Kia82: hehe, nja... Att verka ofin för att jag vill hoppa över kakor och annat sött är jag inte ett dugg orolig för... Så många turer som jag haft kring den här j-vla vikten så vet alla i min omgivning om att jag vantrivs med hur jag i dagsläget ser ut, och att jag periodvis kämpar väldigt hårt för att minska i omfång.. Min självdisciplin är dock inte den bästa (speciellt inte när jag är hungrig, vilket jag var idag när vi var hos svärisarna), och därför känns det extra bra att jag inte gav efter för sockersuget som formligen flög över mig när jag hade alla dessa kakor ett par decimeter från munnen :P
Idag har jag vart duktig som sjutton! Sett till att dricka mitt citronvatten innan lunchen och innan middagen (glömde dock bort det när jag sömndrucken gick genom köket vid 06.30 med en utsvulten ettåring på höften, och en utsvulten, grinig nioåring som gick bakom mig och gnällde över att det tog för lång tid för mig att greja fram frukosten och att han "bergis kommer hinna svälta ihjäl innan man får någon mat på det här stället")
Även druckit citronvatten mellan målen i hopp om att... Ja, jag vet inte :P
Det blev en promenad (visserligen till svärisarna, men ändå ca 2,5 km tur och retur) och sen har jag även gjort 100 situps under kvällen, och har funderingar på att göra 100 till...
Men allvarligt talat, jag MÅSTE se till att stoppa i mig iallafall ett mellanmål/dag, för jag är så hungrig på kvällarna så jag tror jag smäller av! :P (det är ett under att jag lyckats äta 3 mål/dag den här veckan... I regel äter jag 1-2 gånger/dag och småäter utan att ens märka det) snart ska jag nog faktiskt ta mig en smoothie...