• LillFrö

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-05-17 13:48:39 följande:
    Lillfrö: fast om man tänker så då är det verkligen helt bortkastat med kub och man kan göra fvp direkt. Själv vill jag inte gärna öka på risken för missfall minsta lilla om man inte "måste". Men alla tänker vi olika. Jag har velat fram och tillbaka med kub och fvp och antagligen kommit fram till att jag nog gör kub först.

Nej det är väl klart att man inte gör ftp som förstahandsval? Det är ju ett ingrepp där man är inne och petar med en nål precis där bäbisen är!
  • LillFrö

Jag känner inte heller så mycket. Har haft extremt ömma bröst, men det börjar lugna sig, vilket det ju ska göra när kroppen vant sig vid progesteronnivåerna. Ni som känner att det det sticker och hugger till långt ner i magen; jag skulle nog tro att det helt enkelt beror på att livmodern växer, det borde justerat och dra lite!

• LillFrö

Usch jag blir stressad av att alla börjar må illa... Vecka sju närmar sig och jag vill INTE må illa, tänk om man bara kunde bestämma sig för det! ;)

• LillFrö
    hundenhubbe skrev 2013-05-19 12:40:27 följande:
    Börjar med närma mig v.7 och är också orolig! Men illamåendet är ju tecken på att de fortfarande går bra :)

Ja det är ju sant, men skulle hellre önska fortsätta med ömma bröst eller något i den stilen... ;)
  • LillFrö

Det var någon som hade skrivit om Betapred, det var bara en undran. Hittills har jag inte ens mått illa, tänkte mer som nödlösning om illamåendet dyker på en :)

Chaplin89 skrev 2013-05-19 18:51:50 följande:
    Lillfrö: varför ska man ta Betapred mot illamående?? Står dessutom att det finns risk för att fostret skadas!

• LillFrö

Blev nyfiken, någon skrev om att hon åt Postafen och Betapred. Är man sjuksköterska och nästan barnmorska så vill man ha koll på sånt :) Det där med läkemedel och graviditet varnas det för gällande de allra flesta mediciner!

Lillfrö: varför ska man ta Betapred mot illamående?? Står dessutom att det finns risk för att fostret skadas!

• LillFrö

Förlåt, jag menar Primperan!!! :)

• LillFrö

Försöktemlägga till mig i listan men det gick visst inget bra... Någon som han hjälpa? 14/1 Lillfrö, 30 år, första barnet :)

Svar på tråden BF januari 2014