• Anonym (på skoj!)

Möbler/heminredning som är WT

I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!

OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! Flört

• Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT
  • Vit Magnolia

Jag har supersvårt för väggtext, samt kuddar eller burkar med text... Vi talar alltså om det hemska Carpe diem, love, hope, faith... Eller allmänna detaljer i shabby chic. Då är det så oändligt mycket finare med äkta gamla burkar och loppisfynd. 

Jag älskar lantstil. Men då ska det vara äkta lant! Inte nyproducerade brödburkar som det står "bread" på. 

• vallakra

väggar fulla med små (9*13 cm) fotografier på barnen. Stora canvastavlor på barnen sittandes i ett träd.

Marmorbord, sådana där tavlor med sammetsdetaljer. Allt shabby chic.

Konstgjorda krukväxter, vinställ, barskåp eller ännu värre en hel bar, gärna byggd i svarta byggskivor från Jem och fix.

Skinnsoffor, synlig teknik, hörnskåp i furu oftast fullproppat med änglar, troll eller svanar i porslin.

Fondväggar, väggord, rosa tapeter, tapetbårder, vattensäng, askfat.

• Stokke

Det är svårt att säga vad som är WT av enstaka möbler eller av enstaka tavlor. Jag tycker oftast att det är helheten och personen som bor där som blir WT.
    Inte ex en svart skinnsoffa.
    Jag vill själv ha en svart skinnsoffa, jag vill dock ha en Barcelona soffa ;)

• gbgumman

Järnsnurra med värmeljushållare.

• Baby Firefly

Värmeljushållare med delfiner på. Samurajsvärd på väggen. Sängkläder i blank satin med kinesiska tecken. Marmorbord. Drakar, dödskallar som prydnadssaker. Soffor med mugghållare.

• nihka
    IngenVet skrev 2013-03-31 09:11:42 följande:
    Den här typen av värmeljushållare: www.linkopingtorget.se/img/annonser/medium/13...

Den måste ha varit på någon kampanj på rusta vid något tillfälle...

Jag är ute efter något sådant, mycket ljus på liten yta. Perfekt till stugan där vi inte har ström. Har den funnits på Rusta så har jag missat det. Köpställen?
  • Andromeda
    nihka skrev 2013-03-31 16:18:15 följande:

Jag är ute efter något sådant, mycket ljus på liten yta. Perfekt till stugan där vi inte har ström. Har den funnits på Rusta så har jag missat det. Köpställen?
    Sist jag såg den var det på JYSK.
  • nihka
    Andromeda skrev 2013-03-31 16:53:05 följande:
    Sist jag såg den var det på JYSK.

Hahaha - därför den har fått WT-stämpel. Jag handlar gärna på Jysk. Den fanns inte där nu när jag kollade på nätet, men tack ändå.
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT