Trollbarnet skrev 2013-05-13 03:32:23 följande:
Det ska jag absolut göra. Tack.
Du är med andra ord inte en sån som får en hjärtinfarkt om du hört ett bomp-ljud någonstans och måste rusa dit för att se så att ingen är död? Jag är tyvärr så med alla mina syskonbarn, om dom råkar sätter i halsen så svimmar jag nästan av andnöd. Hoppas att du har rätt med hönsmammigheten och att jag blir bättre än vad jag är nu! haha :)
Hur tror du din dotter kommer acceptera ett syskon då? Blir det tummen upp eller testing-testing för hela slanten? :P
Jag trodde att jag skulle vara jätteorolig,jag hispar liksom för alltmen inte det som rör dottern. Hennes pappa vakar som en hök över henne,men jag låter henne göra allt så länge det inte är uppenbart farligt.
Jag tror det beror på att jag känner igen mig själv i dottern. Jag var/är vild,våghalsig och tuff. Och jag går inte sönder så lätt,så jag tror inte att dottern gör det heller.
Jag avskydde att bli begränsad som barn så jag försöker ge dottern så mycket frihet som möjligt.
Ingen aning hur det kommer gå. Det är jag däremot hispig över. Jag själv har dessutom inga syskon så jag vet inte alls hur det fungerar.
Dottern har bara träffat en bebis och det var spännande,men hon förstår ju inte det här med att man måste vara försiktig med bebisar. Kan oroa mig för att hon ska råka vara för hårdhänt,men bebisen går ju inte sönder hur lätt som helst heller.
Dottern är också lite sen i talet,det kan ju ha ändrats till BF,men jag oroar mig lite för att hon ska vara som nu - uttrycka sina känslor fysiskt.
Oroar mig också för svartsjuka. Dottern är så fäst vid amningen,men nu har vi dragit ner ordentligt och det gillar inte dottern. Är rädd att hon ska känna sig bortvald när bebisen får amma när den vill eller att hen får sova i vår säng,men inte dottern.