VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
Lilla puh: men shit vilken brutal skillnad... När jag går runt en mil på knappt två timmar så visar min runkeeper bara 280-någonting kalorier! :O var ligger skillnaden??? :O
Lilla puh: men shit vilken brutal skillnad... När jag går runt en mil på knappt två timmar så visar min runkeeper bara 280-någonting kalorier! :O var ligger skillnaden??? :O
Lilla puh: ja, jag har också trott att den räknar in hastighet och sånt... Konstigt!
Vad bra jobbat att du la ifrån dig påsen! :) i förrgår tillät jag mig att äta 100 gram chips (favoritchipsen), men efter 15 gram tyckte jag att det smakade så SJUKT illa, så jag försökte i ytterligare 5 gram innan jag slängde tillbaka resten i påsen och morrande gick ut med påsen i köket :P
Hjärtemamma: nejnejnej! Du får INTE ge upp nu! Du har ju lyckats att gå ner så jäkla mycket! Det är ju ändå bara 0,9 kilo som du gått upp, det kan ju bero på vad som helst! Ett glas vatten innan vägningen som du inte tänkte på, mens i antågande, dålig sömn, du gick på toa PRECIS innan du ställde dig på vågen (man ska vänta minst 20 minuter med att väga sig efter ett toabesök, annars är risken STOR att vågen visar mer än vad man väger)... Det finns hur många parametrar som helst ju!
Hjärtemamma: du kommer fixa detta! Men jag vet att det känns motigt när vågen inte samarbetar!
Jag glömde bort att väga mig igår och nu på morgonen har jag inte hunnit, Så jag har förhandlat fram att vågen står framme på prov i en vecka nu, så förhoppningsvis hinner jag väga mig under dagen.
Vad ni kämpar på, och vad duktiga ni är!
NU har jag haft tid att väga mig! Vågen visade 83,1, så -1,7 kilo sen förra veckan (-5,7 totalt under de här veckorna) och så passade jag på att väga mig runt midjan också, och det visade 84,5 cm, vilket betyder att jag "tappat" 1,5 cm sen sist jag mätte (25/4) och sammanlagt 5,5 cm :)
Jag hade inte förväntat mig alls sådana bra resultat med tanke på att mensen ska komma på torsdag, så jag är överlycklig och traskar runt på små rosa moln just nu :)
Lije:tack! Ja, det är härligt som fan ;) har bara 5,1 kilo kvar innan jag "bara" är överviktig (enligt BMI :P)! :D och i den här takten så har jag lyckats med det i slutet på maj!!! :D woho! Jag har ALDRIG klarat av att hålla motivationen såhär bra i schack såhär länge förr! Bara DET är en enorm bedrift! :D
Oh fy, igår kom jag inte ens upp till 800 kalorier... Och jag har varit såååå yr och såååå trött och såååå lättirriterad och såååå låg under dagen idag... Och idag har jag (minus motion då, har promenerat en del) bara kommit upp till 76 kalorier så jag bävar inför hur morgondagen kommer att bli med storstädning och allt :( kommer nog få ha nötter och bananer eller något i högsta hugg när jag går runt här och städar imorgon, och kanske inte vara så helvetiskt rädd för att överskrida kalorigränsen... Annars kommer jag säkert tuppa av någon gång under morgondagen.
Har det gått bra för er idag?
Hjärtemamma: toppenbra ju! Och lycka till på jobbet, hoppas att du inte överger oss helt bara! Det kommer gå toppenbra och du är verkligen svinduktig! Jag är riktigt avundsjuk på din jävlar anammar och din självdisciplin.
Hjärtemamma: du är alldeles för hård mot dig själv :( herregud, du tränar flera gånger i veckan (jag har inte ens kommit igång med regelbundna promenader än, vilket var mitt mål att göra från början), du har inte ätit godis på ARTON dagar (har jag tur så fuskar jag inte på veckodagarna, utan bara på helgen), du har gått ner HUR mycket som helst och du verkar alltid så positiv (bortsett från invägningsdagarna), är inte det att ha självdisciplin? Du tränade till och med när du var förkyld ju! (Det hade jag aldrig gjort, eftersom jag är så jäkla lat). Du ÄR duktig!