• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-08 09:09:17 följande:
    Grattis! :)

Nu känns det lite som att hela tråden fött o jag kommer bli sist.

Samma känsla ja! Mitt BF igår verkar ha varit populärt?

Jag har ont i magen idag. Var ju uppe pga blödning igår. Ingenting på G. Dom kunde inte ens hitta varifrån bloden kom. "Du har ju inte ens svamp, det brukar gravida ha" (Citat, BM)
    Ctg var fint visade lite små oregelbundna sdr som inte gör ont "träning för livmodern" och en sjövild bebis.

BM kollade tappen och den var bakåtriktad ännu. Hon trodde nog på BM besök på onsdag. JIppie?  Men vi hoppas du har kommit in innan dess sa hon.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    Repan skrev 2013-12-08 07:00:35 följande:
    Jag är kvar på evighets BF - 12 :)
    Jag är oxå kvar, ingen bebis här inte.. BF-11 idag!

Vi ligger väldigt lika!
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-08 08:13:51 följande:
    Grattis till alla som fått sina små skatter! Jag läser visserligen inte mer text än att era bebisar har kommit eftersom jag inte klarar av att höra förlossningsberättelser just nu. (Har dessutom en kollega på jobbet som envisas med att berätta om deras urakuta kejsarsnitt varje gång han får en chans och det är rätt irriterande)
    Jag gick in i v38+0 idag. Känns sjukt. Tänk att, om allt går bra, kommer vara 3 i vår familj om 4 veckor. Härligt.
    Någon som har bra tips på skötväska och "blöj-papperskorg" (eller vad det nu heter)?

Hade en bra skötväska med sonen köpte den på Babyprofffsen. Svart,deras eget märke! Vet många som körde med sportväska från STADIUM den funkar med bra! (alltså en såndär portaxelremsväska)
    Blöjkorg ja, ta en med lock..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Grattis till alla som fått sina små decemberskatter!!

Vi är väl en del som fortfarande går och väntar men vi har ju bara kommit in EN vecka i december. De kommer snart!

• Plopps80

I natt var första natten som varit jobbig med Ludwig. Han ville äta på bröstet hela eftermiddagen och kvällen. Kunde inte ligga själv en sekund. Kl 22 vaknade han och vägrade somna om. Skulle ha bröstet hela tiden. Jag orkar inte amma precis hela tiden men så fort han inte hade bröstet i mun så skrek han och var jättearg. Nappen dög 3 minuter. Jag hade migrän och var så sjukt trött. 01:30 somnade han äntligen vid bröstet och sov till kl 05 åt och somnade om till 08 och sedan kl 10. Han är 15 dagar och jag läste att de har en tillväxtperiod runt två veckor. Gode Gud låt detta vara en tillfällighet. Ingen har ju sovit som en prins sedan han kom ut. Somnat vid 20 och ätit vid 02 och sen sovit till morgonen. Är ju minst sagt bortskämd.

• Cornelia 084

Har sån magknip/kramp som kommer och går, blir akut illamående och kallsvettig då :/ sen lugnar det sig 5-10 min för att ett nytt "krampanfall" ska komma. Magontet sitter inte alls i sk tjejmagen och påminner alltså inte om mensvärk. Det gjorde det när värkarna med sonen satte igång. Denna smärtan sitter mer precis i ovankanten av gravidmagen. Har svagt molande mensvärk. Kan detta ändå vara förlossning på G eller är det snarare magsjuka? :/

Tycker jag som omföderska borde veta hur det ska kännas... Men tänkte att det kanske även kan kännas så här?

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 11:13:58 följande:
    Har sån magknip/kramp som kommer och går, blir akut illamående och kallsvettig då :/ sen lugnar det sig 5-10 min för att ett nytt "krampanfall" ska komma. Magontet sitter inte alls i sk tjejmagen och påminner alltså inte om mensvärk. Det gjorde det när värkarna med sonen satte igång. Denna smärtan sitter mer precis i ovankanten av gravidmagen. Har svagt molande mensvärk. Kan detta ändå vara förlossning på G eller är det snarare magsjuka? :/ Tycker jag som omföderska borde veta hur det ska kännas... Men tänkte att det kanske även kan kännas så här?

Trodde också jag som omföderska skulle vara tvärsäker när fl startade. Det var jag inte men jag hade mina aningar. Innerst inne visste jag men våga inte lita på det riktigt. Tror fl är på gång för dig. Ta en varm dusch så startar det nog rejält
  • pyysen

Grattis till alla bebisar som har kommit!!! :) Här har det inte kommit nån bebis ännu heller :( v39+0 idag och har fått en ny sorts smärta mellan benen. Det är liksom smärta i skellettet. Är det de som kallas foglossning? Har inte haft foglossning nånsin så vet inte var det skall göra ont. Men jag har också börjat bli öm i hela nedre regionen (ryggen, magen, underlivet) vet inte om det är normalt eller om man skulle behöva få kollat upp det. Har inte sett nån slempropp ännu heller så här går vi väl över BF tiden. Men sammandragningar och förvärkar har jag varje dag men inte nå regelbundna sådana. Längtar så tills Lillen kommer!! :)

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 11:13:58 följande:

Har sån magknip/kramp som kommer och går, blir akut illamående och kallsvettig då :/ sen lugnar det sig 5-10 min för att ett nytt "krampanfall" ska komma. Magontet sitter inte alls i sk tjejmagen och påminner alltså inte om mensvärk. Det gjorde det när värkarna med sonen satte igång. Denna smärtan sitter mer precis i ovankanten av gravidmagen. Har svagt molande mensvärk. Kan detta ändå vara förlossning på G eller är det snarare magsjuka? :/

Tycker jag som omföderska borde veta hur det ska kännas... Men tänkte att det kanske även kan kännas så här?

Är du lös/förstoppad? För mig låter det som smärtsamma tarmrörelser!

Skönt o se att det inte bara är jag otåligt kvar i alla fall! Och det är ju sant att vi bara är en vecka in i december, faktiskt. Men det känns som ett år just nu.
Svar på tråden December bebis 2013