• LillFrö

BF januari 2014

Rödhaken skrev 2013-05-20 11:37:28 följande:
    Tror jag lyckades lägga till HimmelHav och Lillfrö nu, tyvärr försvann de fina blommorna överst... Ringde och bokade tid för inskrivning och ultraljud nu, 3/6 är det dags. Wieee!

Tack för hjälpen :)
  • LillFrö

Jag är sjukt hungrig för jämnan! Äter ordentligt, och sen tar det bara 10 minuter så är jag hungrig igen : )

• LillFrö
    hundenhubbe skrev 2013-05-21 11:02:20 följande:
    Hejsan! Har en liten fråga som jag skulle vilja ha besvarad av er experter Min syster ska bjuda mig på sushi idag. Jag vet att jag inte ska äta den råa laxen men kan jag äta tigerräkan och makiin?  

Knepigt... :) Antingen beställer du åt er båda eller så kan du väl ta en vegetarisk? ;)
  • LillFrö

Hundenhubbe: med beställa till er båda menar jag att du då ostört kan beställa gravidsushi, så Jon inte hör ;)

• LillFrö
    Potatis skrev 2013-05-21 12:05:05 följande:
    Mina ömma bröst har försvunnit men molvärken är kvar... Åh! Man blir så himla nojig. Men jag antar att det kan komma och gå?

Symptomen beror ju på den ändrade hormonbalansen i kroppen, men allteftersom kroppen vänjer sig kan man ha allt mindre symptom!
  • LillFrö

Potatis: vad bra! Tror inte man ska oroa sig för mycket. Leva ungefär som vanligt och lita på att naturen sköter sitt...

• LillFrö

Eftersom det har varit en del "kaffesurr" här så tänkte jag bara berätta att min barnmorska under hälsosamtalet idag sa åt mig att jag i lugn och ro kan fortsätta dricka det kaffe och te jag vill! :)

• LillFrö
    Ofeigur skrev 2013-05-21 18:15:51 följande:
    Go kväll!  Är det fler som inte känner ngt alls? Jag känner mej absolut inte gravid alls. =( Vet inte om jag ska oroa mej heller. Jag är lite tröttare än vanligt bara men annars inget. Jag ville ju ha vul på kk men de vill inte ge mej ngt än. Ska ringa i veckan igen och se om de ev ,kanske kan ge mej en tid. Jag har ringt privata i min stad men det finns inga tider. Man får tydligen inga vul om man " bara" är orolig verkar det som. Har ju haft ett ma innan detta nu och det var jobbigt att inte få se ngt på skärmen och nu vill man ju veta om det är lika eller om det verkligen finns ngt d är inne. Igår värkte det och drog i tjejmagen  och så har jag efter nr två när jag har fått ta i lite varit blodblandat flytning på papperet. Ursäkta äckelvarning men är det ngn som fått likadant?

Jag känner nästan ingenting jag heller, men det är inget konstigt med det. En del får lite symptom, andra mycket besvärliga symptom medan några knappt känner något alls! :)
  • LillFrö

Ofeigur: ha ha nej nöjd ska man aldrig vara ;) Klart man kan fundera på om saker ävensom de ska, men det bästa är nog att försöka koppla av och kanske vara nöjd så långe allt bara tuffar på!

• LillFrö
    Siran skrev 2013-05-21 17:06:54 följande:
    Någon som vet vad man ska tänka på att äta när man är vegetarian (äter inte kött, bara mjölk och äggprodukter). Mitt första barn och jag känner mig lite vilsen ;)

Jag skulle ringa barnmorskan! Jag var på hälsosamtal idag och hon frågade då om jag åt någon speciell kost eller var vegetarian. De är säkert experter på det där :)
Svar på tråden BF januari 2014