• Anonym (lvu)

Resa utomlands...

Familjehem med placerade barn får skippa utlandsresor eller resor långt bort från sitt hem. Detta kan dem göra när barnen har flyttat hem.

Det är fruktansvärt egoistiskt av de familjehem som vill resa bort och på så vis ställa in den lilla kontakt som barnen får ha med sina RIKTIGA föräldrar.

Så ni familjehem, ni har själva valt detta arbete/uppdrag, då får ni också sköta det så att barnen får det så bra som möjligt i den kaotiska situation dem har hamnat i!   

• Svar på tråden Resa utomlands...
  • FrokenF89
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 20:02:20 följande:
    Nej jag kommer aldrig vara glad över att barnen är på ett familjehem. De har inte alls det bättre där.
    Jag hoppas du själv blir anmäld och att du får en socialsekreterare som gör allt för att du ska bli av med barnen / barnet. Då kan du säga till mig att det var ju för mitt eget bästa. Fast det kommer du aldrig göra.
    Du behöver inte vara glad över att barnen har ett familjehem, det kan jag förstå att du inte är.. Dock kan du försöka vara glad för barnens skull att de får en möjlighet att resa iväg och uppleva någonting? Ett nytt umgänge kanske går att planera in när de kommer hem från resan?
    Att säga att man hoppas att någon annan får sina barn fråntagna är för övrigt helt absurt.
  • Anonym (:)
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 19:46:32 följande:
    Hade soc skött sig och inte ljugit så jävligt, så hade mina barn varit hemma.
    Du menar att soc ljuger? Som jag ser det så ska det VÄLDIGT mycket till för att soc ska ta ett barn och placera om det så något måste du allt ha gjort för att bli av med ditt/dina barn.
    Det är inte den "nya" familjens fel att dina barn hamnat hos dom så varför ska dom lida för det? Låt barnet ha det så bra han/hon kan hos dom.
  • Anonym (lvu 2)
    Sadie skrev 2013-04-15 20:04:43 följande:
    Så du menar att barn blir omhändertagna helt slumpvis?
    Ja i mitt fall är det så. Om jag hade varit en sådan dålig mamma, då hade väl inte personalen på barnens förskola vittnat till min fördel och ska nu anmäla ärendet till socialstyrelsen? Det kommer de oavsett göra om jag vinner eller förlorar i kammarrätten.
  • Lilia
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 20:02:20 följande:
    Nej jag kommer aldrig vara glad över att barnen är på ett familjehem. De har inte alls det bättre där.

Jag hoppas du själv blir anmäld och att du får en socialsekreterare som gör allt för att du ska bli av med barnen / barnet. Då kan du säga till mig att det var ju för mitt eget bästa. Fast det kommer du aldrig göra.

Socialsekreterare är inga troll som slumpvis tar några barn. Det finns en orsak till varför barnet är omhändertaget. Socialsekreteraren har inget att vinna på att ljuga och ta ditt barn.
  • Anonym (lvu 2)
    FrokenF89 skrev 2013-04-15 20:07:17 följande:
    Du behöver inte vara glad över att barnen har ett familjehem, det kan jag förstå att du inte är.. Dock kan du försöka vara glad för barnens skull att de får en möjlighet att resa iväg och uppleva någonting? Ett nytt umgänge kanske går att planera in när de kommer hem från resan?
    Att säga att man hoppas att någon annan får sina barn fråntagna är för övrigt helt absurt.
    Mina barn har varit i väg utomlands två gånger och vi har åkt på semester varje år inom Sverige.
    Jo jag sa bara det för nästan alla som inte har haft att göra med soc. Tror att de aldrig kan göra fel.
  • Anonym (:)
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 20:08:03 följande:
    Ja i mitt fall är det så. Om jag hade varit en sådan dålig mamma, då hade väl inte personalen på barnens förskola vittnat till min fördel och ska nu anmäla ärendet till socialstyrelsen? Det kommer de oavsett göra om jag vinner eller förlorar i kammarrätten.
    och förskolan ser vad som händer innanför husets väggar? Dom ser väl bara hur du är när du hämtar och lämnar? :S
  • FrokenF89
    Lilia skrev 2013-04-15 20:09:21 följande:

Socialsekreterare är inga troll som slumpvis tar några barn. Det finns en orsak till varför barnet är omhändertaget. Socialsekreteraren har inget att vinna på att ljuga och ta ditt barn.
  • Anonym (lvu)
    Lilia skrev 2013-04-15 19:42:16 följande:
    Klart att man får åka på semester som familjehem. Det har jag gjort flera gånger. Det är inte själviskt alls. Hade bio. föräldern skött sig från början hade barnet aldrig blivit omhändetaget. Så sluta vara så egoistisk!

Skött sig?

Säger du så till dem som dör i cancer också?    Ähh...... hade NN skött sig hade NN aldrig fått cancer och dött....
  • LinneaJosie

Det spelar väl egentligen ingen roll för diskussionen om lvu:t var befogat eller inte? Det är ju inte socialnämnden som tar hand om ditt barn just nu, utan ett familjehem som inte haft något med själva omhändertagandet att göra. Det bästa vore väl att ditt barn får ha det så bra som möjligt tills det får komma hem? Tror du på allvar att en semesterresa skulle skada ditt barn?
  • Anonym (lvu)
    Anonym skrev 2013-04-15 19:48:43 följande:
    Varför missunna sitt barn en semesterresa? 

Varför missunna barnet den lilla kontakt dem får ha med sina föräldrar?
Svar på tråden Resa utomlands...