• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/

Jag kör 1 kopp på morgonen då jag kör hälften koffein fritt och dricker jag något på eftermiddagen så är det koffeinfritt där med så jag har dragit ner på det. Men började redan innan jag blev gravid att dra ner då jag varit väldigt beroende när jag inte dricker kaffe. Vill inte riskera missfall på grund av kaffe 
  • Syskonförsök
    Elinannamaria skrev 2013-05-21 07:53:44 följande:
    . Tror det kommer bli svårt att hålla tyst för nära och kära. Har besök av kompisar som skall bo bär redan nästa helg, mamma och pappa hälsar på nästa vecka, hur gör ni?

Sist så gjorde vi så att vi berättade efter vi gjort ett VUL i v 8 (7+0). När vi sett hjärtat slå så fick familjerna reda på det, det var då vårt första barn. "Resten" fick reda på det via facebook efter ett UL i v13 när vi återigen sett ett Hjärta

Nu vet fler att vi håller på med syskonförsök så det kommer vara svårt att komma undan att säga något innan, men vår plan är att så få ska veta som möjligt innan vi varit på ett tidigt VUL i v 8 och sett hjärtat, kommer gå ut med det för övrigt på samma sätt som innan alltså i v13.  
  • Chaplin89

Mitt illamående börjar äntligen lätta lite :) Mår lite sämre på kvällarna bara och klarar mig på en Lergigan som jag tar på seneftermiddagen. Dock jobbar jag mycket kvällar nu fram till semestern om 4 veckor men det ska väl gå bra!!

Angående hunger så är jag också väldigt hungrig och om jag inte äter genast blir illamåendet hemskt!!! Jag äter gärna bananer, mackor, kräm och pannkakor. Grönsaker går inte alls, liksom varm mat är svårt. Laga maten själv går inte alls :(

• Ellen 20

Fick en blödning imorse när jag jag gick på toa, de var 2 små små små 1mm  klumpar med i de. dom var kanske 1mm stora.   sen blev de rosa-röda blödningar.. kan de vara ett tecken på missfall? Gråter så orolig just nu. Har 3 barn sen tidigare och har aldrig varit med om detta förut. Har ingen värk eller nått sånt, och inga fler klumpar har dykt upp sen dess... kanske för mycket information för er men ja... kommer lite blod på pappret men inget mer..

• Mademoiselle

Jag försöker hålla mig till ungefär tre koppar kaffe om dagen. När jag var gravid med mon dotter mådde jag så illa att jag inte kunde dricka kaffe överhuvudtaget så denna gång passar jag på och njuter.

• Syskonförsök
    Ellen 20 skrev 2013-05-21 09:23:53 följande:
    Fick en blödning imorse när jag jag gick på toa, de var 2 små små små 1mm  klumpar med i de. dom var kanske 1mm stora.   sen blev de rosa-röda blödningar.. kan de vara ett tecken på missfall? Gråter så orolig just nu. Har 3 barn sen tidigare och har aldrig varit med om detta förut. Har ingen värk eller nått sånt, och inga fler klumpar har dykt upp sen dess... kanske för mycket information för er men ja... kommer lite blod på pappret men inget mer..
    Vilken vecka är du i? Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Har för mig att man iaf ska ringa om det är färskt blod. Hoppas det går bra!
  • Mymemlan
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/
    Hade jag kunnat hade jag iaf druckit 3 koppar, men mitt illamående har gjort så att jag inte kunnat dricka kaffe alls... Jag saknar mitt kaffe kan jag lova! :O
  • Baby2014

Imorse när min blåsa var sprängfylld så kunde jag känna min livmoder utanpå! Superläckert, är i v.7! Någon mer som känt den? Detta är min fjärde graviditet så det kanske är därför?

• SaraKarla
    Baby2014 skrev 2013-05-21 10:27:16 följande:
    Imorse när min blåsa var sprängfylld så kunde jag känna min livmoder utanpå! Superläckert, är i v.7! Någon mer som känt den? Detta är min fjärde graviditet så det kanske är därför?

Nej, jag är osäker, har känt att det varit väldigt hårt ibland. Så kanske har jag känt den? Är mitt andra barn! Är i vecka 8.
Svar på tråden BF januari 2014