• LillFrö

BF januari 2014

Flickspermier är ganska långsamma och lever länge medan pojkspermierna är snabbare men också "dör" snabbare. Så visst är det så att chansen för flicka ökar om man har sex några dagar innan äl,, eftersom de flesta pojkspermierna då gett upp ;)

kallemaja skrev 2013-08-08 21:19:44 följande:
    Vad tror ni när det gäller sex före eller på ägglossningsdagen = ett visst kön? Har detta stämt för er? Sex innan ÄL = flicka Sex under ÄL= pojke Vad tror ni.... Och hur blir det isf om man har sex varje dag....både innan och under ÄL? ;)

• LillFrö

Hmm,,, hur förklarar man blygdbenet? Det är ju den skelettdel som sitter allra längst ner mot ditt underliv.... "Mellan dina ljumskar" kanske man kan säga? Det jag känner som jag tror är bäbisen känner jag på båda sidorna om magen, utåt kanterna. Vet att jag har moderkakan framtill så därför dämpas det nog mitt i magen, kring naveln...

kallemaja skrev 2013-08-15 14:35:57 följande:
    Ni som känner er bebis puffa redan? VART i magen känns det? Hur långt ner? Och skriv gärna inte vid blygdbenet..för det har jag inte fattat vart det sitter..nån som är bra på att förklara..är i v 17+2..väntar ivrigt på rörelser :)

• LillFrö

På Apoteket finns näringsdrycker att köpa receptfritt! :)

Me2 skrev 2013-08-15 13:20:48 följande:
    Nu har jag kontaktat min BM, hon hade semester tills på måndag så jag hoppas att hon återkommer då..... Tar gärna emot tips från er under tiden, ligger fortfarande minus på vikten (hyperemesis) och känner att bebisen tar allt jag får i mig, känner mig helt slut och börjar få insjukna kinder, tappar ringarna osv. Jag behöver få i mig mer, men vet inte hur eller vad..... Är tyvärr rätt kinkig och kan bara äta det jag är sugen på på grund av illamåendet vilket inte gör saken bättre. Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt Någon som vet om man kan få någon form av näringsdrycker utskrivna ?  

• LillFrö

Fy så sorgligt och eländigt!om jag får säga vad jag tycker så tycker jag att du gjort ditt val gällande din mamma. Och att bryta kontakten med sin mamma är ingen liten grej som man gör hux flux utan att tänka igenom saken. Om din "andra familj" inte accepterar och stöttar dig så tycker jag att du kan stryka dem också ur din familj. Vill de inte ens fira sitt barnbarn så är de inte ens värda att FÅ fira honom eller njuta av glädjen att ha några! Övertygad om att det finns andra människor runt dig som kan ge dig mer glädje och uppskattning än vad de verkar göra!

SB2011 skrev 2013-08-20 11:16:07 följande:
    Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'

• LillFrö

Jag känner igen det där! Kan vara jättekissnödig men ändå ha svårt att kissa, och när jag välmkissat på gör det ont,, liksom stramar och värker över livmodern.... Sitter i kanske 5 minuter, sen ger det sig...

Flikkan skrev 2013-08-30 22:14:33 följande:
    Jag har ett problem! När jag kissar ibland så gör det så jäkla ont och stramar i hela magen när jag tömt blåsan. Vi har varit ute och fiskat mycket dom senaste veckorna i våran stuga. Och där är det jätte mycket mygg så man får lite smått panik när man sätter sig ut i skogen och ska kissa med rumpan bar! Så man trycker på för att skynda på det, och efter det gör det så obt så jag börjat gråta. Och när jag sedan reser mig upp så hugger det och blir 10 ggr värre. Någo. Som känner igen detta? Vad kan det bero på, känns som det inte är normalt! :(

• LillFrö

När jag lägger min hand på magen med lite tyngd, då bluffas det snart under handen. Likaså om jag har några byxor på mig som sitter lite hårt i resåren då bluffar den precis under resåren,, som att den tycker att det trycker 😊 Gulligt!

LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 13:14:47 följande:
    Tråkigt att höra att man inte är ensam om att tycka det är ganska jobbigt att vara gravid. Skulle gå ner till centrum och handla lite småsaker idag och det var världens pers. När jag nästan var hemma höll jag på att börja gråta över hur ont det gjorde i ryggen och det är ändå en promenad som i vanliga fall tar max 15 min fram och tillbaka. Nu längtar jag tills läkarbesöket imorgon.  En helt annan fråga. Ni som känner av bebisen mycket, svarar den när ni tar eller trycker på magen? Min har börjat göra det nu senaste veckan. Om jag klappar på magen så sparkar den ibland just där jag sätter handen. Härligt att få hälsa :D  

• LillFrö

Buffar skalder ju stå ☺

LillFrö skrev 2013-09-02 13:25:24 följande:
    När jag lägger min hand på magen med lite tyngd, då bluffas det snart under handen. Likaså om jag har några byxor på mig som sitter lite hårt i resåren då bluffar den precis under resåren,, som att den tycker att det trycker 😊 Gulligt!

• LillFrö

Kan inte annat än hålla med, men jag tror att vissa appar mäter den så kallade sitthöjden, mellan huvud och stjärt, och andra har räknat in hela bäbisen, men benen.... Frågan är ju dock hur vikten kan skilja så mycket också från app till app...

englasmamma86 skrev 2013-09-02 15:50:53 följande:
    jag blir inte riktigt klok på dem olika apparna och sidorna man läser! är i v.20 och på den ena sidan står det att bebis är 16cm lång medans det står på en annan 25cm lång ???? hm det är en jäkla stor skillnad..medans bm säger att bebis är ca så lång som du gått i veckor iaf denna tiden.. och då skulle den ju isåf vara 20 cm ,det är ju mitt emellan ..16 känns för litet för v.20. 

• LillFrö

Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! 😊

• LillFrö

Låter bra! Jag tycker tt det verkar bra, och ganska smidigt, även om det så klart väger en del när man får bäbisen på plats! :)

Josefine02 skrev 2013-09-02 21:52:26 följande:
    Jag har också köpt babyskydd från brio :)

• LillFrö

Låter bra! Blev lite stress i affären när vi valde så därför har jag nu i efterhand funderat på om vi gjorde rätt val... :) Men ombonat låter ju bra, det måste det vara, även om säkerheten är viktigast :)

M Hedell skrev 2013-09-03 10:23:00 följande:
    Vi har beställt och fått hem, Brio Go vagn+babyskydd. Vagnmodellen har vi haft till sonen tidigare oxå så den är jag helt övertygad om att vi blir nöjda med, babyskyddet däremot har vi ingen erfarenhet av men det känns iaf väldigt ombonat och bra

• LillFrö

Blir en overall med öron här också, en liten liten brun teddybjörn vill vi få med oss hem från BB ❤

• LillFrö

Hej :) Jag valde den för 1-2 mån. Känns synd om overallen är lagom i maj ;)

c4trin skrev 2013-09-05 18:06:19 följande:
    På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig? 56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

• LillFrö

Nej ännu mindre är nog tokigt.... Så kände jag i alla fall :)

c4trin skrev 2013-09-05 18:14:30 följande:
    Och mindre e väl inte ens lönt egentligen?
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

• LillFrö

Någon här som fått bekymmer med magen under graviditeten? Jag tror inte att jag kan äta laktos längre... Jättekonstigt! :/

• LillFrö

Tack för ditt svar! Ja jag börjar nästan tro att det är laktosen som ställt till det... Börjar förstå att det faktiskt inte är helt ovanligt i samband med graviditet. Hoppas innerligt att det går tillbaka efter förlossningen i så fall... Vet du hur det var med den saken för din väninna?

LeaveMeAlone skrev 2013-09-08 20:51:50 följande:
    Jag har krånglig mage sedan innan så jag har varit väldigt noggrann med att äta sånt som jag mår bra av. Är laktosintolerant och det har blivit värre sedan jag vart gravid. Inte så konstigt egentligen eftersom magen jobbar långsamt under graviditeten. Har en väninna som inte heller tål laktos sen hon vart gravid. Kanske har det legat där innan man blir känsligare när man är gravid.

• LillFrö

Aha, okej, då förstår jag att du inte vet hur det blir efter graviditeten :) Jag får väl helt enkelt prova mig fram och hoppas på det bästa efter graviditeten...

LeaveMeAlone skrev 2013-09-08 21:45:23 följande:
    Nej hon är ganska nygravid  än så länge så jag vet inte. Men mycket kan vara annorlunda under graviditeten för att sedan gå tillbaks. Bara att vänta och se. Finns ju medicin man kan ta för att hjälpa magen med laktosen, som även är ok som gravid. Jag äter inte sånt för jag tycker det är rätt lätt att anpassa kosten. Men det kan ju vara smidigt för vissa :)

• LillFrö

Hej! H&M är den enda kedja som säljer mammakläder av de "vanliga kedjorna" som dessutom har kläder till rimliga priser. Kappahl, Lindex och Polarn&Pyret har alla tre slutat att sälja dessa kläder... Kan däremot tipsa om att utbudet i H&M-butikerna varierar samt att det finns lite annat på nätet än i butikerna,,, men utbudet är ju inte det roligaste. Man blir lätt lite deprimerad när man inser hur man ska behöva se ut... Lycka till!

M Hedell skrev 2013-10-07 11:27:12 följande:
    Underbart om det är så ju hatar sprutor!

Svar på tråden BF januari 2014