VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Santahermosa: välkommen förresten :P Gud vad otrevlig jag är "nu för tiden" som inte ens hälsar när det kommer nya... Förlåt! :P
Santahermosa: välkommen förresten :P Gud vad otrevlig jag är "nu för tiden" som inte ens hälsar när det kommer nya... Förlåt! :P
Jag fattar verkligen inte att det ska vara så svårt att äta! Herregud! Nu när jag äntligen hade kommit in i det så ska mitt sjuka tänkande förstöra skiten! I förrgår kom jag knappt upp till 800, och det var väl rätt okej ändå liksom... Igår promenerade jag visserligen ganska mycket, men jag kom bara upp till 71 kalorier (om man tar bort träningen så var jag faktiskt uppe i 937, men det räknas ju inte!!!) och idag har jag bara kommit upp i 130 kalorier (tar jag bort träningen så är jag uppe i 762) och ALLT jag kan tänka är "men Gud, varför äter jag så mycket? Jag skulle kunna äta såååå mycket mindre! Om jag åt si och tränade så istället så skulle jag hamna på 0-100 kalorier" och så har jag (i smyg) ställt mig på vågen minst en gång var 30:e minut idag och "ååååh, jag har bara gått ner 0,1 kilo sen imorse... Fan vad dåligt"... Klarar jag inte av att sluta med sådana här dumma jävla grejer så måste jag hoppa ur tråden, annars kommer det inte sluta väl... Pissråtta! (Jag alltså, ingen annan)
Lije: jag har ju precis förhandlat bort mitt vågförbud (fick tillbaka vågen igår) :P och enligt shapeup så ska jag ligga på 1200 kalorier, så 1400 blir för mycket (vill ju faktiskt gå ner i vikt ju :P men jag vet inte.., ska jobba ett par dagar för att få bort dom här destruktiva tankarna, annars så får jag sätta mig ner och ha ett allvarligt snack med mig själv, för sånt här, som jag håller på med nu, vet jag av erfarenhet att det inte är speciellt lyckat...
Santahermosa: jättebra jobbat! :D
Idag har jag vart DUKTIG! Precis avslutat en morgonpromenad på nästan en mil i strålande solsken. Nu ligger jag ute på altanen och solar. Vilken UNDERBAR dag!
Eftersom grabben fyller år idag, och det blir lite kalas och så, så kör jag invägning idag istället... Och likadant gör jag nog nästa helg eftersom jag fyller på fredag :P
Idag visade vågen iallafall 82,4, vilket ger en viktnedgång på 0,7 kilo sen i måndags, och det är ju HELT okej känner jag! Men snart når jag nog en viktplatå, som gör att jag MÅSTE träna regelbundet, känner jag. Men en total viktnedgång på 6,4 kilo på dom här veckorna är jag skrämmande stolt över! :D
Lije: tack :)
Hjärtemamma: tack :) ja, jag ska fortsätta kämpa, jag vill ju komma ner till bara "övervikt" enligt BMI innan sista maj, men det kommer bli kämpigt i veckorna nu ett tag, eftersom jag lovat mig själv att på kalasdagar får jag äta vad jag vill utan att må dåligt och utan att knappa in en enda kalori, så det blir idag, på fredag och sen den 25:e som jag får äta exakt vad jag vill :P
Se nu till att krya på dig ordentligt, så tar du nya tag när du blivit frisk igen!
Neeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fan, fan, fan!!!!
Min shapeup-app bråkar med mig! :'( jag gjorde uppdatering på den igår, och nu kommer jag inte in på skitappen! Den fastnar på "återställer från shapeup.se" och KOMMER INGEN VART!!! :'( hjäääääääääälp miiiiiiiiiiiig! Hur göööööör jag för att det ska funka igen???? :O
Phew, det hjälpte att starta om telefonen femtielva gånger :)
En himmelsk drog: försök att tänka på det sammanlagda resultatet istället för "bara" senaste veckan (även om 0.7 är himla bra!)
Spökplumpen: håll ut, det blir snart minus på vågen igen!
Jag ser fram emot att väga mig imorgon, och jag har bestämt mig för att även i fortsättningen väga mig på fredagsmornarna, för av någon konstig anledning så känns resultatet missvisande på måndagar trots att jag äter likadant på helgen som i övriga veckan, men jag tror att det blir bra. Idag har vi pratat om att gå iväg på en långpromenad hela familjen på eftermiddagen/kvällen och imorgon ska jag gå en promenad med barnen medan maken gör min födelsedagstårta (vi har som "tradition" att födelsedagsbarnet inte får se tårtan förrän gästerna får göra det - alltså när den dukas fram), så det blir promenad både idag och imorgon, woho! :D