Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Helgen har vart underbar, och nu har jag samlat nya krafter för att ta tag i det här!
    Jag kommer nog att hoppa över vägningen idag för att inte tappa sugen fullkomligt, baserat på tidigare erfarenheter av vad alkohol gör med vikten :P
    Någon träning lär jag inte heller fixa idag, eftersom jag ägnade gårdagen åt att påta i trädgården och få vår gräsmatta att vara något annat än stendöd, så min kropp är inte rolig att ha att göra med idag, jag har ont i varenda muskel och varenda led från tårna upp till några decimeter ovanför huvudet ungefär.. Men jag kommer vara stenhård med maten!

Hur går det för er andra?

• Fru Mamma

Carmelina: ohja, trädgårdsarbete ger grymt bra motion! Jag har aldrig vart så smal och så vältränad som jag var efter att ha arbetat på en parkförvaltning en hel sommar! Den sommaren gick jag ner tio kilo på två månader utan att ens nästan pilla på kosten :P men idag blir det till att njuta av solen (som jag hoppas kommer fram snart) på vår fina uteplats :P

• Fru Mamma

HoN: haha, vågen är min bästa vän och min värsta fiende :P men ja, det är bara att köra vidare! Behövde helgens avbrott faktiskt, det kändes så jäkla uttjatat att räkna kalorier i fredags, så i lördags struntade jag fullkomligt i det (vill inte veta hur många kalorier det finns i ett glas vin, än mindre i dom säkert 8-9 glasen jag drack :P). Igår skötte jag maten, även om jag åt lite mer kött än vad jag kanske skulle gjort (räknade inte igår heller, men bortsett från det extra köttet så åt jag som jag brukar, så jag lär inte ha överskridit kalorigränsen).

• Fru Mamma

Vet att jag sa att jag skulle hoppa över att väga mig denna veckan, men jag bad faktiskt min man att ställa fram vågen en stund imorse iallafall, och den visade på 84,8, så en sammanlagd viktnedgång på -4,0 kilo och alltså -1,2 sen förra veckan. Det är ganska bra, men ändå sitter jag och svär över helgens festerier, och över att jag kommer äta kex, ost och dricka vin ikväll (vi ska fira att det är 2 år sedan vi gifte oss), för "täääänk om jag skulle låtit bli! Då hade jag kanske gått ner mer". Jag vet att jag ska vara stolt och glad för att det ändå gått så bra, men...

• Fru Mamma

Ni är så duktiga, allihopa! Jag vet att det låter knäppt, men jag är så stolt över er! Ni kämpar på så himla bra :) keep up the good work!

• Fru Mamma

Lije: det kan inte vara så enkelt att din kropp inte fattat att den ska gå ner i vikt än? Eller att den känner att den behöver vila?

• Fru Mamma

Lilla puh: haha, man behöver faktiskt tillåta sig lite gottit ibland... Och 1 gång/vecka är ju faktiskt bra mycket bättre än alternativet att man kör på stenhårt tills man tröttnar och sen ger upp och återgår till gamla vanor...!

• Fru Mamma

HoN: superbra jobbat ju! Jag mätte mig för skojs skull idag och insåg att jag tappat 4 cm runt midjan, och det är ju skönt, men det hade vart ännu skönare om det hade märkts i spegeln... Har inte märkt någon skillnad på kläderna heller konstigt nog...

• Fru Mamma

Hjärtemamma: det är bra, ta ett par dagar nu till att vila kroppen så att den orkar mer igen! Inga minuskilon i världen är värt att kroppen lägger av!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor