• Anonym (äckligt)

Sambon bajsade ner sängen

Vet inte hur jag ska bete mig. När jag vaknade i morse så luktade det bajs. Kände på sonen som låg bredvid mig, men han var torr. Då får jag syn på sambons täcke, fullt med bajsfläckar. (han var på toaletten just då)
    Går upp och byter om på sonen. Talar om för sambon att han har bajs på täcket. (uppe vid huvudet nästan) Han bryr sig knappt och går in och lägger sig där igen.

Sååå äckligt så jag höll på att kräkas. Tvingade honom att öppna fönstret för det luktade bajs lång väg. En vuxen människa går väl på toaletten för att bajsa och gör inte det i sängen när sambo och barn ligger bredvid. Mår illa!! 

• Svar på tråden Sambon bajsade ner sängen
  • Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-03 15:26:51 följande:
    Plus att han slipper göra det själv om han åker till föräldrarna med det. För mamma gör allt, typ
    Hahahaha undrar hur han ska förklara det för mammsen.. Här tvätta mina ner sketa lakarn =P

Ne men allvarligt, hur sjuk jag eller mina barn varit så har de aldrig bajsat ner sängen, sen att det kanske läcker lite på barnen medans de springer till toan e väl en sak.. Men en vuxen annars fullt frisk människa som inte kan hålla tätt eller inte vaknar utav det? Och sedan inte ser det när han vaknat? Kan inte förstå det bara.
    Och attackera TS för hon blev arg, tja det hade jag med blivit. Oavsett vad så ser man väl till å tar bort det själv, tvättar och sedan sanerar sängen? Åka till mamma är lite å ta i kanske, han kunde ha lagt det i blöt isf.
  • mamaleona

Jag skulle också blivit jättearg. Ingen är så sjuk (om man inte är på sjukhus då) att man inte går på toaletten då man känner behovet, ingen vuxen alltså.  Och att sedan bara kolla på lakanet o gå o lägga sig där igen, nänä.....inte i min värld inte...!!

• Anonym (äckligt)

Jag skällde inte på honom, utan jag bad honom lugnt att ta bort efter sig. Det var han som blev arg. Jag blev arg först när han skrikit på mig i telefonen, men höll mig ändå lugn när jag pratade med honom. 
    Och, jag tvingade honom inte att åka iväg och tvätta, i värsta fall hade det gått att tvätta i badkaret. Men nu var han ju så pass pigg att det inte var några problem att åka iväg.

Anledningen till att han fick ta vara på det själv är att jag vill hålla mig undan så mycket som möjligt då jag har en son att tänka på. Blir sonen sjuk igen nu så kommer han bli inlagd på sjukhus då han nyligen haft en extremt jobbig period med sjukdomar och uttorkning som följd. Detta är hans första pigga dag. 

• Anonym

För tre år sedan hade jag en hemsk magsjuka mitt i sommaren,jag kände faktiskt inte att det rann lite avföring,var väldigt lös i magen. jag har aldrig haft så ont i magen i mitt liv så jag orkade faktiskt inte byta lakan just då utan jag slängde dit en ren handduk,senare på dagen så hjälpte min sambo att bädda rent i sängen när han kom från jobbet. 2 dagar senare var det hans tur och han blev sämre än mig.

Är man sjuk så orkar man ju inte,kunde inte du TS ha bytt i sängen medans han satt på toa eller något? Man måste ju ställa upp på varandra. Men hur han orkade ta med sig tvätten och åka till sina föräldrar fattar jag inte. Jag orkade knappt vända mig i sängen. 

• Anonym (fy!)

Herregud! Han var ju SJUK! När man är sjuk orkar man inte alltid faktiskt och det är inte för mkt begärt att ens nära hjälper en då. Hade det varit min sambo som var sjuk hade jag fixat sängen medans han duschade. Och sedan tvingas åka iväg magsjuk?? Jag har inga sympatier för dig faktiskt TS. Tycker det var både egoistiskt och elakt att rent utsagt FÖRNEDRA dinsambo som var både sjuk och råkat ut för den nog mest förnedrande situation som går, att bajsa på sig. Om han inte klarar det själv så kanske hans föräldrar hjälper honom att stå på sig.

• Anonym
    mamaleona skrev 2013-04-03 16:56:06 följande:
    Jag skulle också blivit jättearg. Ingen är så sjuk (om man inte är på sjukhus då) att man inte går på toaletten då man känner behovet, ingen vuxen alltså.  Och att sedan bara kolla på lakanet o gå o lägga sig där igen, nänä.....inte i min värld inte...!!

mamaleona skrev 2013-04-03 16:56:06 följande:

Det är faktiskt inte särskillt ovanligt. Tyvärr är det inte heller ovanligt idag att folk saknar så pass mycket empati att de blir arga på andra för saker de inte kan råda över. Händelsen i ts var även en renolyckshändelse! Och det säger ju sig självt att man inte alls mår bra om maninte orkarutan lägger sig ändå. Säkert var det inte särskilt mycket, det krävs bara pyttelite läckage för att det ska lukta. En magsjuk persons läckage stinker betydligt mer dessutom.
  • Anonym

Att DESSUTOM hänga ut sin sambos, sitt barns far på nätet för hans förnedrande olyckshändelse! Det är verkligen riktigt lågt.

• Waldo
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-03 16:58:25 följande:
    Jag skällde inte på honom, utan jag bad honom lugnt att ta bort efter sig. Det var han som blev arg. Jag blev arg först när han skrikit på mig i telefonen, men höll mig ändå lugn när jag pratade med honom. 
    Och, jag tvingade honom inte att åka iväg och tvätta, i värsta fall hade det gått att tvätta i badkaret. Men nu var han ju så pass pigg att det inte var några problem att åka iväg.

Anledningen till att han fick ta vara på det själv är att jag vill hålla mig undan så mycket som möjligt då jag har en son att tänka på. Blir sonen sjuk igen nu så kommer han bli inlagd på sjukhus då han nyligen haft en extremt jobbig period med sjukdomar och uttorkning som följd. Detta är hans första pigga dag. 
    Jag förstår faktiskt honom.

Jag brukar alltid säga att vad som definerar ett förhållande är hur man tar hand om varandra när man är riktigt sjuka.
    Och där lyckades du "skitbra"...   
  • Anonym (äckligt)

Det var hans egna initiativ att åka iväg med tvätten, alltså inget som jag sagt till honom alls! Och eftersom han gjorde det, och har dessutom åkt iväg fler gånger så är han inte såååå sjuk som vissa av er verkar tro. Han har magsjuka men är i övrigt pigg.

Hade det varit jag själv så hade jag fått ta hand om skiten efter mig själv med. Jag var sjuk, dock inte magsjuk, men rejält sjuk för ett tag sen (fick kämpa för att ens ta mig upp ur sängen).  Men jag fick snällt sköta allt ändå. Men det klart, jag är ju kvinna och vi ska automatiskt fixa allt trots att vi är sjuka. Men så fort en man är ens lite förkyld eller så ska ska vi genast finnas där och ställa upp??  

Och hänga ut? Jag är anonym eller hur? Hur många av er här vet vem jag är? 

• Anonym (Förstår dig, men)
    Det var hans egna initiativ att åka iväg med tvätten, alltså inget som jag sagt till honom alls! Och eftersom han gjorde det, och har dessutom åkt iväg fler gånger så är han inte såååå sjuk som vissa av er verkar tro. Han har magsjuka men är i övrigt pigg.

I ditt första inlägg så skriver du "Ja, jag tvingade honom att plocka ur sängkläderna och tvätta dem. Då han "glömde" en del, ringde jag och ifrågasatte det. Då blev han skitsur och "hotade" med att han orkar inge längre och fundera på att lämna mig, för jag bara klaga???"  (du skriver ju att tvättstugan är uppbokad - vad skulle han ha gjort?).

Sen kan man åka iväg även om man är sjuk, speciellt när någon klagar på en när man mår dåligt och är magsjuk. Om min sambo tjatade på mig, och jag inte mådde bra, så skulle jag också kunnat flytt fältet om jag ville ha lugn och ro (+ bli ompysslad). Pigg är det du tolkade - du vet inte hur han mådde inombords. 

Du skriver att han efter toalettbesöket "knappt brydde sig" och gick och la sig igen - hur vet du att han inte brydde sig? Han kanske visst brydde sig, men inte mådde tillräckligt bra för att ta hand om det just då?

Hade det varit jag själv så hade jag fått ta hand om skiten efter mig själv med. Jag var sjuk, dock inte magsjuk, men rejält sjuk för ett tag sen (fick kämpa för att ens ta mig upp ur sängen).  Men jag fick snällt sköta allt ändå. Men det klart, jag är ju kvinna och vi ska automatiskt fixa allt trots att vi är sjuka. Men så fort en man är ens lite förkyld eller så ska ska vi genast finnas där och ställa upp??  

Det är lika fel det. En orätt man gör blir inte rätt bara för att någon annan också har gjort orätt. 

Svar på tråden Sambon bajsade ner sängen