• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • majpan

Sitter på jobbet och är galet sugen på chips! Och det enda jag har är uppstekt palt och en mandarin buhu. Haha

• pippsor

Fan, jag tog ett nytt digitalt idag och det står fortfarande Gravid 2-3 på det. Fick Gravid 2-3 för en vecka sedan och är idag i v.5+2. Borde det inte stå 3+ nu? Usch, blir så orolig.

• LillFrö
    pippsor skrev 2013-05-16 11:48:46 följande:
    Fan, jag tog ett nytt digitalt idag och det står fortfarande Gravid 2-3 på det. Fick Gravid 2-3 för en vecka sedan och är idag i v.5+2. Borde det inte stå 3+ nu? Usch, blir så orolig.

Det är väl så att testet mäter din hCG-nivå och den motsvaras då av att det förra veckan var en halt som är så hög som den ska vara efter två veckors graviditet och nu efter tre veckor MEN när vi räknar och säger att vi är i vecka fem, då innebär ju det två veckor när du inte är gravid (tiden mellan sista mensens första dag och ägglossning) samt de nu tre veckorna sedan du blev gravid :) Förstår du hur jag menar? Embryot har funnits i din mage i tre veckor nu, men graviditeten räknar vi från sista mensens första dag...
  • Elvinsmamma

Idag när jag skulle torka mig såg jag att det var lite brunaktigt där.. blev så fruktansvärt orolig och ringde barnmorskemott. med en gång.. 
    Har liksom inte vart något orolig innan utan hat tänkt att händer det så var det inte menat..
    men nu när det väl kom bröt jag ihop totalt!
    Bm sa iaf att det nog inte var någon fara. eftersom jag varken hade ont i magen eller det kom mycket blod så skulle hon inte gissa på det utan att det var att jga har känsliga slemhinnor..
    Fick iaf ett tidigt UL på tisdag eftersom jag började störtlipa i telen allting liksom bara kom över mig..
    men känns bättre nu!
    och det har inte kommit något mer! {#emotions_dlg.flower} Hjärta

• Lilla Ladyn

Veronica76 och ulrika 260. Va spännande. Hur känner ni er, vad har ni för symptom? Fått några nya v 7?

• pippsor
    LillFrö skrev 2013-05-16 11:55:47 följande:

Det är väl så att testet mäter din hCG-nivå och den motsvaras då av att det förra veckan var en halt som är så hög som den ska vara efter två veckors graviditet och nu efter tre veckor MEN när vi räknar och säger att vi är i vecka fem, då innebär ju det två veckor när du inte är gravid (tiden mellan sista mensens första dag och ägglossning) samt de nu tre veckorna sedan du blev gravid :) Förstår du hur jag menar? Embryot har funnits i din mage i tre veckor nu, men graviditeten räknar vi från sista mensens första dag...
    Ja men precis, men det har ju funnits i min mage i mer än tre veckor nu så det borde stå 3+.. Fast kan ju vara på gränsen. Dumma test!
  • pippsor
    popcornplaya skrev 2013-05-16 11:56:06 följande:
    Pippsor: det kan ju va precis på gränsen innan det slår över till 3+
    Ja, jag hoppas det. Alla kvinnors hcg stiger ju olika snabbt också men man blir ändå orolig. Förbannar mig själv över att jag tog det där jäkla testet nu. Buhu
  • pippsor
    Elvinsmamma skrev 2013-05-16 11:57:29 följande:
    Idag när jag skulle torka mig såg jag att det var lite brunaktigt där.. blev så fruktansvärt orolig och ringde barnmorskemott. med en gång.. 
    Har liksom inte vart något orolig innan utan hat tänkt att händer det så var det inte menat..
    men nu när det väl kom bröt jag ihop totalt!
    Bm sa iaf att det nog inte var någon fara. eftersom jag varken hade ont i magen eller det kom mycket blod så skulle hon inte gissa på det utan att det var att jga har känsliga slemhinnor..
    Fick iaf ett tidigt UL på tisdag eftersom jag började störtlipa i telen allting liksom bara kom över mig..
    men känns bättre nu!
    och det har inte kommit något mer! {#emotions_dlg.flower} Hjärta
    Kram! Hoppas att allt är lugnt {#emotions_dlg.flower}
  • Wilmis07
    pippsor skrev 2013-05-16 12:05:58 följande:
    Ja, jag hoppas det. Alla kvinnors hcg stiger ju olika snabbt också men man blir ändå orolig. Förbannar mig själv över att jag tog det där jäkla testet nu. Buhu
    Dom testen är ju inte helt 100% tillförlitliga heller.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden BF januari 2014