• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Lilla Ladyn

Hejsan. Jag är ju i V.5 nu (4+4) så det är ju tidigt men jag känner mig inte alls gravid! Lite molvärk bara och pyttelite ömma bröstvårtor. Jag kan inte alls glädjas åt detta, känns som att jag väntar missfall inte barn bara för att jag inte har symptom. Är ju första graviditeten så har inget att jämföra med :/ Värkar ju som att alla som fått missfall var symptomfria :( Vad tror ni är det ovanligt att inte ha några direkta symptom än? Är det någon här som fick sina först efter typ V.6 ? Vill någon hjälpa en orolig själ hihi...

• Karin30

Med min förra garviditet kände jag inget alls, föutom de du beskriver, (molnande värk) förrän jag kunde känna sparkarna. Tror att det där är väldigt individuellt.

• Sandra 061
    puchelina88 skrev 2013-05-13 10:36:21 följande:
    Hej!
     Jag plussade i går;) väntar mitt 2a barn ska bli såå kul:) ringde till barnmorskan i dag så vart inskriven  1a ultraljudet den 2 juli,man vill nästan få ett nu så man kan förstå att de är sant:)
    nå¨gon mera som ska ha runt den 12 jan? kramar till er alla! 
    Vi är också beräknade till 12 januari. Ska bli sååå kul. Längtar till ul, har inte fått tid ännu.

• puchelina88
    Sandra 061 skrev 2013-05-13 12:36:26 följande:
    Vi är också beräknade till 12 januari. Ska bli sååå kul. Längtar till ul, har inte fått tid ännu.

Grattis va kul:) jag vet ju inte än om de är den 12 men när jag har räknar själv så kommer jag fram till det:) när plussa du? när hade du din mens senast? jag hade min den 8 april.
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • verkar
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-13 12:19:37 följande:
    Hejsan. Jag är ju i V.5 nu (4+4) så det är ju tidigt men jag känner mig inte alls gravid! Lite molvärk bara och pyttelite ömma bröstvårtor. Jag kan inte alls glädjas åt detta, känns som att jag väntar missfall inte barn bara för att jag inte har symptom. Är ju första graviditeten så har inget att jämföra med :/ Värkar ju som att alla som fått missfall var symptomfria :( Vad tror ni är det ovanligt att inte ha några direkta symptom än? Är det någon här som fick sina först efter typ V.6 ? Vill någon hjälpa en orolig själ hihi...

Med första barnet kände jag inget förena illamåendet kom i V 7-8, andra barnet samma sak och tredje kände att brösten blev ömma och svullna samma med nr 4 kände av brösten när jag var i v 3. Nu har jag växt värk i magen obehagligt då jag aldrig känt det i någon av mina tidigare graviditer.
    Ursäkta min dyslexi
  • sagalo

Lilla Ladyn: molvärk och spända bröst är väl ungefär så mycket som man kan väntas känna såhär tidigt, jag gick in i v 6 idag och det är de symptom jag också har :) och så var det länge förra graviditeten också! Tycker de är många som skriver att dom inte känner sig gravida och inte har några symptom, förutom lite molvärk och spända bröst.. Vad är det du (och andra) förväntar dig att känna egentligen? :)

• 30maj

ja har också bara molnvärk och känner lite i brösten:) varken mer eller mindre.. 
    Är också lite rädd för missfall, men försöker se de goda framåt, annars skulle ja gå under om ja bara tänkte på missfall. för än frodas den ju i våra magar, ett missfall får vi sörja om det händer:) 

• FruGul

30maj. Precis så tänker jag också! Dumt att sörja och oroa sig i onödan. Självklart finns en bit oro där ändå. Men njut av lyckan nu allihop. Vi är med barn!

• puchelina88

Plussade i går,men funderar på att köpa ett till test i dag:) haha man vågar inte tro på de;) känner inte av nått mer att ja är trött,just ja vi boka en resa till Cypern förra veckan vi åker 30 augusti men man kan väl åka endå? barnmorskan sa att hon skulle ha åkt om hon va gravid,är ju första gången som jag reser utomlands!

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • viggen

Tänk istället: jag väntar barn, inte missfall.. Jag har fått 2 missfall. De är hemskt! Men att gå runt o vara rädd att de ska bli de skapar bara en onödig stress. Och stress är de sista vi behöver nu! Jag träffa en fruktansvärt otrevlig läkare på gynakuten när ja fick mitt första mf. Hade ingen aning om hur långt gången ja va o h jag var lverlycklig att va gravid. På vul visade de sig art ja hade fått missfall. Ja grät och läkaren sa att jag skulle tacka Gud! Att de blivit så. Han frågade också om jag ville ha ett handikappat barn? Idiot! Hur kan man ens häva ur sig sånna kommentarer? O Gud är väl inget ja tror på heller. Jag ångrar så att ja inte anmälde honom!

Svar på tråden BF januari 2014