Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Har en fråga, jag har dragit ner på mina portioner en del och jag blir mätt när jag äter, men sen kan jag bli hungrig 10 minuter senare igen. Är det bara för att magsäcken håller på att vänja sig och det bara är för mig att härda ut tror ni?

• hjärtemamma

Fru Mamma, superbra jobbat. Själv hoppar jag över träningen då jag känner att jag inte hinner med det idag, det har varit fullt hela dagen.men det är första gången sen förra tisdagen jag hoppar över träningen så det är väl okej tycker jag.

• hjärtemamma

Åh jag är så besviken på mig själv och kan inte förstå hur det gick till. jag tjuvvägde mig igår och vägde då 92,5kg, jag hade alltså gått ner ytterligare 0,7kg sen i måndags. Igår tränade jag inte, dock var jag igång hela dagen med diverse aktiviteter t.ex. städning. På kvällen åt vi tacos. Idag vägde jag mig igen och döm om min förvåning när vågen visade 94,8kg. Jag har alltså gått upp 2,3kg sen igår. hur gick det till? Min motivation försvann helt, men sen bestämde jag mig för att en sån sak inte ska få sänka mig igen. Så nu har jag bett mannen att gömma vågen så jag inte kan väga mig mer förrän om två veckor när jag börjar jobba igen. Jag pressade även mig själv på crosstrainern idag och körde 2mil på 51 minuter.

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-20 09:28:20 följande:
    Hjärtemamma, bra att vågen är gömd nu, man blir lite smått psyksjuk av att gå ner i vikt ;)... Det kanske kan vara så som spökplumpen skrev, att musklerna binder vätska när man har träningsvärk (och herregud, så som du tränar så kan du omöjligt vara fri från träningsvärk!)?

det är faktiskt det som är så konstigt, jag har ingen träningsvärk, det enda jag känner så är det att armarna blir ganska tunga efter ett hårt pass, men annars inget. Hoppas bara vågen hade fått fnatt eller något och visade fel.
  • hjärtemamma

Här kommer en uppdaterad lista, men som jag skrev innan så funderar jag på att ta bort dem som inte skrivit här inne på länge, vad tror ni om det?

Den VIKTiga listan

En himmelsk drog: Startvikt: 109,2kg Nuvarande vikt: -4,1kg

Fru Mamma: Startvikt: 88,8kg Nuvarande vikt: 86kg

Anonym (Sara): Startvikt: 60kg Nuvarande vikt: 61kg

Anonym (Sanna): Startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: 76,4kg

Busbellan: Startvikt: 75kg Nuvarande vikt:

Anonym (Gittan): Startvikt: 76,1kg Nuvarande vikt: 74,6kg

Rosagubben: Startvikt: 55,9kg Nuvarande vikt:

Anonym (Isabelle): Startvikt: 59,4kg Nuvarande vikt: 58,7kg

Anonym (vårfräsch): Startvikt: 65kg Nuvarande vikt: -0,4kg

Tinnys: Startvikt: 79kg Nuvarande vikt:

mammakalmar: Startvikt: 65,6kg Nuvarande vikt: -1,6kg

Kia82: startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: -1,4kg

Längtar1988: Startvikt: 82kg Nuvarande vikt:

Lilla Puh: startvikt: 59kg Nuvarande vikt: -0,9kg

Anonym (Långstång): Startvikt: 108kg Nuvarande vikt:

Carmelina: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,3kg

Hjärtmamma: Startvikt: 95,6kg Nuvarande vikt: 93,4kg

Samson S: Startvikt: 96kg Nuvarande vikt:

181110: Startvikt: 86kg Nuvarande vikt:

Buffybuffy: Startvikt: 89kg Nuvarande vikt:

Mikispikis90: Startvikt:95kg Nuvarande vikt:

Juno: Startvikt: 101,8kg Nuvarande vikt: -0,7kg

Flegmatikern: Startvikt: 97,3kg Nuvarande vikt:

Tanja Thim: startvikt: 74kg Nuvarande vikt: 72,9kg

Spökplumpen: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,9kg

Evelinas Syster: Startvikt: 71,3kg Nuvarande vikt: -1,7kg

Stina86: Startvikt: 70kg nuvarande vikt:

Anonym (Butter): startvikt: 78kg Nuvarande vikt:

Anonym (Lori): startvikt: 71kg Nuvarande vikt:

Thotis90: Startvikt: 59kg Nuvarande vikt:

Lije: startvikt: 66kg Nuvarande vikt: -1kg

Anonym (engångföralla): startvikt: 60,3kg Nuvarande vikt:

Kexet: startvikt: 66kg (april 2013) Nuvarande vikt:

LitenCHF: Startvikt: 107kg Nuvarande vikt:

• hjärtemamma
    Anonym (HoN) skrev 2013-04-20 17:05:40 följande:
    Får man lov att hoppa in trots att man ej varit med ifrån början? (:

Självklart, det är bara att hoppa in, här hjälper vi och störtar varandra
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-21 00:08:01 följande:
    Engångföralla: frukost är jag jäkligt dålig på... Lunch äter jag resterna från gårdagen och middag äter jag barnvänlig mat (korv, köttbullar, pannkaka, köttfärssås och såvidare)... Mellanmål brukar bli kaffe med mjölk för min del..

Idag var jag SUPERDUKTIG med både mat och motion, sen var det 30-årsfest... Hahaha... Och baserat på mitt väldigt lulliga tillstånd så kan jag säga som såhär (utan att ha knappat in varesig mat eller dryck i shapeup-appen): jag har överskridit varenda fett- kolhydrat- protein OCH kaloristapel. Med råge. Herregud vilken ångest jag kommer ha för det imorgon....!
    fast det är inte en dag som gör skillnad utan bara om du fortsätter i samma banor. jag hade också en lite onyttighetsdag igår. Igår var egentligen min godisdag, men jag visste att vi skulle ut och äta på restaurang och därför valde jag bort godiset och valde en god middag istället som säkert innehöll massor med kalorier
  • hjärtemamma

Nu har jag återhämtat mig från mitt nederlag igår och jag tänker inte ge upp, jag har kämpat alldeles för mycket dessa veckor bara för att låta det rinna ut i sanden....jag kan, jag kan, jag kan

• hjärtemamma
    Isabelle008 skrev 2013-04-21 00:46:44 följande:
    Något sent inhopp men då deadline á 8 veckor inte gått ut än så gör jag ett försök med träningen....

Ålder: 23  Längd: 1,68 Startvikt: 53 Målvikt: Få en mer proportionerlig kropp  
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Träna, träna och träna :D Kosten, äta regelbundet var 3:e timma...
    Mitt startdatum för utmaningen: 19 april Jag kommer att väga mig på: Slutet av april
    välkommen hit :)
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-21 10:41:43 följande:
    Igår åt jag inte kanelbullar, inte chips, inte choklad på middagen jag var på igår och inte lösgodis som fanns i en skål på bordet när jag kom hem igår.
    Världen är verkligen överfylld av socker!

bra kämpat, det är svårt att stå emot alla lockelser
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor