• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-08 20:48:08 följande:
    Men stackare!
    IdaJ skrev 2013-12-08 20:45:45 följande:Ah okej :/ Får hoppas på att det väntar lite för dig då!
    Just nu känns det som jag är väldigt långt från målet :/ Vattnet gick ju igår, och lite senare så fick jag jättestarka värkar. Men när dom gjorde gyn så va tappen bakåtlutad eller vänd eller vad den nu va och 4 cm.
    Så dom stannade av allt :( Vill bara ha min plutt hos mig nu! Nu mår jag annars bra från illamåendet :) Så skönt det iaf!
    Va? Stannade dom av det på fl? Dom brukar ju sätta igång det inom tre dgr när vattnet går?
    När ska du tbx för koll?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ah det gjorde dom, bara för att jag skulle få sova. Dom vet väl att det kommer bli en långdragen process, så det va väl därför.

Jo, tre dagar annars blir det igångsättning som jag verkligen vill slippa :/ Vi är kvar på Borås parienthotell. Ska till specmödravården imorgon halv 11. Varför jag ska dit vet jag inte riktigt, trodde det gick lika bra med vanliga förlossningen . Vet inte alls vad som händer längre :/
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-12-08 22:15:06 följande:
    Ah det gjorde dom, bara för att jag skulle få sova. Dom vet väl att det kommer bli en långdragen process, så det va väl därför.
    Jo, tre dagar annars blir det igångsättning som jag verkligen vill slippa :/ Vi är kvar på Borås parienthotell. Ska till specmödravården imorgon halv 11. Varför jag ska dit vet jag inte riktigt, trodde det gick lika bra med vanliga förlossningen . Vet inte alls vad som händer längre :/

Bebisen är snart ute iaf!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf

Helt övertygad om att hon känner på sig vad som är på gång innan du gör det

Tuttiluttan skrev 2013-12-08 21:58:03 följande:
    Grattis Fjonkis till flickan!

Ikväll har min tik varit så otroligt vaktig, hon har inte lämnat min sida för fem öre!

Inte ens när jag stod i duschen lämna hon mig, hon satt snällt utanför duschen o stirra på mig! Vid minsta lilla ljud i trappuppgången så morra hon lite o satte/lade sig vid min sida direkt!

Visst har hon bytat beteende sen jag blev gravid men de hon pysslar med nu har hon inte gjort tidigare!

Nästan lite skrämmande, vet hon ngt som inte jag vet än?! :-O

Grattis fjonkis!!
    Fjonkis skrev 2013-12-08 21:13:56 följande:
    I torsdags kom våran fina lilla kille. Vi fick åka hem idag. Imorgon ska jag trycka i mig blåmögelost i mängder. Gud vad saknat det

Ingen mer slempropp har lossnat men vet inte heller hur stor hela är, någon som vet?!

Har däremot varit och tomt värmen helt idag känns det som, två gånger, så kanske något händer inatt..
  • FiaFunderar

Usch vad är det frågan om??

Jag vaknar nu vid 5 och jag har sån panikångestattack så jag får svårt att andas.

Jag vet inte om det beror på att jag drömt väldigt mycket obehagligt inatt eller vad det beror på :/

Hann ner till sambon som precis skulle åka till jobbet och bröt ihop totalt. Han blev livrädd stackarn...

Usch!!

• mallabralla
    FiaFunderar skrev 2013-12-09 05:35:45 följande:

Usch vad är det frågan om??

Jag vaknar nu vid 5 och jag har sån panikångestattack så jag får svårt att andas.

Jag vet inte om det beror på att jag drömt väldigt mycket obehagligt inatt eller vad det beror på :/

Hann ner till sambon som precis skulle åka till jobbet och bröt ihop totalt. Han blev livrädd stackarn...

Usch!!

Så mycket tanke och oro i kroppen just nu, hormoner som sprutar ut. Vad skönt att ni han kramas ordentligt. Ta hand om dig! Jag oroar mig för allt, har verkligen gått in i katastroftänk vad det än gäller och det tär mat man vaknar upp mitt i natten och inte kan få rätsida på saker och ting : (
  • FiaFunderar
    mallabralla skrev 2013-12-09 05:59:47 följande:
    Så mycket tanke och oro i kroppen just nu, hormoner som sprutar ut. Vad skönt att ni han kramas ordentligt. Ta hand om dig! Jag oroar mig för allt, har verkligen gått in i katastroftänk vad det än gäller och det tär mat man vaknar upp mitt i natten och inte kan få rätsida på saker och ting : (
    Ja fy vad jobbigt det är.

Jag drömde ju att jag blev av med både hus och sambo och det är väl det minsta man vill nu...
Svar på tråden December bebis 2013