Anonym skrev 2013-04-04 21:52:03 följande:
Jag är rätt övertygad om att man INTE måste vilja missförstå

Men visst, ska försöka förklara på en treårings nivå istället då

Att vara sjuk och inte orka är rätt vanligt. Alltså man mår dåligt och kroppen är grymt trött och det är just då inte särskilt högprioriterat då kroppen SKRIKER efter vila då den är matt efter förlorad vätska. Kroppen är ORKESLÖS. Men är man tvungen så ändras givetvis prioriteringslistan. Ex. när en närstående väljer att narra över olyckan och vilja att detta fixas NU. Då kan man ändra i prioriteringen och TVINGA den kropp som behöver vila. Ex. Genom att åka någon annanstans istället. ALLA kan tvinga sin kropp. Vilket är STOR skillnad från att rent fysiskt orka...
Du menar så här: Du är sååå trött i kroppen och sjuk att du måste gå och lägga dig i ditt eget bajs (detta efter en natts sömn) men så kommer någon och säger att "oj, ska du verkligen ligga i ditt eget bajs? Kan du inte byta sängkläder?" DÅ måste du bara iväg därifrån? Och kan sätta dig i bilen och köra iväg hem till mamma som kan ta hand om ditt skit åt dig? Patetiskt...
Narra har väl inte TS gjort? Hon sa ifrån. Jag kan säga att hade min sambo uppvisat ett liknande beteende hade jag blivit äcklad och förbannad. Nu är jag ganska säker på att min sambo aldrig skulle bajsa på sig i sängen och sen lägga sig i det igen. Men han är inget jämrande åbäke heller... Han kan ta hand om sig själv.
Så lite tjat sätter mer fart på din sjuka kropp än att ligga i din egen avföring. Konstig prioritering...