• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LinaThulin

Hejsan !
    Jag skriver sällan men läser vad ni andra skrivit varje dag.

Jag är i v 6+1 och känner Ingenting.
    Jag väntar mitt tredje barn och jag har känt just Ingenting med de andra barnen med.
    Tycker inte det är nå konstigt. Jag är glad över att jag mår som vanligt och kan fortsätta leva som vanligt. Längtar dock tills jag kan känna lite sparkar. ;)

• Mymemlan

Nu har jag varit på vul. Man kunde se hinnsäck och gulkropp, så fostret satt på rätt ställe iaf. Men mer än så kunde man inte se. Vecka 5-6 och det stämmer ungefär eftersom jag bara vet på ett ungefär när ägglossningen varit och ibland tar det ju längre för ägget att fästa mm. Fick en ny tid den 23/4 eftersom då ska man se att det växt sig dubbelt ungefär och jag fick själv välja om jag ville komma, pga. Det tidigare missfallet.

Jag mår jättedåligt, är jätteorolig nu att nått är fel för jag trodde verkligen man kunde seNu åker vi hem. Han fick inhalera, fick betapred tabletter och ökade doser kortison, han har varit så slö för att det har varit så tungt att andas. Blev stor skillnad med inhaleringen på andningsljudet. Så nu ska vi hem och sova. mer, för trodde jag var lite längre än så..

• Mymemlan

Ska stå jag mår iaf jättedåligt för trodde man kunde se mer, trodde jag var längre gången ändå, iaf hoppades..

• sunnydays

här gar de hänt mycke. kul att vi är så många :) haft fullt upp hela helgen så inte hunnit kolla in här. tror jag fick min första gravidgråtning idag. prata om mat med sambon och han ville att jag skulle fråga någon nåt som ja inte riktigt förstog. sen bara börja ja gråta, helt utan anledning. inte likt mig alls :)

• verkar
    Mymemlan skrev 2013-05-13 13:56:32 följande:
    Nu har jag varit på vul. Man kunde se hinnsäck och gulkropp, så fostret satt på rätt ställe iaf. Men mer än så kunde man inte se. Vecka 5-6 och det stämmer ungefär eftersom jag bara vet på ett ungefär när ägglossningen varit och ibland tar det ju längre för ägget att fästa mm. Fick en ny tid den 23/4 eftersom då ska man se att det växt sig dubbelt ungefär och jag fick själv välja om jag ville komma, pga. Det tidigare missfallet. Jag mår jättedåligt, är jätteorolig nu att nått är fel för jag trodde verkligen man kunde seNu åker vi hem. Han fick inhalera, fick betapred tabletter och ökade doser kortison, han har varit så slö för att det har varit så tungt att andas. Blev stor skillnad med inhaleringen på andningsljudet. Så nu ska vi hem och sova. mer, för trodde jag var lite längre än så..

Men du det lät väldigt positivt tycker jag, försök att inte tänka så mycket på det. För att vara så tidigt så stämmer ju allt de sa mer går nog inte att se så tidigt
    Ursäkta min dyslexi
  • Mymemlan
    verkar skrev 2013-05-13 14:20:02 följande:

Men du det lät väldigt positivt tycker jag, försök att inte tänka så mycket på det. För att vara så tidigt så stämmer ju allt de sa mer går nog inte att se så tidigt
    trodde ändå jag skulle gå in i vecka 7 (6+) idag elr imorrn, senast onsdag.. Men som sagt, men vet ju inte när äl varit då. Antar att när hon sa vecka 5 menat 6 (5+) för om jag googlar på vad man kan se i vecka 5+3-4 är det hinnsäck och gulesäck iaf.. Så ska försöka vara positiv, ska dit nästa torsdag igen. Världens gulligaste läkaare iaf!
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • 30maj

Tjohooo inskrivning på torsdag:D jäklar, detta är ju på riktigt! here we go again<3

• Veronica76
    puchelina88 skrev 2013-05-13 13:27:53 följande:
    Plussade i går,men funderar på att köpa ett till test i dag:) haha man vågar inte tro på de;) känner inte av nått mer att ja är trött,just ja vi boka en resa till Cypern förra veckan vi åker 30 augusti men man kan väl åka endå? barnmorskan sa att hon skulle ha åkt om hon va gravid,är ju första gången som jag reser utomlands!
    Det är lugnt att åka, bara tänka på vad man äter och lite extra med hygien. Det är väl runt v28 man kan få problem med att flyga pga försäkringar å så....

Trevlig resa!  

• fluu

Imorgon ska jag till BM,inte inskrivning,men lite samtal om min kroniska sjukdom och så ska jag tömmas på massa blod. Hoppas allt står rätt till med värdena så jag inte får mf igen pga det.
    Får väl kolla järnvärdet igen,det sjönk snabbt till bottennivåer sist så jag lär väl få knapra äckliga järntabletter även denna gång. Borde kanske börja med kalcium igen,men jag mår så dåligt av det så det känns inte så lockande....
    Just folsyra,som någon nämnde,har jag inte ätit under någon av mina graviditeter då jag äter en väldigt folsyrarik kost.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014