Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Carmelina skrev 2013-04-17 20:43:07 följande:
    -1,6 den här veckan! Hurra! Så glad att jag höll ut den här veckan och inte slarvade när förra veckan gick så dåligt! Det enda dåliga med viktminskningen är att jag fick en point mindre att äta om dagen, men det kan jag nog leva med ;)

bra kämpat, det är just det som är så svårt att återfå motivationen när förra veckan inte gav det resultat som man velat.
  • hjärtemamma

Jag börjar få lite ångest, jag börjar närma mig den vikt som jag hela tiden har gett upp vid innan eftersom att vikten av någon konstig anledning bestämt sig för att stanna där och inte fortsätta neråt. Hoppas verkligen det fungerar denna gång

• hjärtemamma
    mammakalmar skrev 2013-04-18 08:39:58 följande:
    Igår blev en lång stavpromenad på förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba kväll.  Igår hade jag dessutom träningsvärk efter tisdagens stavpromenad så det var himla skönt att komma ut och då släppte dessutom träningsvärken. Idag får jag se hur det blir eftersom det är så grått ute. Men jag ska försöka att komma ut åtminstone en liten runda. 
    Maten går bra, åt ju lite körsbärskaka hos min faster i tisdag, efter att mamma tjat på mig men det var väl ungefär 25 gram och jag tycker inte om sådana kakor heller. Jag är inte alls sugen på godis och sånt längre utan det får gärna ligga där i skåpet för jag ska inte ha eftersom jag vet att det inte är värt det att ta en bit och sedan bli sugen på mer så man äter tills det är slut i skålen, nä jag måste lära mig att begränsa mig och första steget är att låta bli det helt. 

ja det är precis som du säger, det är bättre och låta bli helt än ta en liten bit och sen en till och en till...har väldigt svårt för att bara ta en bit så jag försöker hålla mig i från det där så gott det går
  • hjärtemamma

Jag har suttit och gått igenom hela tråden och gjort en lista på alla som har sagt att de vill vara med i tråden. En del har bara skrivit en gång och sen inget mer så min tanke är att har man inte skrivit något i tråden i slutet på nästa vecka så tar jag bort personen från listan. En del resultat kanske inte stämmer, jag har försökt gå efter vad ni har skrivit i era tidigare inlägg, men jag kan ha missa något. Om det inte stämmer på dig så ändra det bara.

Den VIKTiga listan

En himmelsk drog: Startvikt: 109,2kg Nuvarande vikt: -4,1kg

Fru Mamma: Startvikt: 88kg Nuvarande vikt: 86kg

Anonym (Sara): Startvikt: 60kg Nuvarande vikt: 61kg

Anonym (Sanna): Startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: 76,4kg

Busbellan: Startvikt: 75kg Nuvarande vikt:

Anonym (Gittan): Startvikt: 76,1kg Nuvarande vikt: 74,6kg

Rosagubben: Startvikt: 55,9kg Nuvarande vikt:

Anonym (Isabelle): Startvikt: 59,4kg Nuvarande vikt: 58,7kg

Anonym (vårfräsch): Startvikt: 65kg Nuvarande vikt: -0,4kg

Tinnys: Startvikt: 79kg Nuvarande vikt:

mammakalmar: Startvikt: 65,6kg Nuvarande vikt: -1,6kg

Kia82: startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: -1,4kg

Längtar1988: Startvikt: 82kg Nuvarande vikt:

Lilla Puh: startvikt: 59kg Nuvarande vikt: -0,9kg

Anonym (Långstång): Startvikt: 108kg Nuvarande vikt:

Carmelina: Startvikt:    Nuvarande vikt: +0,3kg

Hjärtmamma: Startvikt: 95,6kg Nuvarande vikt: 93,4kg

Anonym (motiverad): Startvikt: 80kg Nuvarande vikt:

Samson S: Startvikt: 96kg Nuvarande vikt:

181110: Startvikt: 86kg Nuvarande vikt:

Buffybuffy: Startvikt: 89kg Nuvarande vikt:

Mikispikis90: Startvikt:95kg Nuvarande vikt:

Juno: Startvikt: 101,8kg Nuvarande vikt: -0,7kg

Flegmatikern: Startvikt: 97,3kg Nuvarande vikt:

Tanja Thim: startvikt: 74kg Nuvarande vikt: 72,9kg

Spökplumpen: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,9kg

Evelinas Syster: Startvikt: 71,3kg Nuvarande vikt: -1,7kg

Stina86: Startvikt: 70kg nuvarande vikt:

Anonym (Butter): startvikt: 78kg Nuvarande vikt:

Anonym (Lori): startvikt: 71kg Nuvarande vikt:

Thotis90: Startvikt: 59kg Nuvarande vikt:

Lije: startvikt: 66kg Nuvarande vikt: -1kg

Anonym (engångföralla): startvikt: 60,3kg Nuvarande vikt:

Kexet: startvikt: 66kg (april 2013) Nuvarande vikt:

LitenCHF: Startvikt: 107kg Nuvarande vikt:

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-18 11:44:32 följande:
    Hjärtemamma: jag känner ungefär samma. Jag brukar ge upp vid 83, och snart är jag där, men vi SKA inte ge upp! Stannar vikten så må så vara, då får vi bara se till att kämpa lite hårdare en period, så kommer vi förbi tröskeln! Vi får lov att fortsätta peppa varandra så gott det går, helt enkelt!

ja nu gäller det verkligen att peppa varandra, men jag ska verkligen inte ge upp denna gången, jag ska klara det
  • hjärtemamma

Jag körde 15 km på crosstrainern idag, vilket är 2km mer än vad jag hade tänkt. I eftermiddag kommer en jobbarkompis till mig och fikar lite så jag får väl ställa mig på crosstrainern igen ikväll för att bli av med några kalorier.

• hjärtemamma

Jag tycker bara det är roligt, ska försöka komma ihåg att ändra i listan så fort jag sitter vid datorn nästa gång. Idag fikade jag med en arbetskamrat och det blev en bulle och en liten kaka för min del, dock drack jag vatten till. Efter att hon gått hem ställde jag mig på crosstrainern igen och körde 15km så sammanlagt har jag kört 30km idag

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-18 18:58:59 följande:
    Hjärtemamma: Gud vad bra jobbat!

Carmelina skrev 2013-04-18 19:30:33 följande:
    Hjärtemamma: 30 km är ju toppen!

Ja jag är riktigt nöjd själv, trodde inte jag skulle klara av 15km nu ikväll, men jag gjorde det. Det bli lite som en drog, bara lite till och lite till
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-18 20:30:49 följande:
    Aah! Hittade en mängd bortglömt påskgodis. Det kallar på mig! Mini-toblerone som ropar: Äääät mig. Man ska verkligen inte ha godis liggande hemma!

Du måste försöka låta bli, tänk på hur du skulle känna dig efteråt, är det värt det?
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-19 07:44:44 följande:
    Åh! Idag blir promenaden äntligen av! Solen skiner, jag har packat ner sysselsättning och flaska till dotra, hon är halvsömnig, frukosten är uppäten, vi är (strax) påklädda, och vi har tid på oss tills 12.40, nu kör vi!

bravo,  bara kämpa på :) jag hade tänkt hinna med två pass på crosstrainern idag också, men vet inte om jag gör det. Jag brukar köra ett pass när dottern sover på förmiddagen, men idag kanske stora dottern ska ha en kompis här och då vill inte jag stå och svettas. Får väl städa under tiden istället
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor