• Anonym (lvu)

Resa utomlands...

Familjehem med placerade barn får skippa utlandsresor eller resor långt bort från sitt hem. Detta kan dem göra när barnen har flyttat hem.

Det är fruktansvärt egoistiskt av de familjehem som vill resa bort och på så vis ställa in den lilla kontakt som barnen får ha med sina RIKTIGA föräldrar.

Så ni familjehem, ni har själva valt detta arbete/uppdrag, då får ni också sköta det så att barnen får det så bra som möjligt i den kaotiska situation dem har hamnat i!   

• Svar på tråden Resa utomlands...
  • Anonym (lvu 2)
    Anonym (:) skrev 2013-04-15 20:20:06 följande:
    Haha! Va? Det där kom du på heeelt på egen hand. Så ditt ordval inte mitt. Jag menar bara att förskolan kan ju omöjligt veta hur du är som förälder förutom den lilla stund som du lämnar och hämtar ditt barn. hade jag varit en av pedagogerna hade jag aldrig vågat gå i god för det med tanke på hur lite dom egentligen känner föräldrarna.
    Sen om du misshandlar dina barn eller inte har jag aldrig uttalat mig om och tänker inte göra heller. Vad du har gjort för att bli av med dina barn är din ensak och inget jag egentligen behöver veta.
    Mina barn är på familjehem p.g.a att de påstår att mina barn har skitiga kläder, jag sköter inte deras hygien och att jag inte har någon anknytning till barnen och det stämmer inte och det har förskolan vittnat om.
  • Anonym (lvu)
    Lilia skrev 2013-04-15 20:15:23 följande:

Det är en stor skillnad på att bli sjuk och dö och att inte ta hand om sitt barn! Det går inte ens att jämföra.

Suck...... hur många tror du inte får barnen placerade PGA sjukdom?????

Du är ju helt okunnig ..... titta vidare i andra trådar istället kanske?  
  • Hannah76
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 19:36:28 följande:
    För de åker ju p.g.a att de tjänar pengarna på de barn som är placerade. För oftast jobbar inte familjehemsföräldrarna. Okej om de jobbar samtidig som de också har placerade barn på ett vanligt arbete. Då kan de åka utomlands.
    Annars inte.
    Du tänker inte att det kan vara så att barn som farit ila behöver stöd och hjälp på heltid? Att de gör ett viktigt jobb? 24 timmar om dygnet? Att de gör detta för att det finns föräldrar s om brister nå så kopiöst i sin föräldraroll att barnet far illa?

Illa att vara så bitter. 
  • Anonym (lvu)
    msmalin skrev 2013-04-15 20:16:10 följande:
    Jag förstår lite varför dina barn är placerade. Det är ju bara du du du. Ingen förståelse alls. Och önska andras barn bli omhändertagna. Och det är inte det bästa för DIN skull att de blir placerade. Utan för BARNENS skull. Kan du inte se dina barns bästa så är det kanske rätt med en placering. Att du inte ens kan unna dina barn en två veckors semester utomlands är ju helt tokigt.
    Vad är det värsta som kan hända?
    Nä släpp dig själv lite och se dina barn
    Du pratar nog inte till mig nu..... Drömmer
  • Iam
    Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:18:52 följande:

Vad vet du om jag kan eller inte? Jag tar mycket bättre hand om mitt barn än den familj barnet vistas i för tillfället. 

Klart du ska få resa utomlands - så fort de placerade barnen har fått flytta hem igen, men inte förrän då.

Klarar inte din familj att vänta på det så får dem helt enkelt säga upp sitt uppdrag. Allt annat ÄR egoistiskt mot det stackars barnet som tvingas leva i er familj mot dess vilja.     
    Om dessa familjer inte hade funnits så hade ditt barn haft det ännu värre just nu. 

Och din ton i den här tråden är fientlig, hatisk, aggressiv och paranoid... Om du kan visa dessa sidor på bara några rader i text på ett forum, så vill jag inte veta vad du förmedlar i verkligheten.. Men förmodligen är det det socialen sett.

hur som är det inget att spekulera i.

Ditt barn bor med en annan familj, en familj som förhoppningsvis tar hand om ditt barn som om det vore deras eget barn. Den familjen ger ditt barn trygghet, närhet och stabilitet när hennes/hans värld vänts upp och ner. Det engagemanget tycker jag ska uppskattas, inte nersvärtas. 
    Och om ditt barn får åka på semester  med denna familj så borde du, om du nu är en så bra förälder som du påstår, vara glad å ditt barns vägnar.
    Att du tycker det är jobbigt är fullt förståeligt.
    Men att ditt barn kommer att ha roligt och skapa en massa minnen och få nya upplevelser är inte något du borde vilja neka till...

Det är det som är skillnaden mellan en bra förälder och en dålig.
    Förmågan att kunna sätta sina egna känslor åt sidan och glädja sig åt barnet även när barnets bästa är annorlunda än det som är bäst för dig.  
  • Anonym (lvu 2)
    Hannah76 skrev 2013-04-15 20:25:26 följande:
    Du tänker inte att det kan vara så att barn som farit ila behöver stöd och hjälp på heltid? Att de gör ett viktigt jobb? 24 timmar om dygnet? Att de gör detta för att det finns föräldrar s om brister nå så kopiöst i sin föräldraroll att barnet far illa?

Illa att vara så bitter. 
    Ja de barnen, men hur många ser dem barnen egentligen?
  • Anonym (lvu)
    Lilia skrev 2013-04-15 20:20:55 följande:

Om vi ska ta hur du är i den här tråden så är det bara du, du du! Oavsett vad du tycker om socialen och om det var berättigat med ett LVU eller ej så måste ändå det bästa vara att barnen få ha det så bra så möjligt där de är nu och du verkar inte vara så samarbetsvillig!

Jag skriver HELA TIDEN utifrån mitt barns situation och vad som är bäst för barnet, inget annat. Har du tolkat annorlunda så får du nog läsa mina inlägg igen.

Tänk även på att vi är 2 som skriver här med lvuade barn. 
  • Anonym (lvu)
    Anonym (:) skrev 2013-04-15 20:20:06 följande:
    Haha! Va? Det där kom du på heeelt på egen hand. Så ditt ordval inte mitt. Jag menar bara att förskolan kan ju omöjligt veta hur du är som förälder förutom den lilla stund som du lämnar och hämtar ditt barn. hade jag varit en av pedagogerna hade jag aldrig vågat gå i god för det med tanke på hur lite dom egentligen känner föräldrarna.
    Sen om du misshandlar dina barn eller inte har jag aldrig uttalat mig om och tänker inte göra heller. Vad du har gjort för att bli av med dina barn är din ensak och inget jag egentligen behöver veta.

Det kan ju vara så att soc har ljugit i utredningen om det som förskolan skulle ha sagt och det är därav förskolan vill anmäla till socialstyrelsen

Jag vet inte utan bara spånar. 
  • Anonym (:)
    Anonym (lvu 2) skrev 2013-04-15 20:24:44 följande:
    Mina barn är på familjehem p.g.a att de påstår att mina barn har skitiga kläder, jag sköter inte deras hygien och att jag inte har någon anknytning till barnen och det stämmer inte och det har förskolan vittnat om.
    Som sagt det spelar ingen roll. Hade fortfarande inte kunnat vittna om det om jag var pedagog eftersom dom ser det så kort stund. Det där med hygien kan jag absolut gå med på att dom kan veta eftersom dom träffar barnet varje dag men med anknytning vet jag inte.
    Men det måste ju vara grundat på något och anmälan måste ju ha kommit någon stans ifrån.
Svar på tråden Resa utomlands...