• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag såg aldrig röken av någon slempropp. Inte heller ökade eller färgade flytningar. Vet inte vart min slempropp blev av.

• Repan
    pyysen skrev 2013-12-08 11:40:56 följande:

Grattis till alla bebisar som har kommit!!! :) Här har det inte kommit nån bebis ännu heller :( v39+0 idag och har fått en ny sorts smärta mellan benen. Det är liksom smärta i skellettet. Är det de som kallas foglossning? Har inte haft foglossning nånsin så vet inte var det skall göra ont. Men jag har också börjat bli öm i hela nedre regionen (ryggen, magen, underlivet) vet inte om det är normalt eller om man skulle behöva få kollat upp det. Har inte sett nån slempropp ännu heller så här går vi väl över BF tiden. Men sammandragningar och förvärkar har jag varje dag men inte nå regelbundna sådana. Längtar så tills Lillen kommer!! :)

Googla bäckensmärta o se om det stämmer in. Man har en fog fram i blygdbenet och två bak på varsin sida om svanskotan kan man väl säga. Annars kanske tryck från barnets huvud?
  • pyysen

Repan: jag skall googla det. Jag tänkte först på fogen som är där framme men då smärtan är typ längre ner/bak. Men ändå inte så långt bak som till svanskotan. Det är svårt att förklara men det tar liksom sjukt att stå upp och gå men inte att sitta. Men jag skall googla lite å se vad jag hittar ;)

• greywolf

Det skulle kunna vara ilningar av att bebisen rör sig.. det började jag känna av efter att den fixerade sig. Känns som att den borrar ner sig längre och längre, vilket yttrar sig genom ilande, stickande och lite huggande känslor. eller så känns det bara av lite mer när den rör sig nu när huvudet har kommit längre ner.

pyysen skrev 2013-12-08 12:00:57 följande:
    Repan: jag skall googla det. Jag tänkte först på fogen som är där framme men då smärtan är typ längre ner/bak. Men ändå inte så långt bak som till svanskotan. Det är svårt att förklara men det tar liksom sjukt att stå upp och gå men inte att sitta. Men jag skall googla lite å se vad jag hittar ;)

För en halvtimme sedan släppte en del av slemproppen här! Inte mycket, så jag vet inte hur mycket mer jag kan vänta mig? Hade aldrig det förra gången, vad jag minns iaf..

Kan man hoppas att det blir bebis under nästa vecka då? BF är på torsdag.
  • greywolf

Men herre min je.. nu läser jag om hur det går rasslat på sedan igår, Wow vad kul! Grattis till alla bebisar!!

• Cornelia 084

Repan: ja, det känns mer som det är tarmarna som spökar... Det har börjat avta nu, men lite illamående håller i sig. Är varken lös i magen eller förstoppad, men tarmarna kan ju jäklas ändå. Känner mig jättekonstig i kroppen :/

Plopps: jag önskar så att det skulle vara förlossningen som är på G, så att man slipper ha ont och må dåligt helt i onödan. Men börjar tro att det inte är nåt denna gången heller :/ men så fort mannen och sonen gett sig iväg för att låta mig vila i lugn och ro så ska jag lägga mig i ett varmt bad!

• IdaJ

Ingen bebis här än. Vattnet har gått. Ligger på patienthotellet nu i väntan på att det ska börja. På tisdag blir det igångsättning om det inte har hänt något innan det. Hoppas det börjar snart :(

• pyysen

Greywolf: nej den smärtan har jag haft några veckor redan så den känner jag igen. Men denhär "konstiga" smärtan kom pang boom på en gång i förrgår. :) men jag läste lite om bäckensmärta och det kan nog vara bara det ;)

• MariaOchNiklas

Ingen bebis här häller. Har 11 dagar kvar till bf. Men önskar liten vill tänka sig komma till veckan. Har precis tömt magen känns det som. Å att det är ett tecken på fl på g!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • moruri

Plågat mig själv genom mio, ilva och nu Ikea då min syster letar soffa. Jag följde mest med för att bli bjuden på julbord.
    Ont i fötterna, ilande underliv, sätter det inte igång senare idag blir jag galen!

Svar på tråden December bebis 2013