• villhabebis

Pergotime hur mår ni? 2013

Har ni fått biverkningar och hur känns det i kroppen?Vill gärna höra eran bakgrundshistoria och hur det går!=)

• Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013
  • mylady

Meijah.
    Vi är inne på försök månad nr 22 denna månad. Började vår utredning i början på detta år. Började med pergo i maj tror jag det va. Mannens prov var bra. Mina också egentligen.

Jag har egentligen egen Äl ibland. men inte varje månad. Pergo är för att ge en extra skjuts. Åt först tre kurer med enkel dos. Men fick bara Äl enligt blodprovet första månaden. Fick äta provera för att få igång mens att kunna ta nästa dos. Nu har jag dubbeldos. Första månaden med dubbel fick jag bra värden, Äl. Återstår att se om jag får det denna månad också.

Hon vill ha tre bra Äl värden innan vi går vidare. Vet inte med vad. Hoppas verkligen att det tar sig men nu börjar man tappa hoppet

Jag är 30år och maken 27år.

• meijah
    mylady skrev 2013-10-10 05:57:24 följande:
    Meijah.
    Vi är inne på försök månad nr 22 denna månad. Började vår utredning i början på detta år. Började med pergo i maj tror jag det va. Mannens prov var bra. Mina också egentligen.

Jag har egentligen egen Äl ibland. men inte varje månad. Pergo är för att ge en extra skjuts. Åt först tre kurer med enkel dos. Men fick bara Äl enligt blodprovet första månaden. Fick äta provera för att få igång mens att kunna ta nästa dos. Nu har jag dubbeldos. Första månaden med dubbel fick jag bra värden, Äl. Återstår att se om jag får det denna månad också.

Hon vill ha tre bra Äl värden innan vi går vidare. Vet inte med vad. Hoppas verkligen att det tar sig men nu börjar man tappa hoppet

Jag är 30år och maken 27år.

Hmm.. undrar om det kan vara ivf läkaren menade?

För min och sambons del vart det 2 pergokurer och sedan vidare till ivf! Vi påbörjade våran utredning våren/försommaren i år :) Allt såg bra ut för min del, regelbunden mens osv. sambon hade dock få simmare, så därför fick vi prova Pergo+ovitrellespruta innan vi gick vidare!

Ge inte upp hoppet! Men vet känslan av att kämpa månad ut och månad in utan att det blir något, hela livet kretsar kring ägglossningar och bim.. Tro mig jag vet, vi slutade skydda oss augusti 2010..

Men det är bara "ligga" i ;))

• Firran

Åt en trippel kur förra månaden och mådde verkligen skit Syn störningar huvudvärk och vallningar... Nu har jag ätit en halv tablett och i måndags hade fyra blåsor börjat växa en v åter större Så imorn blir det vul igen för att se om de andra.stannat.av men antagligen inte... Då får jag påbörja behandling.med puregon.

• meijah
    Firran skrev 2013-10-10 20:48:10 följande:
    Åt en trippel kur förra månaden och mådde verkligen skit Syn störningar huvudvärk och vallningar... Nu har jag ätit en halv tablett och i måndags hade fyra blåsor börjat växa en v åter större Så imorn blir det vul igen för att se om de andra.stannat.av men antagligen inte... Då får jag påbörja behandling.med puregon.

Jag har bara ätit en enkelkur, påbörjade min andra enkelkur idag oh känner att bara det räcker biverkningsmässigt! Uschan för att äta trippel!
    Vad har puregon för effekt? :)
  • Firran

Ja det va inget vidare ... Puregon sprutor har samma effekt ... Fast det är enklare att reglera dosen ... Jag åt tre eller fyra pergo kurer men det funka inte sen tog jag en kur med sprutor och vart då gravid på första försöket... Men nu försöker vi med syskon.... Håller tummarna för alla här:)

meijah skrev 2013-10-10 20:53:52 följande:
    Jag har bara ätit en enkelkur, påbörjade min andra enkelkur idag oh känner att bara det räcker biverkningsmässigt! Uschan för att äta trippel! Vad har puregon för effekt? :)

• mammasusan

Fick ett plus den 1/10 (äl+7) på doc morris & ett på CB den 5/10 bim-3, än så länge verkar det gå bra. Men är bara i v.5 ännu, 2dgr längre än sist jag var gravid alltid nått...bilder finns i mitt galleri om ni vill kika...

Håller tummarna för att ni får plus snart!

• meijah

Firran; ahaa! :) man lär sig något nytt varje dag! Då håller jag tummarna att det ska fungera för er denna gången också :)

• mylady

Meijah: kan kanske vara ivf. Hon nämnde det iaf i början p utredningen.

Va snabbt framåt det gått för er. Skönt. Här känns det som att man bara trampar på samma ställe, inget händer.

Ja inte är det lätt att kämpa o kämpa.
    Men vi ligger i.
    Värst är efter Äl och väntan på mensen

• meijah

Mylady; Ja väntan är hemsk! September tog en evighet, oktober kommer kännas minst lika lång! Vi måste ju även vänta tills efter vul med att ha sex och från vul till äl är det nästan en vecka också!! Bara en massa väntan!

Tror det går så fort bara för att vi försökt sedan Augusti 2010..
    Hur länge har ni försökt?

• mylady

Jobbigt med all väntan.

Vi började försöka julen 2011. Så snart två år. Hoppas på en fin julklapp men ser ju inte ljust ut.

Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013