• SB2011

BF januari 2014

Tror nog vi ska lägga ner frågan ang köra eko eller inte innan vi riskerar att de blir någon som tar illa vid sig? För precis som med ammning kan man lätt trampa varandra på tårna! spec när man diskuterar i skrift då man lätt kan tolka saker folk skriver väldigt fel! Känna iaf som att risken är stor! Spec när vi har hormoner som flödar i kroppen;)

Fast de e ju kanske bara min åsikt!

Alla e vi olika och vi älskar våra barn lika mycket oavsett vilka val i frågan vi gör! Ingen är bättre eller sämre hur man än gör!

• SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-27 07:25:51 följande:
    Man kan väll göra på samma sätt som med dop utan själva kyrkgrejen.

Antingen bara ha ett kalas eller så kan man först kanske läsa några dikter eller vad som helst.

Jag är så icke troende man kan bli men har faktiskt ändå haft dop. Blir till nästa också.
    Hehe som jag då! Känns som man inte kan va mer oreligiös men jag hade dop ändå! Blir de nog denna gången med!

Dock med sonen bad jag en vän till mig som va präst att döpa honom så de blev väldigt personligt! Alla sa att de va nog de mest oreligiösa dop de någonsin var på!

Älskar oxå att fixa å dona till sånna saker! Höll på i månader med sonens! Med pyssel och dekorationerna! Höll på i veckor med kakorna och tårtorna! Gjorde en 3 våningstårta och hade en kakbuffe med 7sorters kakor!

Ser fram emot nästa dop med! Hade jag kunnat hade jag gjort sonens 2års kalas lika stort som hans 1 års men jag mår för dålig och ingen som vill komma så de får va så:/
  • SB2011

Idag har jag mått så himla dåligt att jag hörde av mig till min bm och bara storgrät! Har så himla ont av mina fogar trots kryckor! Har inskolning av lilleman på dagis och bröt ihop där med för jag kände mig så värdelös, kan knappt ta hand om min son, snälla som dom va satt dom å trösta mig! Vilket fick mig att skämmas ännu mer! Fick en tid till bm på måndag iaf! En sjukgymnast tid nu på fredag och hon skulle gå in och prata med min sjukgymnas om hur vi skulle gå tillväga för att skaffa mig en rullstol! Plus hon sa att jag kommer bli sjukskriven graviditeten ut!:( jag som såg fram emot att få jobba och umgås med vuxna ett tag

• SB2011
    Josefine02 skrev 2013-08-28 10:50:49 följande:

En fråga. Hur ställer ni er till att färga håret? Både hemma och hos frisör? Jag har läst och hört så olika om det. Att det inte är så nyttiga kemikalier kan man ju själv förstå men hur mycket påverkar det barnet? Jag har världens utväxt och ser ut som en skata i håret och vill färga nuuu! :( Färgade hemma själv i v.12 men tog det försiktigt och gnuggade inte in så långt i hårbotten då. Men får ont i magen av tanken på om det skulle skada på något sätt! Men vill ändå så gärna inte se ut som en skata ;)

De e inget som säger att de kan påverka barnet MEN där emot kan alla hormoner ställa till det! Färgningen kan bli misslyckad och fläckig! Ska man göra så gör hos frisör! Men va bered på att vissa frisörer ej vill just därför de inte kan garantera resultat
  • SB2011

E sarakarla tillbaks?? Ser att hon e aktiv igen! Hoppas de! Undrar så hur de e me na?

• SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-28 14:56:38 följande:

Glöm för guds skull inte bort att INTE sova på höger sida när ni är gravida. Då dör barnet.....

Haha då lär min unge dö för de e den ända sidan ja kan sova på;)
  • SB2011

Precis som jag va rädd skulle hända ang eko diskussionen har de blivit nu fast av annan orsak!

Folk missuppfattar och tolkar saker som folk skriver fel, och tar illa upp! De e jätte svårt att skriva så alla tolkar saker rätt! Man kan inte läsa av tonläge i hur folk skriver!

Vi e alla hormonella vilket inte gör saker bättre!

Men vi måste försöka hålla sams! Vill inte att nån ska vilja lämna oss pga missförstånd!

Alla gör som dom vill, som dom känner är rätt för dom!

• SB2011
    Trollfia skrev 2013-08-28 15:48:49 följande:

Idag fick vi se våran viga krabat :) moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känner jättetydliga rörelser

Härlig!! Grattis!

På tal om fosterrörelser och rul! När jag prata med min bm igår kläckte hon ur sig en rätt "kul" sak! Jag sa att loppan sparka väldigt mycket och man har kunnat känna de tydligt utan på magen i ca 3v nu, då sa hon "nämen oj va tidigt (18+3 idag)! Du e säker på att dom inte mätte fel?"

Haha hur skulle ja kunna veta de?
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-28 15:59:33 följande:
    Min granne som har moderkakan bak började också känna utanpå så tidigt. Om inte tidigare :)
    Jag kände ju loppan redan i v12 typ så jag kände de tidigt! Men ja jag tyckte de va en kul kommentar! Haha
Svar på tråden BF januari 2014