• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me
    Repan skrev 2013-12-07 21:53:33 följande:
    Ring i så fall så kan BM lyssna på dig o råda i om du ska vänta eller inte :)
    Jag kan prata genom dem:) de är lite mindre än 2 min mellan och värkarna är ca 1 min;)
  • Nillis13

Enda dagen vi helst inte ville föda på då storebror fyller år idag. Självklart prickar vi den!

I förmiddags 10.36 föddes vår dotter (!!) efter tre pojkar. 49 cm lång och väger 3275.

Åkte in på fl vid 8.15 efter en blödning hemma, dock inga värkar. Undersökningen visade att jag var öppen 8 cm (och känner konstigt nog inte öppnings värkarna), så vi blev kvar. Dryga två timmar senare föds hon, luugn och behaglig förlossning - och vi är på hemmaplan igen ;)

Grattis till er andra som fått också!

• Repan
    Em me skrev 2013-12-07 22:00:34 följande:
    Jag kan prata genom dem:) de är lite mindre än 2 min mellan och värkarna är ca 1 min;)
    Tycker du ska ringa om det är så tätt ändå men du känner bäst själv, har du långt in?
  • Repan
    Nillis13 skrev 2013-12-07 22:23:20 följande:

Enda dagen vi helst inte ville föda på då storebror fyller år idag. Självklart prickar vi den!

I förmiddags 10.36 föddes vår dotter (!!) efter tre pojkar. 49 cm lång och väger 3275.

Åkte in på fl vid 8.15 efter en blödning hemma, dock inga värkar. Undersökningen visade att jag var öppen 8 cm (och känner konstigt nog inte öppnings värkarna), så vi blev kvar. Dryga två timmar senare föds hon, luugn och behaglig förlossning - och vi är på hemmaplan igen ;)

Grattis till er andra som fått också!

Grattis, så underbart! Herregud vad det föds barn här :)
  • MissKaos

Grattis till alla bebisar! Jösses det bara ploppar ut nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Grattis Nillis13! Vilken underbar förlossning du verkar haft! Kan man beställa en sådan? ;) Lite läskigt dock att du inte kände öppningsvärkarna, du hade ju lik väl kunnat föda hemma.

• IdaJ

På väg in till förlossningen . Vattnet har antagligen gått. Nu får vi se vad som händer :)

• moruri

Oj oj oj! Här har det hänt mycket! :D grattis alls som fått och alla som verkar vara på G!

Svar på tråden December bebis 2013