Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Långstång: haha, step-by-step är ju inte step-by-step! Jag skulle behöva en halvtimme till varje kroppsdel tror jag :P har kört den på repeat säkert en miljon gånger och jag försööööker göra som dom, men det slutar alltid med att jag drattar omkull när dom ökar takten (och det gör dom alldeles för fort :P)

• Fru Mamma

Lilla puh: frukter kanske funkar som mellis? Men håll dig undan från röda äpplen, det är så SJUKT mycket socker i dom :P

• Fru Mamma

Lilla puh: gröna äpplen (illgröna) innehåller nästan inget socker alls har jag hört (vet dock inte sanningshalten i det), de övriga frukterna ska vara "okej" dom också, men INTE röda äpplen. bananer är väldigt feta frukter, och innehåller en del socker, men EN banan om dagen skadar inte viktnedgång... men grönsaker är ju bra mellanmål, precis som Motiverad skriver... Hacka upp lite paprikastavar, morotsstavar och gurkstavar och smaska på!

• Fru Mamma

Okej, jag veeeet att jag framstår som en okunnig idiot, men VAD är kvarg? Är det keso? Kesella? Och varför är alla hälsofreaks helt förälskade i kvarg? (Alltså vad är det som gör kvarg till ett bättre alternativ än något annat? Och vad har man kvarg istället för?)

• Fru Mamma

Busbellan: okej... Och vad har man det till? Hahaha, kan man skylla på sin ringa ålder vid sådana här tillfällen, tro? ;)

• Fru Mamma

Åh, ännu fler som hittat hit! Vad roligt :)

Hur har det gått för er alla idag? Ser att det är många som gått på promenader och jag är avis! Somnade med dotra när hon skulle sova middag, så jag var iiiiiiinte klar med städningen när maken kom hem, så det är först nu (efter middag och nattning av barn) som jag dragit igång med städningen, höhö... Så någon promenix blev det inte! :(

• Fru Mamma

Carmelina: åter igen har du så rätt! Matintaget och sömnen är egentligen de stora bovarna hos mig, men långa promenader är så härligt och det skadar inte försöken att gå ner i vikt ;)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor