Anonym (lvu) skrev 2013-04-15 20:18:52 följande:
Vad vet du om jag kan eller inte? Jag tar mycket bättre hand om mitt barn än den familj barnet vistas i för tillfället.
Klart du ska få resa utomlands - så fort de placerade barnen har fått flytta hem igen, men inte förrän då.
Klarar inte din familj att vänta på det så får dem helt enkelt säga upp sitt uppdrag. Allt annat ÄR egoistiskt mot det stackars barnet som tvingas leva i er familj mot dess vilja.
Om dessa familjer inte hade funnits så hade ditt barn haft det ännu värre just nu.
Och din ton i den här tråden är fientlig, hatisk, aggressiv och paranoid... Om du kan visa dessa sidor på bara några rader i text på ett forum, så vill jag inte veta vad du förmedlar i verkligheten.. Men förmodligen är det det socialen sett.
hur som är det inget att spekulera i.
Ditt barn bor med en annan familj, en familj som förhoppningsvis tar hand om ditt barn som om det vore deras eget barn. Den familjen ger ditt barn trygghet, närhet och stabilitet när hennes/hans värld vänts upp och ner. Det engagemanget tycker jag ska uppskattas, inte nersvärtas.
Och om ditt barn får åka på semester med denna familj så borde du, om du nu är en så bra förälder som du påstår, vara glad å ditt barns vägnar.
Att du tycker det är jobbigt är fullt förståeligt.
Men att ditt barn kommer att ha roligt och skapa en massa minnen och få nya upplevelser är inte något du borde vilja neka till...
Det är det som är skillnaden mellan en bra förälder och en dålig.
Förmågan att kunna sätta sina egna känslor åt sidan och glädja sig åt barnet även när barnets bästa är annorlunda än det som är bäst för dig.