Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Hurmf... Dumtelefonen skickade iväg det...
    Nu har jag ätit frukost... Det började bra med en kiwi, en halv banan (dotra ville "smaka") och mina vitaminer... Sen bestämde jag mig för att jag fortfarande var dödligt hungrig, så det blev ett Wasa husman med skinka och ett Wasa frukost med ost, men jag skulle stoppat innan knäckebröden, för nu såhär en stund efter så är jag så mätt att jag går åt, precis som vanligt... Och det var ju inte tanken... Kom precis på att jag helt glömt bort att dricka citronvatten 30 minuter innan varje måltid både igår och idag, så det får jag ändra på vid lunch sen

• Fru Mamma

Carmelina: ja, keso är tydligen väldigt populärt.. Dessvärre så har jag verkligen kämpat för att börja tycka någorlunda om det, så till den grad att jag hulkar bara jag kommer i närheten av det :P men jag tar gärna emot förslag på andra mättande frukttillbehör...

• Fru Mamma

Juno: ja, de övriga dagarna nu har jag ätit en bättre frukost ur den synvinkeln, ca 1/2-1 dl (har inte mätt upp, men ögonmåttet säger det) turkisk yoghurt och en näve bär plus mitt älskade kaffe och vitaminer... Men idag kände jag att jag behövde något annat, för jag saknade tuggmotstånd :P

• Fru Mamma

Snart är det dags för lunch här i krokarna, och jag fortsätter med tallriksmodellen eftersom det inte riktigt funkar med specialmat när man har barn som vägrar äta om det inte serveras samma mat till samtliga bordskumpaner... Så idag blir det resterna från igår, falukorv och stuvade makaroner, grönsallad, morötter, gurka, majs och röd paprika :)
    Hur är det med nyttighetshalten ur viltsynpunkt när det kommer till wokgrönsaker? Har fettet någon direkt negativ inverkan på det nyttiga? (Dom jag tittat på ska man steka i 1-2 matskedar olja) eller är det måhända lika nyttigt som man tänker?

• Fru Mamma

Långstång: jag har en man som är väldigt stöttande, och även min son, 9 år, som stöttar väldigt mycket på sitt sätt ("öööh, mamma, ska du verkligen äta det där? Du ska inte ta ett glas vatten istället om du nu skulle gå ner i vikt? äter du det där så blir jag besviken på dig" -igår när jag stod och dreglade över en påse kanelbullar i frysen... Jag hade faktiskt inte tänkt äta det! :P)

• Fru Mamma

Hah! Jag är så FÖRBANNAT stolt över mig själv! Jag och barnen var hos mina svärisar en sväng idag, och då skulle det bjudas på fika, och dom försökte pracka på mig 3 sorters småkakor och två sorters mjuka kakor, och jag klarade av att säga "nej tack, det räcker så bra med kaffet" ALLA GÅNGERNA! :D

• Fru Mamma

Kia82: hehe, nja... Att verka ofin för att jag vill hoppa över kakor och annat sött är jag inte ett dugg orolig för... Så många turer som jag haft kring den här j-vla vikten så vet alla i min omgivning om att jag vantrivs med hur jag i dagsläget ser ut, och att jag periodvis kämpar väldigt hårt för att minska i omfång.. Min självdisciplin är dock inte den bästa (speciellt inte när jag är hungrig, vilket jag var idag när vi var hos svärisarna), och därför känns det extra bra att jag inte gav efter för sockersuget som formligen flög över mig när jag hade alla dessa kakor ett par decimeter från munnen :P

Idag har jag vart duktig som sjutton! Sett till att dricka mitt citronvatten innan lunchen och innan middagen (glömde dock bort det när jag sömndrucken gick genom köket vid 06.30 med en utsvulten ettåring på höften, och en utsvulten, grinig nioåring som gick bakom mig och gnällde över att det tog för lång tid för mig att greja fram frukosten och att han "bergis kommer hinna svälta ihjäl innan man får någon mat på det här stället")
    Även druckit citronvatten mellan målen i hopp om att... Ja, jag vet inte :P
    Det blev en promenad (visserligen till svärisarna, men ändå ca 2,5 km tur och retur) och sen har jag även gjort 100 situps under kvällen, och har funderingar på att göra 100 till...
    Men allvarligt talat, jag MÅSTE se till att stoppa i mig iallafall ett mellanmål/dag, för jag är så hungrig på kvällarna så jag tror jag smäller av! :P (det är ett under att jag lyckats äta 3 mål/dag den här veckan... I regel äter jag 1-2 gånger/dag och småäter utan att ens märka det) snart ska jag nog faktiskt ta mig en smoothie...

• Fru Mamma

Härligt att höra att det går bra för er andra också :D vi är så duktiga, allihop!

Nu ska jag ta mig i kragen och gå och lägga mig, i hopp om att främja viktminskningen :D

Btw... Apropå viktminskning så insåg jag precis en sak... Min man och vår dotter fyller år nu i början på april... Och min son och jag fyller år i början på maj... Och jag ska låta bli socker i cirkus 13 kilo.... Tror ni att fyra smååå tårtbitar gör någon stötte skillnad? :S eller ska jag hålla mig helt ifrån det?

• Fru Mamma

Haha, ska detta kanske förvandlas från en vikt-tråd till en sluta-röka-tråd? ;) jag håller på att plöja igenom Allen carrs "äntligen ickerökare" så snart hakar jag väl på er, långstång och himmelsk drog! :)

Nu har jag emellertid precis avslutat frukosten ett Wasa frukost med smör och skinka, mina vitaminer, mitt citronvatten (drack hälften innan och hälften under frukosten :P), och nästan 2 dl smoothie (Jordgubb, kiwi, lite turkisk yoghurt och en pytteskvätt mjölk)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor