• Anonym (på skoj!)

Möbler/heminredning som är WT

I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

• Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • LinneaP

Oj, vi som precis tapetserat om alla våra sovrum.... Och det blev fototapet som fondvägg i alla rum. Är det WT med fototapet också?

Vi valde en solnedgång, ett fantasylandskap och ett rum fick japanskt målat tecken. Barnen har fått välja själva.

• IngenVet
    mammaN92 skrev 2013-03-31 08:56:38 följande:
    Något som är WT är när folk har hängt upp bilder på sig själva eller sin partner i typ hela lägenheten. Och inte för att glömma, en JÄTTE förstoring ovanför sängen. Så att man inte glömmer hur man ser ut när man vaknar. Kräks så fort jag kommer hem till folk och ser sådant..
    Åh, håller med. Så tacky. Gärna några små inramade bilder lite malplacerat alldeles för hög upp på en annars för tom vägg.
  • lunee

Med risk för att trampa folk på tårna:
    ord på väggen, och framförallt Carpe Diem
    Alltför färgmatchiga rum - där man väljer en färg - typ lila och har alla detaljer i den färgen
    fondtapeter

• mammaN92
    IngenVet skrev 2013-03-31 09:13:38 följande:
    Åh, håller med. Så tacky. Gärna några små inramade bilder lite malplacerat alldeles för hög upp på en annars för tom vägg.

Exakt! Så jävla hemskt! Och tavlor överlag som sitter alldeles för högt upp.
    LEIJA - 2007 <3
  • IngenVet

Visst vore det kul om alla vi som är så sjukt kritiska mot andras hem ville visa upp bilder på vårt eget?
    Jag vet att just mitt hem är fantastiskt fint ;););) Men tvivlar på att alla andras är ofelbara..

Det skabbigaste jag kan komma på hemma hos mig själv är mina "foppatofflor" från skopunkten.. ;) Och att jag använder PROFFS hårspray ;)

• sextiotalist
    LinneaP skrev 2013-03-31 08:59:17 följande:
    Oj, vi som precis tapetserat om alla våra sovrum.... Och det blev fototapet som fondvägg i alla rum. Är det WT med fototapet också?

Vi valde en solnedgång, ett fantasylandskap och ett rum fick japanskt målat tecken. Barnen har fått välja själva.
    Såååå 70-tal Flört
    Från en som var i tonåren under 70-talet, så får jag bara rysningar. Jag hade också en fondtapet (på dörren) som föreställde en  skog i morgonljus,  när jag var i tonåren
  • JECJ

VÄGGORD!! 9 av 10 lyxfällandeltagare har väggord (titta efter själv)

Ord och tecken på språk man inte förstår vittnar om låg utbildning och allmän wt. (varför inte ett väggord på finska eller danska likväl som latin och kinesiska?') 

Shabby chic är wt och vinflaskor som dekoration.. Indianer på väggen..Dålig kvalitet på material ..  

• sextiotalist
    IngenVet skrev 2013-03-31 09:24:56 följande:
    Visst vore det kul om alla vi som är så sjukt kritiska mot andras hem ville visa upp bilder på vårt eget?
    Jag vet att just mitt hem är fantastiskt fint ;););) Men tvivlar på att alla andras är ofelbara..

Det skabbigaste jag kan komma på hemma hos mig själv är mina "foppatofflor" från skopunkten.. ;) Och att jag använder PROFFS hårspray ;)
    Oj, vårt hem är en väldig blandning. Pga arbetslöshet och en restskuld från en tidigare husförsäljning så har möbler fått väldig låg prioritet. Så den yngre generationen skulle troligen få rysningar  för att det är så omodernt och blandade stilar och ...

Så här finns möbler som jag hade från mitt första hem, ärvda möbler, möbler från sambons tidigare hem, ett gammalt slitet matbord etc.

Vi har nog inte köpt en ny större möbel på över 15 år 
    Ja, på att-köpa-listan står
    Ny soffa  (Nej, en bättre begagnad eftersom jag ogillar divansofforna)
    Ny säng åt oss och en åt tonåringen
    Ny köksmöbel

Äh, hoppas Lotto gav tur den här veckanFlört           
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT