Möbler/heminredning som är WT
I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!
OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! 
I den här tråden skriver vi vad vi tycker är WT när det kommer till heminredning och möbler!
OBS! Ta det lite på skoj och inte blodigaste allvar! 
Jag har supersvårt för väggtext, samt kuddar eller burkar med text... Vi talar alltså om det hemska Carpe diem, love, hope, faith... Eller allmänna detaljer i shabby chic. Då är det så oändligt mycket finare med äkta gamla burkar och loppisfynd.
Jag älskar lantstil. Men då ska det vara äkta lant! Inte nyproducerade brödburkar som det står "bread" på.
väggar fulla med små (9*13 cm) fotografier på barnen. Stora canvastavlor på barnen sittandes i ett träd.
Marmorbord, sådana där tavlor med sammetsdetaljer. Allt shabby chic.
Konstgjorda krukväxter, vinställ, barskåp eller ännu värre en hel bar, gärna byggd i svarta byggskivor från Jem och fix.
Skinnsoffor, synlig teknik, hörnskåp i furu oftast fullproppat med änglar, troll eller svanar i porslin.
Fondväggar, väggord, rosa tapeter, tapetbårder, vattensäng, askfat.
Det är svårt att säga vad som är WT av enstaka möbler eller av enstaka tavlor. Jag tycker oftast att det är helheten och personen som bor där som blir WT.
Inte ex en svart skinnsoffa.
Jag vill själv ha en svart skinnsoffa, jag vill dock ha en Barcelona soffa ;)
Järnsnurra med värmeljushållare.
Värmeljushållare med delfiner på. Samurajsvärd på väggen. Sängkläder i blank satin med kinesiska tecken. Marmorbord. Drakar, dödskallar som prydnadssaker. Soffor med mugghållare.
Billiga kaffemuggar med text alt med djurmotiv på.