Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

lije skrev 2013-04-24 13:21:44 följande:
    Haha hoppades att så var fallet, fick såå dåligt samvete när jag såg hur duktig du var med träningen och undrade hur du hann!! Sen är det ju en fråga om prioritering så du klarar säkert att hålla i bara du vill! Just nu jobbar maken ca 200 procent och så kommer det vara ett tag varför det känns extra svårt att få någon tid ensam! När jag väl kan komma iväg har jag prioriterat att träffa vänner :)

Nu kommer mannen vara föräldraledig fram tom september så under den tiden ska jag förhoppningsvis få till lite träning, men när båda barnen ska till förskolan och man inte hämtar dem förrän vid 16.30 så kan det bli svårt att få till träning varje dag
  • hjärtemamma

Det blev 70 minuter på Wii fit ikväll så idag har varit en bra dag med träningen, har hunnit träna tre gånger

• hjärtemamma

Är så stolt över mig själv. Den senaste tiden har vi ätit mycket snabbmat i vår familj som pizza och kebabtallrik. När jag bestämde mig för att gå ner i vikt satte jag stopp för det och vi har inte ätit snabbmat på över 3 veckor, vilket är länge för oss. Igår var mannen sugen på pizza så han köpte en som han och dotter delade på, men jag sa nej, så jag åt ingen. Istället satt jag och knaprade på mina knäckebröd.

i övrigt flyter allt på, jag försöker tänka på vad jag äter, inget godis på snart två veckor och tränar i princip varje dag. Just nu går jag inte ner något då kroppen håller på att omvandla fettet till muskler i stället, men hoppas på att det vänder snart och vågen visar neråt igen. Dessutom är jag som jag sagt tidigare vid min magiska gräns där vikten brukar stå stilla.   

• hjärtemamma
    Lilla Puh skrev 2013-04-25 07:40:05 följande:
    Bra jobbat hjärtemamma! Det där har jag och svårt för, vi äter också mycket skräpmat både ute och hemma och då blir det mycket ursäkter som "ja men om du ändå ska ha en kan jag ju ta, bara denna gången liksom". Men jag har kommit till en punkt där jag insett att det är faktsikt ingen annan som bryr sig om vad man äter, det är bara mig själv jag lurar med alla ursäkter jag kommer på för allt...

precis, det finns hur många ursäkter som helst, men det är bara jag som kan bestämma vad jag stoppar i mig
  • hjärtemamma
    Anonym (Långstång) skrev 2013-04-25 08:57:58 följande:
    Starkt jobbat hjärtemamma! Inte lätt att låta bli att hugga in men nyckeln ligger ju i att kunna motstå lockelserna!

Jag hade ett val igår, antingen äter jag pizzan och all min tid jag lagt på träning går till ingen nytta eller låter jag bli och verkligen försöker denna gången. Det är inte så att jag aldrig mer kommer äta pizza, men just nu känner jag att jag ska låta bli
  • hjärtemamma

Har tränat sex gånger mellan måndag och onsdag. Hade tänkt få till två träningstillfällen idag också, men efter att jag varit ute på en promenad på 1,25h så sa kroppen ifrån och jag orkar inte med att träna en gång till idag. Sen ska jag åka iväg i ett par dagar för att gå på begravning så det kommer inte bli någon träning då heller. Tror faktiskt min kropp behöver vila.

• hjärtemamma

Riktigt bra kämpat allihop, själv har jag tappat motivationen helt. Vägde mig idag och har gått upp 0,9kg sen förra veckan och det känns som ett stort nederlag jag som kämpar som ett djur. Börjar fundera på varför jag ska kämpa när det ändå inte händer något.

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-28 10:40:17 följande:
    Hjärtemamma: nejnejnej! Du får INTE ge upp nu! Du har ju lyckats att gå ner så jäkla mycket! Det är ju ändå bara 0,9 kilo som du gått upp, det kan ju bero på vad som helst! Ett glas vatten innan vägningen som du inte tänkte på, mens i antågande, dålig sömn, du gick på toa PRECIS innan du ställde dig på vågen (man ska vänta minst 20 minuter med att väga sig efter ett toabesök, annars är risken STOR att vågen visar mer än vad man väger)... Det finns hur många parametrar som helst ju!

Jag lovar att jag inte ska ge upp, men för tillfället känns att så hopplöst och all tid jag har lagt ner. Förmodligen är det väl kroppen som bygger upp muskler för tillfället, men just nu känner jag mig ändå lite nere
  • hjärtemamma

Jag är helt knäckt. Vägdag idag och jag visste ju att jag gått upp sen förra veckan, men jag fick en chock när vågen visade +3kg. Det innebär att under mina fyra veckor nu så har jag endast gått ner 0,6kg. Precis såna här saker som gör att jag vill ge upp, jag fattar inte vad som är fel. Det enda jag har gjort annorlunda denna veckan är att jag åt en kaka och en pytteliten bit tårta på begravningen i fredags, i lördags åt jag 50gr ostbågar och igår var jag deppig så jag åt en halv pizza. Jag har motionerat/tränat fem av sju dagar och haft åtta träningstillfällen under veckan. jag jobbar som ett djur och ändå visar vågen åt fel håll.

• hjärtemamma

Förmodligen är det en kombination av att kroppen håller på att omvandla fett till muskler och att vågen har fått sig en knäpp (kan ju skylla på det i alla fall). har nu kört 30 minuter på crosstrainern, mer vågar jag inte då jag är lite förkyld. Kommer köra en timme på wii fit i eftermiddag sen. Imorgon ska jag göra mitt första löppass, får se hur det går. Är en människa som aldrig tyckt om att springa och aldrig varit bra på det

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor