• Anonym (på skoj!)

Möbler/heminredning som är WT

I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

• Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • Herdis
    timglas118 skrev 2013-03-30 18:59:44 följande:
    Vad olika syn på WT folk har!

För mig är WT inredning som ser helt splitterny ut. Typ Hampen-mattor från Ikea, ny soffa med schäslong, plasma-tv på väggen, playstation/xbox fullt synligt, tavelvägg med bokstäver som stavar "Carpe diem" eller "kärlek" osv.

- Väggbokstäver/ord
    - Splitternya teknikprylar
    - Extra funktioner som typ radio i sängen
    - Mysbelysning med ljusslingor
    - "Onödig" lyx såsom en stor plastpool på tomten, senaste wii osv 
    Här håller jag med. Bra beskrivning! Just allting nytt är mycket mer typiskt för WT än möbler man fått med sig från föräldrahemmet (som någon skrev). Och jag tror att orsaken ofta är, att WT inte kan få något med sig hemifrån - av tragiska skäl. Antingen för att mamma inte heller har något (pappa finns ofta inte med i bilden) - alla hennes pengar går till bag-in-box och bingo. Eller för att man inte vuxit upp med sina föräldrar överhuvudtaget.
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Herdis
    Anonym skrev 2013-03-30 19:30:53 följande:
    - Draperi med färgglada pärlor alternativ målade bamburör motiv solnedgång/delfiner
    - spegeltavlor med motiv av indianer/ylande varg
    - Plastväxter eller dåligt skötta kaktusar i fönstren.
    - Halvneddragna/uppdragna persienner.
    - Liten balkong med enkel plaststol och plastbord, och askkopp.
    - Askkoppar på vardagsrumsbord, i köket, bredvid sängen.. 
    Ja askkopparna är det mest kännetecknande för WT, alla kategorier...
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Annsiss

Håller med när det känns helt opersonligt och taget direkt ur mio katalogen, ängsligt på något vis som om man inte vågar vara sig själv.

• Sara Gigja

Jag tycker det är WT att dekorera med gamla ölburkar och Doolie flaskor - !

• FruNaftra

Jag har en ordvägg hemma där det står Howe. Ska ju egentligen stå Hmne men man tröttnar ju snabbt på en skiten och kastar om bokstäver under året. I julas stod det Hoe tex. Tyckte jag var lite kul.

• barri

Shabby chic tycker jag är extremt osmakligt.
    Däremot vet jag inte huruvida jag vill använda uttryck som wt för
    att beskriva något osmakligt.

• netza
    Ponki skrev 2013-03-31 21:20:37 följande:
    Mycket av det folk skriver här tycker inte jag är speciellt WT, mest bara typiskt svensson. WT för mig är  andefattigt och kulturlöst, det har inte så mycket att göra med ekonomi eller hur städat man har det. Kan hålla med om att bokhyllor utan böcker och stora tv-skärmar känns lite trashigt... Kräks
  • Clock
    Herdis skrev 2013-03-31 21:24:57 följande:

Kan man väl visst göra, om man vill ha en ljus, rustik, gammaldags och typiskt allmogesvensk (eller skandinavisk) inredning.
    Ja... Om man är ett WT som rubriken handlar om :)
  • mrsStatham
    WT är att bo i ett radhus i en Stockholmsförort minst 35 minuters pendeltågsväg bort från city med en hund och ca 2,7 barn, åka till en grekisk ö en vecka i juli, äta sill och potatis med en ”liten jävel” till på midsommarafton (som för övrigt med fördel spenderas någonstans i Dalarna eller skärgården) eller stirra rätt ut i tomma intet men ändå i det närmaste krevera av ilska om någon tränger sig i busskön.

En typisk WT dricker kaffe med mellanmjölk (mjölk dricks också så mycket som möjligt), eller helst latte, ju mindre kaffesmak desto bättre. Men självklart är det WT att dricka kaffe överhuvudtaget, oavsett styrka..
    Skriver/ läser deckare
    Sätta sig på en uteservering redan i april, fastän det bara är 5+ ute
    Allt är i sin ordning om man hatar svärföräldrarna, speciellt svärmor..
    Gläntar på gardinen så fort det händer något utanför fönstret
    Har en "det var bättre förr" mentalitet
    NIX- registret och en extrem rädsla och avsky för direktreklam
    Snusar, kommentarer till den är onödigt...
    Vandrande pinnar som husdjur
    risig ölkultur, en stor stark smakar INTE likadant oavsett märke, hur mycket en typisk WT påstår det...
    Till skillnad från den förkastliga ölkulturen har WT utvecklat en sofistikerad förhållning till mineralvatten
    Kidnappning av blivande brud/brudgum vid möhippor/svensexor
    Åker till aya napa för att få ligga
    Fredagstv med familjeprogram kl 20.00, lördagstv med dokusåpor/vanliga såpor (lördagstv är inte till för att samla familjen utan för att få en bra grund att förkröka till)
    Spelar bordshockey
    Har ett krystat firande av nationaldagen
    Ser klinkers med golvvärme som statuspryl
    Äter lösgodis i mängder
    Äter lunch prick 12
    Helgfyllan
    Förotrtspizzan är obligatorisk
    Äger en stor studsmatta
    Äter tacos på fredagar (exakt 2 timmar innan fredagstvn självklart)
    Blir upprörd över vilka som vann årets nobelpris
    Oerhört engagerad i julkalendern, som varje år är "det värsta man sett"
    Är oerhört lättkränkt 

En typisk WT är den som motsträvigt försöker att UNDVIKA ett liv som i det närmaste innefattar det som beskrivits ovan
    Med andra ord – det är typiskt WT att försöka definiera vad typiskt WT egentligen innebär. Självklart är det också typiskt WT att faktiskt vara typiskt WT enligt gängse definitioner. Men det är också typiskt WT att avsky det typiska WT och alltid sträva efter att vara så ”oWT” som möjligt.  
    Bara två saker är oändliga
  • barri
    mrsStatham skrev 2013-03-31 23:20:29 följande:
    WT är att bo i ett radhus i en Stockholmsförort minst 35 minuters pendeltågsväg bort från city med en hund och ca 2,7 barn, åka till en grekisk ö en vecka i juli, äta sill och potatis med en ”liten jävel” till på midsommarafton (som för övrigt med fördel spenderas någonstans i Dalarna eller skärgården) eller stirra rätt ut i tomma intet men ändå i det närmaste krevera av ilska om någon tränger sig i busskön.

En typisk WT dricker kaffe med mellanmjölk (mjölk dricks också så mycket som möjligt), eller helst latte, ju mindre kaffesmak desto bättre. Men självklart är det WT att dricka kaffe överhuvudtaget, oavsett styrka..
    Skriver/ läser deckare
    Sätta sig på en uteservering redan i april, fastän det bara är 5+ ute
    Allt är i sin ordning om man hatar svärföräldrarna, speciellt svärmor..
    Gläntar på gardinen så fort det händer något utanför fönstret
    Har en "det var bättre förr" mentalitet
    NIX- registret och en extrem rädsla och avsky för direktreklam
    Snusar, kommentarer till den är onödigt...
    Vandrande pinnar som husdjur
    risig ölkultur, en stor stark smakar INTE likadant oavsett märke, hur mycket en typisk WT påstår det...
    Till skillnad från den förkastliga ölkulturen har WT utvecklat en sofistikerad förhållning till mineralvatten
    Kidnappning av blivande brud/brudgum vid möhippor/svensexor
    Åker till aya napa för att få ligga
    Fredagstv med familjeprogram kl 20.00, lördagstv med dokusåpor/vanliga såpor (lördagstv är inte till för att samla familjen utan för att få en bra grund att förkröka till)
    Spelar bordshockey
    Har ett krystat firande av nationaldagen
    Ser klinkers med golvvärme som statuspryl
    Äter lösgodis i mängder
    Äter lunch prick 12
    Helgfyllan
    Förotrtspizzan är obligatorisk
    Äger en stor studsmatta
    Äter tacos på fredagar (exakt 2 timmar innan fredagstvn självklart)
    Blir upprörd över vilka som vann årets nobelpris
    Oerhört engagerad i julkalendern, som varje år är "det värsta man sett"
    Är oerhört lättkränkt 

En typisk WT är den som motsträvigt försöker att UNDVIKA ett liv som i det närmaste innefattar det som beskrivits ovan
    Med andra ord – det är typiskt WT att försöka definiera vad typiskt WT egentligen innebär. Självklart är det också typiskt WT att faktiskt vara typiskt WT enligt gängse definitioner. Men det är också typiskt WT att avsky det typiska WT och alltid sträva efter att vara så ”oWT” som möjligt.  
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT