• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    Rödhaken skrev 2013-05-15 22:45:12 följande:
    Det hoppas jag med, och jag hoppas att även barnet stannar kvar den här gången också... är i vecka 6 nu och är så orolig för missfall hela tiden, gråter och är rätt överkänslig för precis allting.
    Jag är också i vecka 6 och har samma funderingar Det är bara till att hålla tummarna för att allt går bra. Jag försöker verkligen tänka positivt,man kan ju inte göra något åt det iaf....
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mimmi W

BF för mig är 27/1 :) Bläddrat lite i tråden snabbt så vet inte om det står, men tror sig någon veta om den väntar en flicka eller pojke?

• Rödhaken
    Mimmi W skrev 2013-05-15 22:57:48 följande:

BF för mig är 27/1 :) Bläddrat lite i tråden snabbt så vet inte om det står, men tror sig någon veta om den väntar en flicka eller pojke?

Med sonen visste jag direkt, innan gravtest till och med, att det var en pojke. Med tvåan fick jag frågan vad jag trodde, och jag sa att det inte kändes som varken eller... och tre dagar senare missfall. Nu är det en flicka, det "vet" jag bara.

Vad tror du?
  • Susanne1975
    Rödhaken skrev 2013-05-15 22:45:12 följande:
    Det hoppas jag med, och jag hoppas att även barnet stannar kvar den här gången också... är i vecka 6 nu och är så orolig för missfall hela tiden, gråter och är rätt överkänslig för precis allting.
    Jag gick in i vecka 6 idag och delar oron för missfall. Jag har två bakom mig (varav ett MA) och denna gång tog det nästan ett år innan jag plussade på nytt sedan missfallet jag fick i maj 2012. Det kan vara svårt att ta bort oron men vi får försöka tänka positivt och hoppas på det bästa. 

Jag håller tummarna för oss alla här inne att vi får våra små bebisar friska och välskapta  i januari 2014 Solig Hjärta
  • fluu

Förra gången var jag bergis på att det skulle bli en tjej och det blev det ju.
    Nu börjar det kännas som det är en kille denna gång,men jag är inte säker alls,men ack så nyfiken!

Men vi ska inte kolla kön denna gången heller så får vänta till Januari. Gillar överraskningar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Rödhaken
    Susanne1975 skrev 2013-05-15 23:07:15 följande:
    Jag gick in i vecka 6 idag och delar oron för missfall. Jag har två bakom mig (varav ett MA) och denna gång tog det nästan ett år innan jag plussade på nytt sedan missfallet jag fick i maj 2012. Det kan vara svårt att ta bort oron men vi får försöka tänka positivt och hoppas på det bästa. 

Jag håller tummarna för oss alla här inne att vi får våra små bebisar friska och välskapta  i januari 2014 Solig Hjärta
    Vet inte hur man fixar söta smileys men stor kram till dig! <3
  • Susanne1975
    Rödhaken skrev 2013-05-15 23:10:10 följande:
    Vet inte hur man fixar söta smileys men stor kram till dig! <3
    Åhh tack! Solig och kram tillbaka Glad

Du hittar smileys i menyraden ovanför textrutan....där man ändrar till fetstil m.m. 
  • Susanne1975

Jag hoppas på en liten tjej eftersom jag har en son sen tidigare. Jag ska absolut ta chansen att få veta könet vid RUL. Dels är jag för nyfiken för att låta bli och jag kan inte motstå när jag har chansen. När jag väntade min son som är 16 år var det inte tillåtet att ta reda på barnets kön. 

Jag hoppas som sagt att det är en tjej och vågar inte känna på mig något när det gäller det. Jag tror att jag riskerar att önsketänka mig till en uppfattning. Könet har ingen jättestor betydelse. Det viktigaste är att det blir en bebis...och SOM vi har väntat på det. Solig 

• Kramardig

MYMEMLAN: Jag fyller 23 i augusti. Brukar du skriva flitigt i trådar här på FL? Tänkte just när jag känner igen ditt nick så mycket. Du var inte med i luletråden barn födda 2011? Där läste jag endel utan att skriva själv :)

• verkar
    Mimmi W skrev 2013-05-15 22:57:48 följande:

Jag tror detta är en pojke, för att denna graviditet skiljer sig jämfört med de andra. Mår annulunda . Vi får se i januari om jag har rätt, jag trodde de andra skulle bli tjejer och det blev de.
    Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden BF januari 2014