2ggr/veckan.

Grattis till er som fött dom senaste dagarna!!

Ta ett halvt glas då ;) det är ju verkligen inte som att dricka gravid!
  • MissKaos

Åhh rödvin och brie! Det har jag med "beställt" Skumpa åhh! Pvh en blodig köttbit! Och rökt lax. Gärna alltihop när jag tänker efter

Jag drack lite när jag ammade men måttligt, man vill/kan ju inte hantera en nyfödd påverkad. Men ett glas vin eller två under en kväll blir man ju inte full av.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Har inte längtat efter någon alkohol under graviditeten och känner inget längtan nu häller när det är så nära bf. Kommer nog dröja länge innan det blir något sådant för mig. Känns inte som någon uppoffring öht. Det jag längtar till istället är goda ostar och massa lax av alla dess slag. Även kunna äta massa salami utan att behöva krångla med frysning och allt va man skulle gjort under graviditeten. Har laddat med en stor burk med pepparkakor och god ost som ska med till bb

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

EN ensam sdr som gjorde inte gott för en stund sedan. Jösses! Satt i länge länge. Mer än minuten iaf. Men sen *poff*

Dom har inte skottat här idag efter snöfallet, kom rätt mkt. Nu töar det. Inatt ska det frysa på. Perfekt lixom. vi bor i i en backe. MEN lär ju inte hända inatt ändå så. Bah.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013