• villhabebis

Pergotime hur mår ni? 2013

Har ni fått biverkningar och hur känns det i kroppen?Vill gärna höra eran bakgrundshistoria och hur det går!=)

• Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013
  • meijah
    mylady skrev 2013-10-12 21:50:32 följande:
    Jobbigt med all väntan.

Vi började försöka julen 2011. Så snart två år. Hoppas på en fin julklapp men ser ju inte ljust ut.

Hoppades på det jag också! Och att få ge mamma och pappa en sådan julklapp hade vart guld.. nåväl, 2 månader kvar till jul så än är det inte försent! :)

• mylady

Ja det hade varit fantastiskt :)
    Men som du säger inte för sent ännu!!

• Firran
    mylady skrev 2013-10-13 06:39:23 följande:
    Ja det hade varit fantastiskt :)
    Men som du säger inte för sent ännu!!

Kan det inte vara sprutor som är nästa steg för er ?
    verkar vara väldigt olika det där vart man bor.... här får man först testa pergotime, sen sprutor sist ivf!...
    och det är jag glad för eftersom vi lyckats fått ett barn tidigare och därför får vi ingen hjälp med ivf utan får i så fall bekosta det själva =( .... så jag har sprutorna som mitt hopp : )
  • mamiama

Hej!
    Jag är på dag 2 i pergodagar, blev ordinerad dubbel dos direkt(!?) har 3 barn med annan man och försöker nu med min sambo, ett år har gått och ett missfall har skett.

Jag är snart 33 och han 6 år yngre. Har inte fått svar på spermaprover ännu men med mej verkar allt vara bra säger gyn.

Biverkning i morse: kändes som jag blev snor-full 30 min efter tablettintag, höll i ca 20 min... Obehagligt, annars inget.

Jättebra tråd!!!

• mylady

Firran: det kanske det är. Jag vet inte alls så väntar o ser vad dom säger denna månad. Blodprov för progestoron nästa måndag först

• Firran

Mamiama.. Hoppas du slipper mer biverkningar.. tog mina innan läggdax men kändes som att man låg i en båt och skulle sova så jag blev också väldigt yr.. Va som värst när jag åt tre om dagen och efter tre dagar vart biverkningarna värre

• meijah

Firran; tar du dina på kvällen? Har du blivit rekommenderad det?

Anledningen till att jag frågar är för att läkaren som skrev ut pergo till mig sa att det var viktigt att jag tog dem på morgonen och senast på fm. :)

• mamiama

Firran, idag har jag fått två attacker av yrsel... Senast i em å jag tar ju dom på morgonen... Har som svag mensvärk hela tiden och känner mej öm, fast det kan jag ju tänka mej att det är normalt?

Min läkare sa inget om NÄR på dygnet dom skulle tas...

• mamiama

En fråga, när i perioden får man vanligtvis ÄL? Tablettdag 4 idag och har trådiga flytningar precis som vid ÄL....

• meijah
    mamiama skrev 2013-10-16 20:36:39 följande:
    En fråga, när i perioden får man vanligtvis ÄL? Tablettdag 4 idag och har trådiga flytningar precis som vid ÄL....

Jag har vanligtvis äl cd 15 med pergotime vart äl 1 dag senare, dock hade jag inte de klassiska trådiga flytningen (äggviteliknande).. Men vet heller inte om jag brukar ha det varje månad, vet att jag haft det ibland men inte varje gång.

Hur lång cykel har du? Låter tidigt att ha äl cd 8, men jag är bara lekman! 
Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013