Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Lije: haha, "mister mamma" :P ja, hade jag kunnat hålla det till en gång i veckan så hade jag fått behålla vågen :P men Nejnej, det kunde jag ju inte! :( jaja, jag ska vara glad över att jag får väga mig en gång i månaden framöver iallafall.. Hade det vart han som hade "ätatörningstendenser" och höll på med vågen som jag gör, så hade jag SLÄNGT vågen för längesen.

Du verkar också ha lite ätstörningstendenser ;) men ja, det blir kaos i huvudet när det gäller ens egen vikt, medan man kan stötta och peppa andra hur lätt som helst, men lugn! Viktnedgången kommer säkert igång snart!

• Fru Mamma

En himmelsk drog: jag har aldrig vart med om det, men det låter rimligt att det är huden som håller på att tighta till sig!

• Fru Mamma

Långstång: när man är sjuk får man äta vad man vill, så enkelt är det! :)

• Fru Mamma

Mammakalmar: härligt att du är ledig imorgon och kan sikta i dig på en promenad!

• Fru Mamma

Igår fyllde dotra 1 år, idag ska jag städa av det värsta, och diska och göra tårtbotten, imorgon ska jag städa bort alla katthår från soffan och såvidare och lägga ihop tårtan och 12.00 börjar dotras kalas och direkt efter det ska vi på kalas hos min makes faster... Sen räcker det med kalas ett par veckor framöver, tycker jag nog! Så kanske man hinner gå ut och promenera lite istället för att städa dygnet runt för att folk är allergiska mot mina älskade små hårbollar!

• Fru Mamma

Hjärtemamma: haha, ja, kalas är ett helsike... I söndags fyllde ju min man och då var det födelsedagsfika på kvällen, igår fyllde dotra och då hade vi lite kalas bara jag, maken, sonen och dotra, och imorgon ska vi ha lite släktkalas för henne och sen direkt vidare till min mans faster, sen i början på maj fyller både sonen och jag, veckan efter varandra, och då blir det också lite firande, men jag "slipper" släktkalas iallafall :P sen dröjer det ett halvår tills bonusdotra fyller!

• Fru Mamma

Hah! Jag gick mig en entimmespromenad idag iallafall! :D sonen skulle ju till tandläkaren efter skolan idag, så då var det bara att lägga ifrån sig dammsugaren och traska iväg :D nu ska jag återgå till städningen här, ååååh, jag längtar tills jag får väga mig nästa gång! :P

• Fru Mamma

Spökplumpen: grattis till viktnedgången! Och lycka till med springandet! Vad är det för sida du hittat?

• Fru Mamma

Stina86: vilken av alla anonyma var du då? ;) jag har SKITSVÅRT att äta upp alla dom där jäkla kalorierna, jag är nog inte lika duktig på näringslära som jag inbillat mig att jag är... Fettet och proteinerna dubblar jag nästan VARJE dag, medan dom stackars kolhydraterna knappt kommer upp till halva stapeln... Det är jättesvårt :( :P

• Fru Mamma

Spökplumpen: tack för länken, jag kikar den när all stress inför imorgon har lagt sig..

Nu ÖSER regnet ner här, och jag ska lägga ihop tårtan innan jag går och lägger mig... Tack och lov blir det en gräddtårta (något jag gärna avstår från), så jag kanske kommet lindrigt undan imorgon ;)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor