• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-05-21 10:34:01 följande:
    Nej, jag är osäker, har känt att det varit väldigt hårt ibland. Så kanske har jag känt den? Är mitt andra barn! Är i vecka 8.

Ja jag kände en hård upphöjning, en bula liksom, nu när jag varit på toa så finns den inte där längre :)
  • hundenhubbe

Hejsan!
    Har en liten fråga som jag skulle vilja ha besvarad av er experter
    Min syster ska bjuda mig på sushi idag. Jag vet att jag inte ska äta den råa laxen men kan jag äta tigerräkan och makiin?

• Snölyktan
    mariafii skrev 2013-05-21 09:05:14 följande:

Jag kör 1 kopp på morgonen då jag kör hälften koffein fritt och dricker jag något på eftermiddagen så är det koffeinfritt där med så jag har dragit ner på det. Men började redan innan jag blev gravid att dra ner då jag varit väldigt beroende när jag inte dricker kaffe. Vill inte riskera missfall på grund av kaffe 
    Exakt som jag gör på morgonen - hälften koffeinfritt och hälften vanligt snabbkaffe. Sedan, resten av dan, koffeinfritt.

Var dessutom snusare, så slutade i lördags helt tvärt när jag fick höra att jag är gravid. Skulle aldrig varit så lätt annars, men det går riktigt bra faktiskt. Har snusat i sju år innan....Nu blir det NADA framöver!

Nån annan som fått chansen att sluta med nikotin?
  • hundenhubbe
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/
    Jag har försökt taggat ner och tar kaffe ifall jag är jättesugen eller om jag fikar med någon
  • hundenhubbe
    Chaplin89 skrev 2013-05-21 09:21:35 följande:
    Mitt illamående börjar äntligen lätta lite :) Mår lite sämre på kvällarna bara och klarar mig på en Lergigan som jag tar på seneftermiddagen. Dock jobbar jag mycket kvällar nu fram till semestern om 4 veckor men det ska väl gå bra!!

Angående hunger så är jag också väldigt hungrig och om jag inte äter genast blir illamåendet hemskt!!! Jag äter gärna bananer, mackor, kräm och pannkakor. Grönsaker går inte alls, liksom varm mat är svårt. Laga maten själv går inte alls :(
    Vilken vecka är du i nu? Är orolig för dedär illamåendet som alla pratar om!
  • Ellen 20
    Syskonförsök skrev 2013-05-21 09:32:58 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Har för mig att man iaf ska ringa om det är färskt blod. Hoppas det går bra!

Jag är i v.5 (4+2) så jag vet inte alls :(
  • Baby2014
    hundenhubbe skrev 2013-05-21 11:02:20 följande:
    Hejsan! Har en liten fråga som jag skulle vilja ha besvarad av er experter Min syster ska bjuda mig på sushi idag. Jag vet att jag inte ska äta den råa laxen men kan jag äta tigerräkan och makiin?  

Räkan är ju kokt men tänk på att många sushiställen gör iordning sushin och låter den ligga i en kyldisk. Maki innehåller även rå fisk , be om mammashushi istället.
  • hundenhubbe
    Baby2014 skrev 2013-05-21 11:29:55 följande:

Räkan är ju kokt men tänk på att många sushiställen gör iordning sushin och låter den ligga i en kyldisk. Maki innehåller även rå fisk , be om mammashushi istället.
    Tror inte de har mammasushi här där jag bor Östersund är en för liten håla! Men kan höra med dom. Men om jag äter bara avokado och räkan ska de allt vara ok? Här så gör dom sushin när man beställer. Laxen, räkorna osv. ligger i kyldisken men de rullar allt på plats. Men man vill ju inte äta sånt som kan skada!
Svar på tråden BF januari 2014