Möbler/heminredning som är WT
I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!
OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! 
I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!
OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! 
Att folk orkar bry sig om hur det ser ut hemma hos andra! Det är väl inte NI som ska bo där ändå? Smaken är som röven vet ni och alla varken kan/vill/har råd att anpassa sin stil efter rådande inredningslagar. Det viktigaste är ju trots allt att man har ett hem man trivs i, inte att det ska behaga alla andras tycke och smak. Som gäst får man väl dra en lättnadens suck i tysthet att man har bättre känsla för estetik än den aktuella värden/värdinnan :)
Då är det väl än värre när folk lever under ohygieniska förhållanden, speciellt med barn i huset..
smaken är som baken, delat. Man kan inte sitta och prata om wt återigen pga sånt som man inte tycker om själva.
Återigen handlar det om tycke och smak , även "rika kan ha dålig smak".
Många saker betyder mkt för folk, de kanske inte är så fina med de har ett värde och ett kärt minne av en bortgången generation. det gör att man älskar sakerna ändå.
Man ska inte inreda efter det senaste, utan man ska köpa sånt som man tycker om, och som passar in i ens hem.
Själv älskar jag mina broderade dukar, virkade dukar och ärvda möbler., jag är inte heller så duktig på att vattna så jag har kostat på mig konstgjorda blommor som kostar 3 gånger så mkt än riktiga. Det löna sig i längden och det syns inte att de är oäkta..
Jag har syrabetsad furu i tvrummet,(tvbänk samt vitrinskåp) dels för att jag älskade det då vi inredde nu har jag funderat på att måla om, men furu är praktiskt då man har en kamin i samma rum.
Däremot finns det massa av saker som jag aldrig skulle sätta upp i mitt hem, typ talande fiskar samt ylande vargtavlor, persiska mattor, soffor med kopphållare, divansoffa..60tals möbler. Det är inte min stil, divansoffa är fint men inte så praktiskt och gott att sitta i om man har massa gäster.
Alla saker som det står "carpe diem" på, samt vita lyktor.
Bara för att man kanske är fattig och har blandade möbler/ärvda prylar/furumöbler/ikea-möbler/loppisfynd är man inte WT. Att vara WT handlar ju mer om livsstil och beteende i kombination med allting annat.
Inredning är en smaksak. WT är vitt slödder, det är en typ av människor som har annat gemensamt än deras inredningsstil. T,ex. bristen på minsta allmänkunskap. Det jag har sett uppraddat i tråden är folks personliga ickefavoriter. Att det därför skulle vara WT är enbart inbillning av sådana som adopterar uttryck från USA utan att förstå vad det betyder. Hmmm.... Undrar just vilket som är mer trashigt i så fall?

Furumöbler!!!! Hörnsoffa i sånt där randigt tyg..